Ik ben gestart met het bouwen van een MSH Protos versie 2010 ( de met de rode canopy en devil blades).
Het bouwen gaat bij mij nooit erg snel want ik neem mijn tijd.
Het door nemen van de RTFM op cd-rom.
Doornemen van alle onderdelen controleren of alles aanwezig is.
Het aanvullen van de externe hardware zoals servo's, gyro,enz.
Daar het de Protos Carbon is met brushless en esc en rotorbladen zal het best wel meevallen.
Het raadplegen van het internet voor alle pro's en pre's valt het op dat het toch wel een raspaardje is en in het geheel niet te vergelijken is met
de door mij nu gebouwde Trex500.
Wat opvalt is dat hij wat kleiner is dan een Trex500 ondanks de zelfde maat rotorbladen,als je een 450 en een 500 naast elkaar zet past de Protos er mooi tussen.
Voordeel is dat ik de hyperion 6s2600 lipo's ook op deze heli passen,
met een 15t tandritsel en stock motor is met normaal vliegen een tijd van
12 minuten geklokt.
Het doornemen van de RTFM kwamen geen vragen op dus dat zeg wat over de duidelijkheid.
Een nootje van kritiek is het missen van elke vorm van de afstelling van de heli, gezien de doelgroep de ervaren bouwer/vlieger zal dit mijn in ziens
niet nodig zijn maar dan toch!
Het bekijken van de onderdelen en het sorteren van de bouw groepen geef een indruk van de hoge kwaliteit van deze kit.
Ik miste zo als eerste indruk niets nou misschien toch wel!
Ondanks de aanwijzingen om locktide (borgmiddel voor de schroefdraad in metaal) te gebruiken blonk deze door afwezigheid!
Maar een kogelkop ruimer om de ball links op maat te maken zit er nu wel weer in!
De lagers die gebruikt zijn waren in mijn kit (misschien kan dit van te leverenkits verschillen)waren voor 80% van SKF en de rest te klein om voor mij te lezen.
Volgende week begin ik met bouwen en dan meer lees voer.
gr martin
Het bouwen gaat bij mij nooit erg snel want ik neem mijn tijd.
Het door nemen van de RTFM op cd-rom.
Doornemen van alle onderdelen controleren of alles aanwezig is.
Het aanvullen van de externe hardware zoals servo's, gyro,enz.
Daar het de Protos Carbon is met brushless en esc en rotorbladen zal het best wel meevallen.
Het raadplegen van het internet voor alle pro's en pre's valt het op dat het toch wel een raspaardje is en in het geheel niet te vergelijken is met
de door mij nu gebouwde Trex500.
Wat opvalt is dat hij wat kleiner is dan een Trex500 ondanks de zelfde maat rotorbladen,als je een 450 en een 500 naast elkaar zet past de Protos er mooi tussen.
Voordeel is dat ik de hyperion 6s2600 lipo's ook op deze heli passen,
met een 15t tandritsel en stock motor is met normaal vliegen een tijd van
12 minuten geklokt.
Het doornemen van de RTFM kwamen geen vragen op dus dat zeg wat over de duidelijkheid.
Een nootje van kritiek is het missen van elke vorm van de afstelling van de heli, gezien de doelgroep de ervaren bouwer/vlieger zal dit mijn in ziens
niet nodig zijn maar dan toch!
Het bekijken van de onderdelen en het sorteren van de bouw groepen geef een indruk van de hoge kwaliteit van deze kit.
Ik miste zo als eerste indruk niets nou misschien toch wel!
Ondanks de aanwijzingen om locktide (borgmiddel voor de schroefdraad in metaal) te gebruiken blonk deze door afwezigheid!
Maar een kogelkop ruimer om de ball links op maat te maken zit er nu wel weer in!
De lagers die gebruikt zijn waren in mijn kit (misschien kan dit van te leverenkits verschillen)waren voor 80% van SKF en de rest te klein om voor mij te lezen.
Volgende week begin ik met bouwen en dan meer lees voer.
gr martin