J Class 1/16

Hallo Allemaal.

Ik open een nieuw bouw draadje van de bouw van de J Class schaal 1/16.

Heb de romp met tekening en lieren en nog wat klein beslag over genomen van Chris, dit is het bouwverslag van Chris.. j-classe-shamrock-v-schaal-1-16-a

full

Ga er nog niet vol mee aan de gang, wil eerst mijn Fokker D VIII afmaken, zie hier... fokker-d-viii

Heb al wel een nieuwe standaard gemaakt, die er bij zat bedekte de mooie lijnen van de romp, die zijn nu mooi zicht baar met de nieuwe standaard.

full

En wil de romp in de grond zetten.
Weet nog niet welke J Class het gaat worden, de nieuwe zijn mooi maar ik vind ze te gladjes.
Ik hou meer van echt klassiek, maar daar later meer over.

Zou gouw er nieuws is meld ik me weer.

Groet Jan...:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel proficiat met je aanwinst!! Ik heb zelf ook lang getwijfeld maar uiteindelijk besloten dat 1/16 voor mij simpelweg te groot is, die krijg ik niet meer deftig getransporteerd.

Momenteel heb ik ook geen tijd om zelf te bouwen, maar ooit, ja ooit maak ik er mij 1 op schaal 1/20

Ik ga alvast dit bouwverslag blijven volgen, er zit een hele vloot J-Class jachten aan te komen hier op het forum!!!

Goed dat iemand het werk van Chris afmaakt, om als varend model te gebruiken was het me ook te groot en te zwaar, heb het verslag van je fokker eens doorgenomen als de J - class van de zelfde kwaliteit word dan beloofd dat voor de toekomst, blijf je zeker volgen :)

Shamrock V

Oke,
Dan komt er weer een bouwverslag op het forum.
Jan, ik hoop dat we veel foto's zien krijgen om ieder die een dergelijk model maakt, het iets gemakkellijker te maken, wat het is niet zomaar een zeilbootje.
Er komt zeker meer voor kijken om alles naar behren te laten werken, maar dat is vast wel aan je toevertrouwd.
Ik zie je snel, ben nieuwsgierig.
Dus in 2012 hebben wij net als de orginele schepen ook een vloot varen???

Hoi Jan,

Ik wens je heel veel suc6 met de bouw en hou me op de hoogte.
Die van jan kraak is erg mooi.
Maar als ik jou was zou ik de gehele dekoutlay toepassen op het model.

Qua vorm blijft het de shamrock V dus andere modellen zijn niet mogelijk want dan klopt het lijnenplan niet meer en de lengte ect ect denk hier goed overna,maar je hebt ervaring genoeg:p

Ik ga verder met de zwevers denk een ka7 en een kleine ka8b.

groetjes C

Back