Is het normaal dat...? (DF)

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
Is het normaal dat ik tijdens het vliegen met mijn FP Dragonfly steeds de staart moet bijtrimmen naar rechts?

In het begin draait hij een beetje naar links (stilletjesaan), dat trim ik dan tijdens de vlucht bij, dan gaat hij weer een poos goed, en na een halve minuut begint hij weer langzamerhand naar links te draaien. Ik moet minstens elke minuut één klein tikkeltje bijtrimmen naar rechts. Is dat normaal of valt daar wat aan te doen? Als beginner vlieg ik namelijk altijd staart naar me toe endan valt dat wel nogal op.

En is het normaal dat het me onmogelijk lijkt de helicopter op één bepaalde hoogte te laten hangen voor een lange tijd?

Die gashandel die werkt in trapjes, en ofwel stijgt hij, ofwel daalt hij. Het scheelt maar één klikje. De volheid van de batterij moet al echt in 'evenwicht' zijn met die gashendel om hem op één bepaalde stand juist op dezelfde hoogte te laten zweven. En anders ishet altijd maar switchen tussen stijgen en dalen. Is dat ook normaal of valt ook daar wat aan te doen?

Het is normaal dat wanneer je accu leger raakt hij steeds een beetje gaat afwijken op de staart. De spanning van je accu zakt immers.
Je kunt het plaatje in je zender wat de ratel maakt omdraaien, je hebt dan geen ratel meer en kan toch weerstand op je stick maken. Je stick mag dus niet los komen te staan dat hij door zijn gewicht heen en weer bungelt.

@djorkaef

Low level hoveren met een fixed pitch (FP) is (iets) lastiger dan met een CP.

Dat je met een FP heen en weer zwabberd is niet abnormaal.

Nadat de verkoper m'n GWS Mini Dragonfly FP / Graupner MX-12 had ingevlogen, ben ik afgelopen dinsdagavond in onze huiskamer op een perzisch tapijt van 3 bij 3 begonnen.

De eerste 2 uur bezig geweest om reflexen te oefenen, trainingskruisballetjes net (iets) boven het tapijt.

In het begin een gezwabber, batterij (25 min) na batterij ging het steeds beter/stabieler.

Inmiddels 10 vlieguren verder (crashvrij), kan ik op circa 1 meter boven het tapijt redelijk stabiel blijven hangen.

Iedere dag probeer ik minimaal 2 uur in de huiskamer te vliegen.

Oefenen en nog eens oefenen.

Opm. geen sim programma iMac!

Back