Is Xenon-10 identiek aan de Phoenix Castle Creations?

Her en der heb ik het al gelezen dat de Xenon-10 ook door CC gemaakt wordt. Betekent dat ook dat dit dezelfde regelaar is als de Phoenix 10? Heb net een bestellinkje van Bichler binnen gekregen en ik heb toch echt een CC Phoenix 10 besteld, maar ik krijg de Xenon-10. Als dit dezelfde is, dan is dat wat mij betreft OK, maar anders gaat het zaakje denk ik toch echt retour :(

Groeten,

Peet

volgens mij is het 100% dezelfde regelaar, alleen jamara labeltje erop.

OK, staat bij mij niet op de draadjes dat het CC is, maar ik geloof jullie op je woord. Het zal wel goed zitten :)

Bouwen maar dus...

Peet

Harold zei:
Op de draadjes van een xenon staat "castle creations"

sorry maar dat staat er niet meer op. Jamara heeft een andere fabrikant gevonden.

Aha, dus Xenon-10 is toch niet hetzelfde als de Phoenix 10 van CC?
De verwarring is nu compleet bij mij....
Of is het gewoon een kloon?
Ik heb eerder servo's van Jamara gehad die niet zo best waren, dus daarom was ik niet erg 'blij' toen ik zag dat ik een Jamara regelaar gekregen had i.p.v. de bestelde CC. Vandaar ook de oorspronkelijke vraag.

Het kan zijn dat jou regelaar nog een cc10 is, zeer zeker als daar castle creations op de draden staat. De huidige Jamara regelaars komen uit een andere bron.

De reden/oorzaak weet ik ook niet maar dit kreeg ik toevallig mee tijdens een gesprek tussen enkele belanghebbenden.

Interesante info Theo.

Dan heeft jamara dus maar heel even CC gehad.
Op hun website staan toch nog heel duidelijk de CC typen (kijk maar naar de handleiding), maar levertijd is met "auf anfrage" inderdaad toch wat vaag.

Ja, dan weet je dus nog niks...

Lijkt me trouwens sterk dat jamara een andere fabrikant regelaars kan laten maken met precies dezelfde features en bediening heeft (zonder CC software)
Zullen dus wel wijzigingen gaan zien.

Kanshebbers:
Franse (?) flash regelaars

Jamara heeft al twister motoren in het programma. Die komen van:
http://www.twisterbrushless.com/
Uit email adress blijkt:
http://www.electronicmodel.com/
Daar staat:
http://www.cyclonbrushless.com/francais/findex.htm
Bij controllers vind je dan:
http://www.cyclonbrushless.com/francais/fcyclon-intro.htm

Verder is MGM/compro heel makkelijk met een sticker naar wens te krijgen, maar die ziet er wel heel anders uit.

Eens zien wat het wordt.

Jamara verkoopt de CC regelaars onder eigen naam. Daardoor vervalt ook alle CC garantie. (die moet hij zelf verzorgen...)

Hé Peet, je gelooft werkelijk niet wat die eikels daar bij Bichler met mijn bestelling hebben gedaan. Ondanks dat jij dezelfde setup een week later bestelde én hem ook nog nu al in huis hebt, mag ik vrolijk nog eens 10 dagen wachten totdat ze weer CC Phoenix regelaars op voorraad hebben. :nosmile: Eerst zijn de Pythons uitverkocht, die zijn nu binnen maar hebben geen CC's meer op voorraad. Ik zit er toch hevig over na te denken om ze een flinke middelvinger te geven en ergens anders naartoe te gaan met m'n hele bestelling! :fuckyou2: (als dat nog mogelijk is)

Misschien weet ik er zo'n CC programeer kabeltje uit te halen. Wachttijd & verkeerde order-prioriteits compensatie ofzo..
hypocrite.gif

Ik denk niet dat je daar nog onderuitkomt Jorrit. En dan te bedenken dat ik via jou op het idee kwam om daar ook e.e.a. te bestellen. Goeie deal: jij doet het voorwerk, en ik ga er als eerste met de goodies vandoor :lol: Maar goed, even terug naar de topic: ik ben er ondertussen toch redelijk zeker van dat het toch een CC regelaar is met een Jamara stickertje erop. De 'Deutsche' handleiding is identiek ingedeeld als de Engelse handleiding van CC, zelfs de hoofdstuknummers komen overeen en ook alle beschreven toeters en bellen. Alleen die Engelse leest wat makkelijker.... Ook heb ik een close-up foto gevonden op het web en de componenten opstelling is ook identiek, dat kan dus bijna niet missen.

Peet

Heb onlangs nog een cc10-kloon van jamara geprogrammeerd met cc usb-link, geen probleem, identieke regelaars, zelfs al staat er geen castle creations op.

Uit wel zeer betrouwbare bron dan nu definitief de info gekregen dat de nieuwe Xenon regelaars van Jamara geen CC regelaars meer zijn, dus kijk uit met het programeren met gebruikmaking van de phoenixlink. De oudere serie is wel nog van CC.

ja ze hebben het in collectie,....
maar tegen de tijd dat het in de winkels ligt,
is het allang achterhaald.

wat de grote merken nu als NEW hebben staan,
is vaak pas een jaar later in de handel

Protech bv Shockflyers van bijna 500gram
wat moeten we daar nu weer mee, veeeels te zwaar

Back