Is het mogelijk in de winter te vliegen op de Wasserkuppe?

Beste mensen,

Ik vroeg me af of het in de winter ook mogelijk/toegestaan is om op de Wasserkuppe te vliegen?

Heeft iemand hier eventueel ervaringen mee?

Alvast bedankt,

Justin van Zetten.

Ja hoor Justin, op de WAKU is het mogelijk het hele jaar door te vliegen, ook in de winter met een dik pak sneeuw en "open" weer. Probleem is alleen de vaak laag hangende bewolking.

Oke, dat is goed te weten.

Nu is mijn volgende gedachte: Is het een beetje vol te houden in de kou boven op die bergtop?

Afgelopen zomer was het op een gegeven moment 35 graden op onze camping en boven op de berg was het toch echt nodig een trui te dragen...Nu vraag ik me dus af of het mogelijk is jezelf zo warm aan te kleden dat het toch een beetje vol te houden is...

Met wind-dichte kleding, snowboots, handschoenen (zonder vingertopjes) en een windkap over je zender :wink: moet het wel lukken denk ik.

Euhm, wel even oppassen... Het is niet altijd mogelijk om in de winter te vliegen op de Wasserkuppe. Als de skihellingen open zijn, kan op die helling niet gevlogen worden. Op dit moment ligt er sneeuw, dus neem dan maar voor de zekerheid ook een slee mee, ofzo...

waku.jpg

(En heb je winterbanden + sneeuwkettingen bij je, die zijn daar dan verplicht...)

Verder is er tegenwoordig nog wat gehannes met het gebruik van frequenties. Daar is al wat over getyped op dit topic : "Op de Wasserkuppe"

Veel plezier, vlieg ze! Vergeet inderdaad de vele lagen wind- en waterdichte kleding niet.

Het is dus niet helemaal zeker dat er gevlogen mag worden.... :?

Geweldig he, die webcam op de berg... Zit er de laatste tijd bijna iedere dag op te kijken.

Ik had begrepen dat winterbanden pas verplicht werden gesteld vanaf april volgend jaar.

Ik moet nog even bij mezelf te raden gaan of het wel zo verstandig is om te gaan....

Bedankt voor de reacties.

Twee jaar geleden ben ik er aan het vliegen geweest in februari. Ik zou het niet snel weer doen, want met de wind op de snufferd en tot over de knietjes in de sneeuw is het niet lekker om langer te vliegen. Gauw een warme chokolademelk in een van de restaurants.....brrrr!

Maaarrrr.......Vliegen kun je. Er was zelfs sprake van thermiek van boven het dorp al zat die erg ver weg. (ik weet niet meer hoe die helling heet...niet Abstroda, niet de Sudhang, niet de Fuldaquelle maar bij het Fliegerdenkmal). Vliegen met een vario is een voordeel om de wat spaarzaam aanwezige thermiek op te sporen. Die zit verder weg omdat de besneeuwde helling niet wil opwarmen, zoals dat 's zomers gebeurt. Bij helder weer is er echter vanuit het dal regelmatig wel thermiek te vinden. Gewoon een keer doen dus.

Back