Isolatiebuis en een T-rex

• Topicstarter Topicstarter steven.
  • Startdatum Startdatum
S

steven.

Guest
Hallo allemaal,
Ik ging vanmorgen even naar de doe-het-zelf zaak met m'n vader voor wat loodgieterij spullen, toen we enkele buisjes kochten kreeg ik opeens een idee voor deze te gebruiken als landinggear :P

Velen zullen denken : Waar is dat goed voor? Wel ik heb m'n T-rex nog niet zo lang, en ik ben beginnen vliegen met een carbonkruis van 1m groot, daarna overgestapt op een klein carbonkruis van ong. 40cm waarmee ik dus nu vlieg. Maar toch vindt ik de stap erg groot om meteen het kruis te verwijderen. Met deze buisjes kan ik m'n landinggear wat beter inschatten en is het lekker zacht :wink:

Mss heeft iemand er wat aan :idea:

Hier nog wat foto's :
Isolatiebuis%20T-rex450%20SE%2001.jpg

Isolatiebuis%20T-rex450%20SE%2002.jpg

Groetjes
Steven

Je hebt me op een idee gebracht Steven. Ik had hier nog zo'n zwembad speelbuis liggen die je bij Blokker kunt kopen voor in het zwenbad. 6cm diameter en 40 cm lang. Toegevoegd gewicht: ca. 100 gram voor 2 stuks.
Je zult er geen 3D mee vliegen maar leuk om vanuit het water te stijgen en te landen.
(En nu als de sodemieter een nieuwe halen voordat de jongens uit school komen........ :oops: )
ebe8747e9cafcb0e4a7723c62ed52d5f.jpg

Heb je hem ook al uitgeprobeerd?

Het water zorgt er volgens mij voor dat de drijvers er aan "kleven" en hij dus niet netjes rechtstandig omhoog kan gaan.

Je hebt me op een idee gebracht Steven. Ik had hier nog zo'n zwembad speelbuis liggen die je bij Blokker kunt kopen voor in het zwenbad. 6cm diameter en 40 cm lang. Toegevoegd gewicht: ca. 100 gram voor 2 stuks.
Je zult er geen 3D mee vliegen maar leuk om vanuit het water te stijgen en te landen.
(En nu als de sodemieter een nieuwe halen voordat de jongens uit school komen........ )

:P leuk hoor! Heb je er al mee gevlogen op het water ?
groetjes
Steven

Momenteel staat er net iets teveel wind en er zijn nogal wat buien hier. Als het een beetje opklaart zal ik jullie vertellen hoe het stijgen en landen vanaf het water gaat. Het lijkt me sterk dat je hem niet omhoog krijgt.

Mocht ik onverhoopt crashen in het water dan beloof ik hier een foto te plaatsen...........

Euhm en het extra gewicht van het water dat er in trekt.
Nice shark btw 8O

Net even geprobeerd, het is inmiddels droog en tussen de windvlagen door een paar keer opgestegen en geland. Geen enkel probleem. Als je een beetje toeren maakt, net op het moment van loskomen, kun je de heli als een bootje over het water "sturen". Je kunt dus goede controle over de heli hebben als hij nog in het water is. Gaat prima!

Deze PU buizen nemen geen water op, het is een gesloten cel Polystyreen dat speciaal bedoeld is om te blijven drijven.

Was maar waar, ik wou dat ik zo kon spuiten! Deze is voor mij gemaakt door een Australische artiest. Hij heeft ook nog een hele mooie Arendskop voor me gemaakt.
Ze zijn TE mooi om te crashen, meestal vlieg ik met andere kapjes.

Dus het water fungeert als een soort van trainingsonderstel? Makkelijk om te oefenen met sturen dus.

dafoolio zei:
Dus het water fungeert als een soort van trainingsonderstel? Makkelijk om te oefenen met sturen dus.
tja tot je verkeerd stuur en dat hij omvalt
en in het water valt alles stuk....

Back