Is er morgen Thremiek?

Het leek mij leuk om dit draadje te openen, want dit is toch de vraag die je stelt als je wilt gaan zweefvliegen.
De bedoeling is dan dat er hier word gepost als men denkt dat er morgen thermiek zal zijn.
Zo kan er ervaring worden uitgewisseld en voorspellingen geanalyseerd worden.

Ps kan er überhaupt worden voorspeld of en hoeveel thermiek er kan zijn de volgende dag?

Mao,
voor Belgie (toch niet zo ver van moerstraten af) verzorgt Belgocontrol een weersvoorspelling voor de zwevers. Dit weerbericht wordt telkens 's morgens gepubliceerd op internet.

Voor vandaag zat het plafond (wolkenbasis) rond de 1000meter, en waren er voorspellingen voor thermiek van 1.5m/sec stijgen op de middag tot 3m/sec rond 16h00.

Voor morgen geven ze weinig verandering, behalve kans op geisoleerde mistvorming in de voormiddag.

Dus het ziet er alvast veelbelovend uit voor morgen !!!

Het een en het ander kan je hier nalezen.

Leuke link, kende ik niet.

Nu maar even kijken of dit klopt "BEWOLKING: IN HET NOORDOOSTEN EERST BKN/OVC SC 2500-3500 VOET"
Ik denk alleen dat ik niet zo hoog kom. :lol:

ajs56a zei:
http://www.knmi.nl/product/luchtv/wbkllu.htm

:idea:

Dit geven ze voor vandaag op :THERMIEK: MATIG, DROOG TOT MAXIMAAL 1100 METER.

we zullen zien, of dit voor heel het land geld.

hier geld het allesinds, lekker warm en daarnet gaan vliegen met easystar, en er zitten heel wat luchtbellen ;)

greets

Helaars niet kunnen zweefvliegen, vleugel wilde niet zo zitten zoals ik dat wilde :cry: , veiligheid voor alles.Vanavond kleine reparatie en dan morgen verder kijken.

Back