Is virtual RC realistisch?

Ik hoorde onlangs over het "PC-spel" Virtual RC en zo ben ik ook eens op hun site gaan zien. Blijkbaar is er nu ook een nieuwe versie uit. Ik heb het voorlopig nog niet gedownload.
Paar vraagjes:
- is het een beetje realistisch?
- is het echt nodig om zo'n USB connector voor de zender te gebruiken of kan het ook met een klavier maar dan misschien is dit niet praktisch?

realistich om eerlijk te wezen heb het spel niet gespeeld maar elke auto is anders dus ik vermoed van niet.

Ik heb VRC versie 3, de nieuwste thuis, speel het met mijn eigen zender/ontvanger set, op mijn thuis circuit de MACH en moet zeggen, het is ZEER realistisch.
Zeker de nieuwe versie, omdat daar de griplijnen op de baan nu dus echt goed aanvoelen......

Tja, je kunt het ook spelen met je toetsenbord/klavier, maar ik ga ervan uit dat je je modelauto ook niet met je toetsenbord bestuurd, of wel?........
Alleen kun je met je toetsenbord alleen maar volgas en vol links/rechts sturen, niets er tussen in.......

Om het eens te testen kun je natuurlijk het spel installeren, je krijgt er dan 2 circuits bij om te proberen.....

Een USB adapter, kost 20,-
Neem je daarna ook nog een paypal account, kun je ook circuits gaan downloaden, 10,- per circuit...

Eenmaal aangeschaft, kun je altijd updates voor je circuits krijgen, die zijn dan gratis.....

Probleem wat je wel kunt krijgen is dat je dus wel een goeie videokaart moet hebben, anders werkt het spel niet. (hij moet TL ondersteunen ofzo)
Ikzelf heb die videokaart dus niet, maar heb dus een programmaatje die een videokaart simuleert waardoor het spel dus weer prima werkt......

Cheeta zei:
realistich om eerlijk te wezen heb het spel niet gespeeld maar elke auto is anders dus ik vermoed van niet.

In VRC zijn er geen verschillen tussen de auto's motoren en banden.
Dit is om problemen te voorkomen (om duidelijke redenen)
Wel kun je je volledige auto set-up wijzigen, om er dus achter te komen welke wijziging welk effect heeft.....
Je kunt spelen met je motor vermogen, d.m.v. je uitlaat te verlengen enzo.
Met de banden kun je wel verschillende shore kiezen, wederom om te zien wat het effect is......

ik moet dat ff voor je opzoeken, zit nu op mijn werk, en vanavond ben ik niet thuis.....
Je hoort het nog.....

Ik heb het spel ook. Ik speel het dan met mijn toetsenbord en moet eerlijk zeggen dat ik het een erg leuk spel vind. Zoals M7H al aan gaf, is het wel zo dat je of vol gas, of vol naar links/recht stuurt of gas moet geven, daar tussen zit niet echt veel.

Ik heb het nog nooit met een echte zender gespeeld via zo'n usb adaptor, maar dat lijkt me wel erg gaaf. Dan kan je ook minder hard de bocht in gaan/sturen.

Ik vind de circuits wel erg duur, voor 10.- per circuit zoals M7H al aan gaf, vind ik dat erg duur. Wat ook erg jammer is, is dat er maar 2 circuits standaard bij het spel zitten, maar dat zal ook wel zijn reden hebben.

Nick 8)

Circuits kosten eigenlijk $9.95,- dat is €8.38,-

Verder is het spel gratis, dus je dient 1 USB adapter aan te schaffen, en 1x een circuit (hoeveel wil je er dan hebben, je rijdt in het echt ook niet op alle circuits)

En geloof me, je kunt voorlopig ff aan de bak op een circuit voordat je je set-up voor elkaar hebt en je snel genoeg bent voordat je een keer in de online resultaten tevoorschijn komt......

Het spel kost je dus €30,- en daar heb je niet veel spelletjes voor hoor dacht ik zo......

Verder is dus ELKE keer dat er een nieuwe versie uitkomt deze gratis, kun je ook wel vergeten met een ander computerspel....

Dus zo duur is het niet......

Ja, eigenlijk heeft u gelijk en valt de prijs best mee. Maar past deze adaptor op 'elke' zender? Ik weet verder niks van deze adaptor af. En dat je dat nieuwe versie elke keer kunt downloaden is inderdaad ook erg handig, en uiteraad voordelig! :)

Nick 8)

De adapter past op elke ontvanger, aan de adapter zitten 2 servo draden en die moet je in je ontvanger steken net zoals je normaal met je servo's doet. Je hoeft geen ontvangeraccu te gebruiken want de ontvanger krijgt stroom van je usb-poort.

is er ook iets meer electro gericht op komst?

dit gaat me nu veel te snel, precies of ik rijd met een raket.

Het is me niet echt waard om daarvoor een USB adapter te kopen, ik rij toch geen brandstof onroad. Ik gebruik wel een oude joystick op servo's aangesloten maar dat reageert trager en dus voor snelle wagens té traag.

en dat spel schokt zo op mijn PC, jakkes! zou ik nog dure videokaart moeten kopen, neen dankje.... :?

Er is een electro versie op komst, die laatst nog gedemonstreerd op 1 of andere grote race. (even de naam van kwijt)

Dat is interessant. Heb zelf de rook uit gezet van de Brandstof auto's zo dat het nog enigsinds leek op Elektro :wink:

Moet zeggen dat het spel erg realisties is. Zeker qua afstellen. Leuk spel!

Groet Robert

marco bosch zei:
ik mis nog de off circuit mogelijkheid.
dat is te moeilijk
zoals in het echt is, daar is ofroad ook moeilijker
verschillende gripeigenschappen van ondergronden nabootsen is bijna ondoenbaar.

Ondoenbaar is het probleem niet, wil je er het geld in steken voor een erg kleine doelgroep wel waarschijnlijk wel.

nou ik zou al blij zijn om gewoon niet vast te hoefen zitten aan een circuit of het de zelfde ondergrond heeft maakt me niets uit als ik maar een beetje het omgevings gevoel krijg.
de offcircuit rijdens zijn volgens mij niet een kleine doel groep denk dat de meesten beginners offciruit rijden

ik wil best wel op een circuit rijden geen probleem.
maar ik wil er geen 50 of 90 km voor rijden.
vandaar dat ik dus een draatje geopend heb waar bij ik vraag om rijders in de buurd.
want mischien kunen we dan iets voor elkaar krijgen zo dat er een circuit in zwolle of zo komt.
in elk geval in regio ijsselland.

Jilles Groskamp heeft de eerste versie van de electro getest en heeft die aan de maker van het spel ( P. Bervoets teruggegeven met zijn commentaar erbij. de 2e versie was als demo bij de eerste 2 dagen van de wedstrijd in Geneve en was heel wat beter als de eerste versie, maar er moeten nog enkele electro specifieke dingen worden ingebouwd.

Back