Iveco Explosieven Opruiming

Wacht op een bestelling van mein-rc-shop.de met aluminium voor velgen en all terrein banden en nog paar andere dingen en boek over hydrolic.

Vanmiddag spulletjes binnen gekregen we kunnen weer verder. Ook de brandblusser kasten besteld door tip van Leon.
IMG_1109.JPG
IMG_1106.JPG
IMG_1107.JPG
IMG_1108.JPG

Verf en primer zijn ook binnen kunnen we de cabine spuiten van de winter. Ook nog onderdelen besteld voor de cabine op ali express.
Hacdca2fd87a74200b9746b3baa165dcbS.jpg

Vanavond de eerste cabine onderdelen ontvet en afgedroogd morgen eerste primer laag spuiten, zal morgen wat foto,s maken.

De beelden kunnen vertekenen en zeker geen kritiek maar volgens mij spuit jij vrij dik erop. Meerdere dunne laagjes en tussentijds even pauze geven vaak een strakker geheel. Het hoeft niet met 1 laag dekkend te zijn.

Dat lijkt maar zo Rolf, spuit heel dun nu laten drogen morgen nog een laagje want niet alles is nu grijs. Daarna de cabine aan de beurt binnen en buiten zijde en andere onderdelen.
Daarna alles in de gewenste kleur spuiten, als cabine zilver TS30 is gespoten de raam delen zwart spuiten zoals op deze foto.
793f2abf.jpg

Hallo Marceline,

Goed bezig.
DUIM OMHOOG KLEIN.jpg

Het viel mij ook op dat het lijkt dat de primer er in één dikke laag is opgespoten, dit zag ik ook bij de Volvo FH 750.
Maar dit kan ene vertekend beeld zijn op de foto's

Hallo Marceline,

Goed bezig.
Bekijk bijlage 468484

Het viel mij ook op dat het lijkt dat de primer er in één dikke laag is opgespoten, dit zag ik ook bij de Volvo FH 750.
Maar dit kan ene vertekend beeld zijn op de foto's

Pieter, de primer is in een dunne laag gespoten niet alles is gedekt er moeten meerdere dunne lagen over heen, de foto geeft misschien een vertekend beeld. Ook de Volvo cabine is in meerdere dunne lagen gespoten en laat het 24 uur drogen voordat ik de volgende laag spuit.

Pieter, de primer is in een dunne laag gespoten niet alles is gedekt er moeten meerdere dunne lagen over heen, de foto geeft misschien een vertekend beeld. Ook de Volvo cabine is in meerdere dunne lagen gespoten en laat het 24 uur drogen voordat ik de volgende laag spuit.

Bedankt voor de uitleg !

Het vertekende beeld is waarschijnlijk ontstaan dat het te veel is belicht.

Even een update, spatborden en binnen spatborden cabine, bumper en voorfront zijn zwart gespoten alles moet nog in de lak TS-65. als voorfront droog is kan ik zilver TS-30 spuiten omdat voorfront twee kleuren heeft.

Intussen grond plaat cabine en binnenwerk portieren gespoten TS - 68 houtlook kleur.

Ook de achterstuk en achterbumper van de Volvo in de aluminium primer gezet 2x als dit droog is kunnen we groen spuiten.

Daarna de cabine en dak van de Iveco zilver spuiten, daarna zijn de portieren aan de beurt omdat deze ook twee kleuren heeft, zwart raam gedeelte en zilver portier.
En dashboard in ts 68 houtlook kleur, daarna alle klein delen in de gewenste kleur.

Misschien zijn de foto,s wat licht komt omdat ik op mijn werkbank led verlichting heb.

Wordt vervolgt.
IMG_1132.JPG
IMG_1133.JPG
IMG_1134.JPG
IMG_1135.JPG
IMG_1136.JPG

Hallo Marceline.

Spuit jij binnen in jou hobbyruimte ?
Zo ja ?
1.
Heb je wel een goede afzuiging ?
2.
Heb geen last dat de spuitnevel overal op neerdaalt ?

Hallo Marceline.

Spuit jij binnen in jou hobbyruimte ?
Zo ja ?
1.
Heb je wel een goede afzuiging ?
2.
Heb geen last dat de spuitnevel overal op neerdaalt ?

Hallo Pieter,

Ja ik spuit in mijn hobby ruimte en zet raam open voor de verflucht en frisse lucht.

Ik dek alles af als ik ga spuiten, gebruik folie die je in de bouwmarkt kan kopen om alles af te dekken, zodat verfnevel niet overal neer komt.

En kleinere onderdelen doe ik in een plastic bakje zodat ze niet weg geblazen worden als ik spuit of met een klein kwastje omdat sommige onderdelen heel klein zijn om te kunnen spuiten.

Verder laat ik alles 24 uur drogen om nog een keer te spuiten of om ts 65 lak te spuiten en weer 24 uur drogen om de onderdelen later in elkaar te kunnen zetten.

Ik hoop dat je vragen zo beantwoord zijn.

Groet, Marceline

PS. in de berging kan ik niet spuiten te koud en te weinig licht.

De cabine en dak zijn zilver gespoten net als de deuren en cabine plaat met stoelen, dashboard is ook in hout kleur en krijgt zwarte en zilveren accenten. Zag dat ze bij rcbrmin ook stickers hebben voor het dashboard, volgende maand maar eens bestellen met achter spatlappen. Zag dat cabine achterkant en een deur wat beschadigd zijn even opschuren en opnieuw spuiten.
Dan alle klein delen in de primer, en bumper Volvo spuiten.
IMG_1143.JPG
IMG_1142.JPG
IMG_1144.JPG

Back