Bart83
verslagschrijvers
Mischien is het leuk om een draadje te starten met foto's , video's en verslagen van Ivan Pettigrew modellen ( of daarop gebaseerde ).
Ivan''s site : [size=+2] Ivan's plans[/size]
De modellen van ivan kenmerken zich door een zeer lichte constructie en hierdoor dus zeer schaalgetrouw vliegen.
De bouwwijze lijkt een beetje op de vrije vlucht modellen uit het verleden , simpel , sterk en zeer licht.
Een voorbeeld :
[size=+2]De Martin mars ( span 3meter ) heeft een vlieggewicht van 4.1 kg !!![/size]
hoe vliegt dat nu ? :
Hier even een link naar een mooi draadje op rc groups met daarin een linkje naar elk bouwverslag van een model van ivan's plans
Ivan Pettigrew Planes - Build Threads and Videos - RC Groups
Hier een interview met Ivan :
In engeland is er zelf een ivan's models groepje opgericht , de B.I.M.B.O.'s ( British Ivans Models builders orginasation )
hier staan ook de ''spirit of Ivan'' modellen in waar mijn S23 empire ook onder valt.
British Ivan Model Builders Organisation (BIMBO) Flyers - RC Groups
Hier nog even wat foto's van modellen getekend door Ivan :
Ik heb een tekening van de Short Solent 400 welke als leidraad heeft gediend voor de constructie van mijn Short S23 Empire
Grote kans dat ik na dit project nog de Martin Mars ga bouwen . . . . . .
Ik zou het erg leuk vinden als er hier in NL ook wat van ivans modellen gemaakt gaan worden. Hier maar vast de aftrap :
Bart83 : Short S23 C Class empire ( spirit of ivan model )
PaulM : Short S23 C Class empire ( spirit of ivan model )
HugoW : Minicat
Jan Brilman : :?: . . . . . . . . . ( ja Jan , ik weet dat het kriebelt
)
Roadking97 (Joe) : Short Solent 480
Mvg,
Bart
Ivan''s site : [size=+2] Ivan's plans[/size]
De modellen van ivan kenmerken zich door een zeer lichte constructie en hierdoor dus zeer schaalgetrouw vliegen.
De bouwwijze lijkt een beetje op de vrije vlucht modellen uit het verleden , simpel , sterk en zeer licht.
Een voorbeeld :
[size=+2]De Martin mars ( span 3meter ) heeft een vlieggewicht van 4.1 kg !!![/size]
hoe vliegt dat nu ? :

Hier even een link naar een mooi draadje op rc groups met daarin een linkje naar elk bouwverslag van een model van ivan's plans
Ivan Pettigrew Planes - Build Threads and Videos - RC Groups
Hier een interview met Ivan :
In engeland is er zelf een ivan's models groepje opgericht , de B.I.M.B.O.'s ( British Ivans Models builders orginasation )
hier staan ook de ''spirit of Ivan'' modellen in waar mijn S23 empire ook onder valt.
British Ivan Model Builders Organisation (BIMBO) Flyers - RC Groups
Hier nog even wat foto's van modellen getekend door Ivan :
Ik heb een tekening van de Short Solent 400 welke als leidraad heeft gediend voor de constructie van mijn Short S23 Empire
Grote kans dat ik na dit project nog de Martin Mars ga bouwen . . . . . .
Ik zou het erg leuk vinden als er hier in NL ook wat van ivans modellen gemaakt gaan worden. Hier maar vast de aftrap :
Bart83 : Short S23 C Class empire ( spirit of ivan model )
PaulM : Short S23 C Class empire ( spirit of ivan model )
HugoW : Minicat
Jan Brilman : :?: . . . . . . . . . ( ja Jan , ik weet dat het kriebelt

Roadking97 (Joe) : Short Solent 480
Mvg,
Bart
Laatst bewerkt door een moderator: