Is er een spektrum dx6i sim-kabel?

Beste forumleden !
Ik heb al wat op internet gezocht naar een sim-kabel voor in de spektrum zenders. Er staat nooit specifiek bij voor welke zenders het zijn..
Weet iemand waar ik deze kan kopen?
Een link zou ik heel fijn vinden !

Greetz, Jonas

Laatst bewerkt:
de 5e, bedankt voor de links maar ik zou niet weten welke ik in mijn zender kan steken, die contactjes zie ik er eigenlijk niet op.

Grtz

Dag Jonas,

Als je de USB-interface van Multiplex of Hitec koop (zijn identieke, maar het adaptorplugje is verschillend, en die heb je niet nodig), ben je zeker dat het werkt (+/-32 Euro). Als je de USB-interface van Protech koop (+/- 17 Euro) ben je niet zeker dat het met jouw zender werkt.
Waarom zeg ik dat? Omdat ik wel veel ervaring heb met die Multiplex/Hitec zenders met verschillende zenders. En dan wou ik later wat goedkoper gaan met die andere, en daar Was een probleem met bepaalde zenders.

Een link :
Hitec : TowerHobbies.com | Hitec USB Flight Simulator Interface HRC Tx
Multiplex : zoek 85153 in "Productsuche" hier : Multiplex Modellsport

Natuurlijk kun je altijd de kosteloze PPJOY testen, met behulp van een mono jack - jack kabel 3.5mm (mono audio).
Voor wat links, zie mijn bijdrage hier :
FMS Forum :: View topic - summary on fms interfaces : update March 2006

Olivier
mijn videos : http://nl.youtube.com/results?search_query=pilotonboard1&search_type=&aq=f

Laatst bewerkt:
Hallo Jonas,

Het hoeft allemaal niet moeilijk te zijn. koop een kabel met 2 jackplugjes mono/stereo maakt niks uit. ene kant achter in je zender andere kant in de line-in van je computer.

hierna PPJoy en smartpropro gebruiken/instellen en het werkt perfect!!!

Voor minder dan twee tientjes koop je ook een komplete dummyzender met USB aansluiting.

Dag Jonas,

Als je de USB-interface van Multiplex of Hitec koop (zijn identieke, maar het adaptorplugje is verschillend, en die heb je niet nodig), ben je zeker dat het werkt (+/-32 Euro). Als je de USB-interface van Protech koop (+/- 17 Euro) ben je niet zeker dat het met jouw zender werkt.
Waarom zeg ik dat? Omdat ik wel veel ervaring heb met die Multiplex/Hitec zenders met verschillende zenders. En dan wou ik later wat goedkoper gaan met die andere, en daar Was een probleem met bepaalde zenders.

Een link :
Hitec : TowerHobbies.com | Hitec USB Flight Simulator Interface HRC Tx
Multiplex : zoek 85153 in "Productsuche" hier : Multiplex Modellsport

Natuurlijk kun je altijd de kosteloze PPJOY testen, met behulp van een mono jack - jack kabel 3.5mm (mono audio).
Voor wat links, zie mijn bijdrage hier :
FMS Forum :: View topic - summary on fms interfaces : update March 2006

Olivier
mijn videos : YouTube - pilotonboard1
Hartelijk bedankt !

Hallo Jonas,

Het hoeft allemaal niet moeilijk te zijn. koop een kabel met 2 jackplugjes mono/stereo maakt niks uit. ene kant achter in je zender andere kant in de line-in van je computer.

hierna PPJoy en smartpropro gebruiken/instellen en het werkt perfect!!!
Jij ook heel hard bedankt !

Ik heb dit een tijde laten liggen en niet meer geprobeerd.
Nu wil ik nog eens proberen met de uitleg van iemand die er iets van weet, het gaat over aerofly pro deluxe
Als ik mijn dx6i wil instellen vind hij die niet, kan iemand tegoei uitleggen wat ik moet doen bij smartpropo en bij ppjoy? Ik gebruik een 3.5mm jack

Grt
Jonas

Laatst bewerkt:
Niemand?? zou graag vandaag nog iets willen weten
Sorry ben een beetje opdringerig maar wil vandaag nog kunnen vliegen, dinsdag examens !

SmartPropo en PPJoy zijn dramatisch. Als het werkt ben je mazzel, als het niet werkt kun je beter alles opgeven en een USB interface aanschaffen. Als de aansluiting geschikt is voor de Graupner MX12 dan werkt dat ook met een DX5e/DX6i (elke zender met standaard PPM signaal).

En Google lijkt me niet zo moeilijk. Lezen is vervelend natuurlijk maar wat moeite doen kan geen kwaad. ;)

Back