J classe Shamrock V schaal 1:16

Hoi Allemaal,

Ik zat eens even te speuren hier op het forum en las dat een aantal mensen wel vragen hadden over de J classe.

Ik ben nu 2 jaar aan het bouwen aan de Shamrock V 1:16 een bak van een schip,maar echt de moeite waard.
Hoe het af gaat lopen met vervoer is een zorg voor later.

De romp is opgebouwd uit spanten met latjes bekleed,daarna epoxyplamuur,schuren (tot je erbij neervalt) daarna bekleed met eproy/kepler weefsel,ben nog bezig.
De mast heb ik in de states besteld,maar is niet geleverd,de zeilen komen bij windjammin(ook de states en niet duur!!!!)vandaan.

Ik heb via Dijkstra nederland het complete tuig plan 1:64 gekregen en ben nu uit oragon pine mijn tuig aan het maken.

Ik ben tekenaar van beroep dus een pdf van dijkstra als xref en overtrekken die hap,daarna plotten en op schaal uitzagen,kind kan de was doen,de giek heb ik vandaag gemaakt,nog een beetje afwerken en perfectioneren en het is klaar.

De zeilwich heb ik uit Australie,goed geleverd en enorm sterk,tevens is deze zelf denkend(vooraf de omwentelingen instellen).

Ik heb ook gevraagd of het mogelijk was om hier een eenheidsklasse op te krijgen,dat kan ,maar ik zoek dus meer mensen die dan mee willen doen om dit op te starten,minimaal 10 schepen met hetzelfde tuig,als we dit uit de states laten komen kunnen we een party laten komen,rompen zijn ook mogelijk,alleen larry ludwig leverd nogsteeds mijn tuig niet(was wel 400 dollar compleet met blokken,wantstagen ,goosneck ect ect.

Laat maar horen wie het leuk vind.

groetjes Chris de Wit-Hellevoetsluis

PS Hoe kan ik een foto plaatsen????

Laatst bewerkt:
Welkom Chris,
Leuk om nog iemand te treffen die de Shamrock ook maakt.
Ik ga alleen in de schaal 1:30 (modellengte 1.25).
Als ik groter zou gaan dan raak ik hem thuis niet meer kwijt.
(max hoogte 2,45 meter)

ik ben bezig met de shamrock V mbv een Franse tekening.
Ik heb nog heel wat te doen om hier een goed strokende romp van te krijgen.