Isolatielak

Ad Bakker

In Memoriam
Bij het aanleggen van led verlichting in mijn ss Rotterdam zijn er nogal wat plaatsen met blanke bedrading/leidingen die niet of moeilijk met een krimpkous of isolatietape te bereiken zijn. Op internet kwam ik Scotschkote 9900 isolatielak (geen spray, want dat kan ik ook niet gebruiken) tegen, en dat leek precies wat ik zocht. Maar verder zoeken en navragen (bij producent 3M) bracht aan het licht dat dat hier alleen via de groothandel (Technische Unie) beschikbaar is, en die leveren niet aan particulieren. Via, via kan ik wel daar bestellen, maar ik vrees dat je dan niet om één potje moet komen. In de VS wordt dit wel door internet winkels aangeboden, maar die voeren niet uit naar Europa.

Nu ben ik eens tegengekomen dat je voor dit doel ook gewoon polyurethaan lijm kan gebruiken, en dat dat net zo goed werkt. Heeft iemand daar ervaring mee?

Al vast bedankt voor de reactie/advies.

Groet,

Ad Bakker

Ik smeer de gesoldeerde einde wel eens met gewoon uhu lijm in en dat gaat goed
Maar hele draden als ik het goed begrijp(ongeisoleerd dus):mrgreen:
Daar kan ik je geen antwoord op geven hoor.
mvg
Frederik:D

Conrad had altijd een vloeibare coating in het programma waar je o.a. gereedschap mee kon isoleren. Zat in een potje en was rood van kleur en kon je met de kwast opbrengen. Moet ook werken voor jou toepassing, het bleef een beetje flexibel.

Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk de link van Teus gebruikt. Daar staan naast het al genoemde 3M produkt ook andere merken. Maar geen daarvan kon ik in Nederland vinden. Toen eens gekeken hoe het zat met bestelling in de VS. Ik kwam terecht bij Jamestown Distributers, die een vergelijkbaar met 3M produkt aanboden, maar veel goedkoper. Zij gaven aan dat produkten die niet met luchtpost verstuurd werden aangegeven werden met een sterretje (*). Dat was niet het geval, dus 2 busjes besteld. Bij het bestellen werd aangegeven dat de verzendingskosten nog niet aangegeven konden worden, maar dat de werkelijke kosten + 2,5 $ in rekening gebracht zouden worden. Toch maar gedaan, en tot mijn verbazing kreeg ik later een email bevestiging met daarop vermeld "will not ship by airmail".
Ik heb ze nu maar een mailtje gestuurd, en gevraagd hoe ze het dan in Nederland willen krijgen, en hoe lang dat gaat duren. Ben wel benieuwd, ik heb geen echte haast maar binnen paar weken zou ik het toch wel willen hebben.

Wordt vervolgd............

Groet,

Ad Bakker

Maar verder zoeken en navragen (bij producent 3M) bracht aan het licht dat dat hier alleen via de groothandel (Technische Unie) beschikbaar is, en die leveren niet aan particulieren. Via, via kan ik wel daar bestellen, maar ik vrees dat je dan niet om één potje moet komen.
Ik zou eerst eens navragen bij die kennis of tie 1 potje kan bestellen.

Voordat je je in bochten gaat wringen, aannames gaat doen die niet nodig zijn en of onterecht zijn.

Is in duitsland gewoon verkrijgbaar onder de naam Plasti Dip en er is ook Plasti Dip Liquid Tape en zijn verkrijgbaar in de kleuren transparant, zwart en rood en de kosten zijn 17 en 19 euro (der schweighofer).

Egbertje

Rechtstreekse link ;)

Ik kon hem niet vinden, maar Johan is natuurlijk de
google.gif
koning :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
@Teus en Johan,

Bedankt, ik ga even afwachten wat die Amerikaanse winkel antwoordt. Als die order definitief in de prullenbak verdwijnt ga ik daar eens shoppen. Ze hebben een minimum orderbedrag van 25 Euro en 11 Euro verzendkosten (tot 30 kg). Ik denk niet zo vreselijk veel van dit spul nodig te hebben, dus dan wil ik er wel wat zinvolle dingen bij nemen om aan de 25 Euro te komen (1 potje van 0,1 liter kost 11 Euro) en de verzendkosten relatief wat te drukken. Maar ze hebben redelijk wat spullen dus daar kom ik denk ik wel uit.

@Aad,
Zou misschien best kunnen. Ik zal mijn vrouw eens vragen of ze wat heeft om uit te proberen, maar het zou me niets verbazen als dat uiteindelijk duurder uitvalt.

@piccolopup
Ik heb geen lijmpistool voor hotglue. Zou misschien best kunnen, maar dan zou ik toch eerst "gewone" lijm proberen.

Groet,

Ad Bakker

Back