Is het mogelijk om met deze plannen een schip te maken?

Dag beste mensen allemaal.

Toen ik vandaag aan het surfen was op het internet botste ik opeens op deze website:http://www.modelismonaval.com/servicios2.html
En heb het plan van de "Hesperides" gedownload + nog een hele boel andere plannen.
En het is wel eens mogelijk dat de Hesperides mijn volgende (2de) project wordt.

(download de plannen v/d Hesperides)
En mijn vraag is nu: Is het mogelijk om met deze plannen een schip te maken?
Ik wil het schip ongeveer een meter lang maken.

Dit is waar het om gaat:
Hesperides.jpg

Hesperides%202.jpg

Fotos door: Jose María Casanova
http://www.navymar.com/HesperidesCartagena.htm

Er zit een spantenplan bij zag ik, dus in principe moet het mogelijk zijn.
Het algemeen plan is wat summier, maar met een beetje fantasie moet ook hier mee iets te maken zijn.

beste,
zoals adam reeds vermelde,moet het zeker te doen zyn.
persoonlyk zou ik toch meschien eens rond zien om nog meer foto,s te bemachtigen
alvast veel geluk
groetjes,ronny

Bedankt voor de snelle reacties.
Fantasie heb ik genoeg en fotos ook bijna maar meer informatie is altijd welkom.

grts Sam :pim:

Leuke Site,

ik vindt dat slepertje (Remolcador de puerto) en die visserboot (Arrstrero congelador) ook wel leuke scheepjes

Groet,
Andre

Dit is een hele interessante link!
Staan inderdaad best leuke tekeningen tussen.
Voor een super afgewerkt model moet je inderdaad nog meer info hebben, maar wanneer je je daar niet te veel aan stoort, kun je met deze info nog heel wat modellen maken.

Succes Boat Freak! Interessant schip. Houd ons op de hoogte

Wim

Het begin van het bouwen ongeacht van een model of in de werkelijkheid, is altijd het spanten en lijnenplan en daarna het algemeen plan als je het schip niet kent uit eigen ervaring.
Gr. Joop

Prima tekeningen om mee te beginnen! En het grootste punt voor een modelbouwer: fantasie!

Dus als je er wat moeilijker bij uitkomt bij het algemeen plan dan verzin je zelf een opbouw :)

Mooie link, ik heb er veel gedownload :D

Ik ben als eens bezig geweest met de spante te kopieeren e.d. en ik heb ontdekt dat het plan niet zo ideaal is.
Je moet maar eens wat inzoomen op het spantenplan van vooraan/achteraan. je zult opmaerken dat de lijnen van boven niet zo perfect recht zijn.
En ik heb ook wat mijn twijfels of het afprinten wel tot op de millimeters klopt.

En ik denk dat ik toch nog wat ervaring moet opdoen om hiermee te beginnen. :banana:

De opbouw wat verder ontwerpen gaat geen probleem zijn denk ik

Dikkie zij:Mooie link, ik heb er veel gedownload

Ik heb al de hele site op mijn computer staan.
:morning: (= harddisk)

Back