M
Marc Bolier
Guest
Hallo,
Ik ben bezig met het bouwen van een Depron Jet (EDF Su-27 Flanker, foto's volgen nog
). Nu is het moment om te beslissen wat het vleugelprofiel moet worden.
De keuze bestaat uit:
* Afgeronde voorlijst, platte vleugels (geen camber), achter schuin (simpel).
* Een symmetrisch druppelprofiel.
* Een profiel met meer lift (bijv. 8% Eppler 205).
Het lijkt mij handig dat het toestel niet te snel stallt (bijv. tijdens het wegwerpen). Ook is het meegenomen als de weerstand een beetje laag blijft.
Ik weet weinig van airodynamica dus misschien heeft iemand tips of kan iemand de vliegeigenschappen van de verschillende profielen eens uitleggen.
Alvast bedankt,
Marc
Ik ben bezig met het bouwen van een Depron Jet (EDF Su-27 Flanker, foto's volgen nog

De keuze bestaat uit:
* Afgeronde voorlijst, platte vleugels (geen camber), achter schuin (simpel).
* Een symmetrisch druppelprofiel.
* Een profiel met meer lift (bijv. 8% Eppler 205).
Het lijkt mij handig dat het toestel niet te snel stallt (bijv. tijdens het wegwerpen). Ook is het meegenomen als de weerstand een beetje laag blijft.
Ik weet weinig van airodynamica dus misschien heeft iemand tips of kan iemand de vliegeigenschappen van de verschillende profielen eens uitleggen.
Alvast bedankt,
Marc