Ja ja weer een nieuwe!

Beste mede modelbouwtruckers,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Niels Broersen, ik ben 17 jaar jong en woon in Harderwijk. Ik ben nieuw op het forum en heb een aantal vragen.

Vraag 1: Ik wil over een poosje een scania R470 van tamiya kopen bij stella models, is dit een goede betrouwbare site?

Vraag 2: Ook wil ik hierbij de MFC-01 kopen maar die hebben ze niet bij stella models. Wel heb ik hem gevonden bij What's New Here? : RC Station. Heeft iemand ervaring met deze site en zo ja zijn ze betrouwbaar en hebben ze een snelle levering?

Vraag 3: Wat voor servo's gebruiken jullie en hoeveel.

Dat was het tot nu toe. Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
V8-nielso

Hoi welkom,

1. Ja hoor prima site. Net weer een pakketje van ze binnen gekregen. Houdt er echter wel rekening mee dat de je kan worden aangeslagen voor het pakket. (import en BTW)

2. MFC-01 is toch alleen verlichting? Waarom niet de MFCU? Dus licht, geluid en trillen.
Je zou stellamodels is kunnen mailen of ze de MFC-01 wel kunnen leveren. Ik heb ze wel eens op de site zien staan.
Webshop nog nooit zaken mee gedaan, dus kan hier niet veel over zeggen.

3. Ik heb gewoon de standaard servo's gebruikt. Snelheid is hier niet echt van toepassing en kracht heeft de standaard servo mijns inziens genoeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
MFC-01 is toch alleen verlichting? Waarom niet de MFCU? Dus licht, geluid en trillen.

Tja, dat is niet helemaal waar, of helemaal niet waar. Van een MFCU heb ik nog nooit gehoord namelijk.

Maar ik vond het zeer goed geregeld bij Stella, dus gewoon doen. Ik gebruik zelf voor het sturen een sterkere servo, en nog een extra, maar dat komt omdat ik drie stuurassen heb. Out of the box is een standaard servo goed te doen. Heb je al ideeen, ga je het verbouwen, of heb je al een colorscheme?

Uhm Harderwijk zei je???

mfcu is ook wel mfu , een kit met een motor met assymetrisch wiel, speaker, lichtset voor de trekker(voor trailer heb je een aparte kit nodig).

mvg wybo

Oke hardstikke bedankt voor de reacties, ik had stella moddels een e-mail gestuurd, of ze de MFC-01 nog hadden. en ze hebben hem nu idd weer in de shop gezet.

Ik ga hem denk ik nog niet verbouwen omdat het mijn eerste truck zal zijn. eerst maar eens kijken hoe het bevalt. Over de kleuren zit ik nog na te denken (maar daar heb ik tijd zat voor eerst nog een maand of 3 sparen:() maar het wordt metalic blauw of iets van rood. Ik zal wel even kijken of ik voorbeelden kan vinden.
Maar hier op het forum kan ik me nog volop orieenteren.

Groetjes V8-nielso

Hallo truckers,

Ik heb nog een vraag. Weet iemand of de MFC-01 ook compitabel is met de futaba 4EX? Ik heb namelijk ergens opgevangen dat de MFC niet goed samen gaat met digitale trims.

mvg V8-nielso

Hey Nielso,

Zo te zien, maakt die zender gebruik van de normale trim-funktie !
En is hierdoor gewoon comtible met de MFC-01 :)

Echter kan ik je aanraden, om te kijken voor een zenderset met minimaal 8 kanalen...
i.p.v. 4 !
Mocht je later je truck willen uitbreiden :)

Succes met je keuze.

hallo v8 nielso
ik zie dat je uit harderwijk komt en
pluis ook ik kom uit putten dat is dicht bij elkaar
als je je truck klaar heb kunnen we mischien een keer
afspreken met ze 3en om een dagje te rijden
als er meer mensen zijn in de buurt van harderwijk op dit forum
kunnen we een leuke dag samen rijden
ik heb zelf een wedico conventinal\peterbilt
en een mb actros vd vlist zelfbouw
ik hoor het wel van jullie
hoe meer trucks hoe leuker het is

met vriendeleke groet patrick

ik vind het een goed idee, maar mijn bouwtempo ligt heel laag, dus het zal nog wel ff duren voor we iets af kunnen spreken.

hallo nielso
ik heb hem zelf kant en klaar gekocht
maar ik ben nu bezig met een actros van vd vlist
op basis van bruder
en de cabine is al af alleen het moeilijkste gedeelte
komt nog de electronica en aandrijving dus
maar ik denk dat ik dit gewoon uit een
speelgoed 1\16 truck haal
en een andere zender erin plaats
dus als deze af is
zal de jouwe mischien ook wel af zijn

mvg patrick

hallo nielso
volgens mij ben je ook jarig geweest
want gister stond er nog 17 jaar en nu 18
als dat zo is van harte gefeliciteerd met je verjaardag
groeten patrick
ps als je hulp nodig hebt met bouwen
willen ik en mischien pluis je wel helpen

hallo v8nielso
heb je al een truckie besteld
of heb je er al 1 die je aan het bouwen bent
als je er nog geen 1 hebt
dan staat er de nieuwe 6x4 scania
op marktplaats voor 320 euro bij schapermodelbouw
van tamiya mischien is het wat kijk maar is

grtjs patrick

hallo,
om alle onduidelijk uit de wereld te helpen:
Ik bouw nu al ruim een jaar trucks.
ik heb de scania 4x2 gebouwd, en ben nu bezig om
deze om te bouwen naar een 6x4. Deze truck
is voor 70% af. Verder heb ik ook
een globe liner gebouwd, maar deze ligt nu in onderdelen in de doos.
Dus ik ben niet bepaalt nieuw op het gebied van trucks.

Back