is er een mogelijkheid om nicd van nimh te onderscheiden

• Topicstarter Topicstarter Ghost_Whiper
  • Startdatum Startdatum
G

Ghost_Whiper

Guest
ik zit met het probleem dat ik een 4 cellen ontvanger accu heb van 1000 mah maar ik weet niet wat voor cellen het zijn
is er een manier om daar achter te komen bijvoorbeeld het voltage meten?
het is een pakketje met groene cellen op penlite formaat
als het niet mogelijk is op welke stand kan ik hem het beste laden met mijn lader robbe ultimate li

hmm 1000mAh in een AA cel, dan zal het wel een nieuwe NiCd zijn.

Zo eenvoudig kan je dat trouwens niet meten(ik zou helemaal niet weten hoe dit moet.)

Overigens zou ik deze cellen gewoon automatisch laden. (als deze zender ook zo'n stand heeft)
Tussen de NiCd en Nimh laadstand zit trouwens niet zoveel verschil. Alleen de delta-peak afslag moet bij nimh kleiner zijn. Als je dus op Nimh laad, kan je een NiCd dus nooit overladen. Misschien slaat de lader wel te vroeg af.

het is al een wat ouder pakketje er staat verder geen tekst op

hij is hogguit een jaartje oud maar trekt het nog heel best hij heeft wel een pooje stil gelegen
ongeveer een maand of 4 a 5 vandaar dat ik niet meer weet wat voor paketje het is

Je kunt niet meten of het NiCad of NiMH is. Wat je wel kunt proberen is voelen of de cellen tijdens NORMAAL laden een beetje warm worden. Als dat zo is zal je een vrij grote kans hebben dat het NiMH cellen zijn.
Dit komt doordat NiMH tijdens normaal laden ook een beetje warm wordt en NiCad pas als je aan het overladen bent.

Back