J-Cub parkzone

Hoi ik zal me even voorstellen ik ben ton doe al wat jaren aan modelbouw en ben in het bezit van een j-3 cub van parkzone kan iemand mij zeggen hoe dat vliegt omdat dit wel heel klein is en ik alleen groot vlieg.

Hallo Ton,
Je doet al jaren aan modelbouw maar wat dan precies want het is nogal een ruim begrip?
Dit vraag ik omdat ik denk dat je weinig ervaring hebt met bouwen en vliegen van vliegtuigen.

Ik ken die j-3 cub en het is een geinig ding dat tegen een stootje kan. Het enige nadeel is dat hij bijna zonder uitzondering alleen binnen in een hal gevlogen kan worden tenzij het 100% wind stil is. Ook moet je redelijk kunnen sturen want hij vliegt niet direct heel makkelijk.

Als je echt wil vliegen moet je deze bewaren voor een sporthal en een grotere kopen voor buiten zoals een easystar of soortgelijk.

Hoi ik zal me even voorstellen ik ben ton doe al wat jaren aan modelbouw en ben in het bezit van een j-3 cub van parkzone kan iemand mij zeggen hoe dat vliegt omdat dit wel heel klein is en ik alleen groot vlieg.
Dag Ton, ik had zelf een pz micro cub en leerde er mee vliegen (na een x-twin, in zoverre dat dat vliegen is). Ik vind het een erg handzaam vliegtuigje dat veel verdraagt, ook qua slechte landingen", wel bijzonder windgevoelig maar het lukt wel bij iets meer dan windstil. Ik kocht wel een betere zender (DX6i), hoewel het bijgeleverde zendertje ook behoorlijk werkt. Ik vlieg intussen met een trojan en ook een omgebouwde multiplex fox. Als je ervaring met grotere dingen hebt denk ik niet dat een micro cub een probleem kan zijn.

groet, Uhu

Volgens mij dezelfde als de Kyosho piper J-3 Cup.

Ik heb zelf de Clipped Wing versie die in de Kyosho reeks bestaat (volgens mij niet bij Parkzone). Ik ga er vanuit dat de J-3 Cup ook perfect te vliegen is in een sporthal. Ik vlieg dit model ook buiten op windstille zomeravonden (als je em wat onder de knie hebt heb je niet meer dan een half voetbalveld nodig). Loopings kunnen zeker, door de vrij grote V-stelling is een roll niet zo evident.

Al moet ik toegeven dat omwille van de vrij grote prop die erop zit (en bijhorend koppel) linkse bochten veel moeilijker te vliegen zijn: veel rolroer en een flinke tik rudder erbij. Echt mooi ziet zo'n bocht er dan niet meer uit...

<edit> mijn fout: rechtse bochten... de schroef wil de romp steeds linksom draaien leerde Newton ons :-) Rechtse bochten gaan dus een moeilijker!</edit>

Laatst bewerkt:
ik heb ook een parkzone super decathlon.
nu staat er op de doos dat het vliegtuig 450 gram weegt.
is dat dan met of zonder accu ?
na ongeveer 15 crashes en veel polyester en plakband en aanpassingen heb ik hem vandaag gewogen,451 gram zonder accu.
met accu 504 gram.
iemand enig idee hoe dat standaard gewogen word?
dus met of zonder accu of met en zonder servo's ?

ik heb ook een parkzone super decathlon.

Dat is heel iets anders als een j-3 cub van parkzone want die weegt nog geen 30 gram.

waarschijnlijk vliegklaar gewicht dus met accu

zo'n j-3 van parkzone is te gek voor je centen! het ding vliegt super,helemaal voor zn formaat. de versie die ik heb heeft alleen hoogte en richting, maar draait heel mooi in de bochten. vliegsnelheid is ook aangenaam. Om te beginnen met vliegen is zo'n kleintje minder geschikt dan een grotere. Daar staat tegenover dat de kosten laag zijn voor accu's en onderdelen.Ook VLIEG je de kleinere modellen minder snel stuk, helemaal als je een veldje hebt met hoog gras of heide! Over de vliegeigenschappen van de modellen van parkzone heb ik niets dan lof, alles wat ik heb gehad van parkzone vloog perfect!(piper j-3,mustang,sukhoi, s-bach en umx beast)Veel Plezier!

Back