Is het spuiten van fluo kleuren moeilijker?

Komend weekend zou ik een nieuwe autobody willen spuiten in fluokleuren rood en geel. Is het spuiten van fluo kleuren moeilijker? Of gaat dit op dezelfde manier als normale kleuren? Ik gebruikt trouwens een airbrush.

hmm,,

ik zou hier niet moeten reageren want ik heb geen ervaring, maar ik kan het niet laten, dus ik doe het toch ;)

ik zou denken dat het niks uitmaakt , want verf is verf, het is denk ik niet moeilijker...

sorry voor het geven voor een antwoord waar ik eigenlijk niets van weet :rolleyes:

mvg
japie

@Freebutterflyx

Je moet onder een fluorescente kleur altijd een laag helderwit spuiten.
Of als je een kap aan de binnenkant spuit na de fluorkleur met wit afspuiten.
Anders gaat het fluorescente effect verloren.

Qua spuittechiek is er geen speciale techniek vereist,gewoon je best doen :-)

Succes,
Frank

Je moet onder een fluorescente kleur altijd een laag helderwit spuiten.
Of als je een kap aan de binnenkant spuit na de fluorkleur met wit afspuiten.
Anders gaat het fluorescente effect verloren.

Qua spuittechiek is er geen speciale techniek vereist,gewoon je best doen :-)

Succes,
Frank

Gisteren heb ik voor het eerst ook met een fluo kleur gewerkt om een body te airbrushen. De kleur dekt in ieder geval minder (heb ik de indruk). In mijn geval is de kleur ook minder egaal. Ik heb last van donkere en lichtere plekken. Ik moet wel nog een laag wit erover spuiten. Misschien dat het dan nog verbeterd.
Ik wist ook niet goed in welke mate ik het fluo kleur moest verdunnen. Een normaal kleur verdun ik ongeveer 1/1 (werd gezegd door de winkerlier).

Fluorkleur transparant

@Andyr,
Een fluorkleur moet ook transparant zijn en heeft dus per definitie een slechte dekking.
Dekkend spuiten is juist niet de bedoeling, het wit samen met de (semi)transparante laag geeft juist het fluoreffect.
In feite is het een twee-laagssysteem.

Dat vlekkerige komt waarschijnlijk door een niet-egale verflaag, soms wat dikker en soms wat dunner spuiten op verschillende plekken geeft vlekkerig resultaat.

Greetz,
Frank

@Andyr,
Een fluorkleur moet ook transparant zijn en heeft dus per definitie een slechte dekking.
Dekkend spuiten is juist niet de bedoeling, het wit samen met de (semi)transparante laag geeft juist het fluoreffect.
In feite is het een twee-laagssysteem.

Dat vlekkerige komt waarschijnlijk door een niet-egale verflaag, soms wat dikker en soms wat dunner spuiten op verschillende plekken geeft vlekkerig resultaat.

Greetz,
Frank

Het vergt inderdaad een kleine aanpassing om fluo te spuiten. Een ander kleur moet je dekkend spuiten, een fluo kleur niet.
Ik had de fluo kleur iets te dekkend proberen te spuiten waardoor ik donkere en lichtere plekken kreeg. Met de witte backing laag is dat al beter.

Back