Is multiplex Easystar II een goede om mee te starten?

• Topicstarter Topicstarter chriske27
  • Startdatum Startdatum
C

chriske27

Guest
Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuk zweefvliegtuig. Ik ben hier altijd al aangetrokken naar geweest. Ik heb vorig jaar een ARdrone 2.0 aangeschaft waar ik erg veel plezier aan beleef. Het lijkt me echter leuker om wat meer bereik te hebben en wat sneller te kunnen gaan.

Ik zit te denken om te beginnen met Multiplex vliegtuig Elektro zweefvliegtuig EasyStar II brushless A2F . Is dit een goed toestel om mee te beginnen? Ik kan maar weinig vinden over wat het beste is om mee te starten hiermee.

Ik vind er maar weinig over te vinden op internet, ook de verkooppunten op internet vind ik tegen vallen. Weet daarom iemand een goede shop in omgeving Breda waar ze dit toestel of een betere aanbieden?

Bij zoeken op het forum gewoon Easystar ingeven en je krijgt al je antwoorden! Aangezien dit een zeer geliefd vliegtuigje is bij zowel beginners als gevorderden.... succes ermee!

multiplex-easystar-ii-31

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je met vliegtuigen wilt beginnen, dan is de Easystar een uitstekende keuze. het is een toestel wat zich makkelijk laat vliegen en is gemakkelijk in opbouw. Natuurlijk zijn er ook andere toestellen waar mee je vlieg skills kan trainen, bijvoorbeeld een Swift Trainer , dit is een houten toestel met de mogelijkheid voor electra of brandstof te vliegen.

Zelf train ik met een Piper J3 Cub, nu niet bepaald een echt trainers toestelletje, maar je leert wel hoe een vliegtuig van dit soort reageert op je sticks. Uiteraard is het ook belangrijk welk budget je hebt voor een vliegtuig. Misschien overbodig te zeggen, stap eens bij een lokale vliegclub in de buurt binnen en laat daar eens je vragen los op de mensen daar.

Vliegsims zijn ook een goede om wat in de avond uurtjes te trainen.

Succes met je zoektocht en vele fijne vluchten gewenst.

Zie o.a. deze Easystar discussies.

Forumtipjes Chris:
  • Geef behalve je leeftijd ook je woonplaats of regio in je MBF profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Een uitstekende keuze! Maar de beste tip die we je kunnen geven is niet over welk toestel je moet nemen....

Maar dat je lid moet worden van een club en daar hulp moet vragen, ze kunnen je helpen bij je model keuze, bij de keuze van je zender, het bouwen, en ook eerst oefenen met een simulator.

Multiplex is een perfect merk om deze hobby te beginnen. Als je het een beetje slim aanpakt kun je na de easystar overstappen op andere modellen en al snel een 2 meter zwever in de licht hebben. Maar nogmaals, bouwen op de ervaring van anderen vergroot je kans op succes. Zoek een club! Of een leg een contact via dit forum.

Groet, Roger

Niet eerst en uitsluitend oefenen met simulator, daardoor lijkt het makkelijk (overmoed) en kans dat je verkeerde reacties/gewoontes en verkeerde stick-mode aanleert. Sim gebruiken om de live situaties bij te slijpen, dus in combinatie, naast echt vliegen.

Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B

Prima keuze! Zowel de 1 als de 2..
Maar er zijn ook andere goeden hoor, maar zelf zweer ik bij het door jouw gekozen model in uitvoering 1 of 2.. Heb zelf leren vliegen met de 1.

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb me woonplaats aangepast naar Breda. Ik zal eens op bezoek gaan bij een vliegclub hier in de buurt!

Back