Jachthaven in de winter diorama.

Vandaag bij mijn echte boot wezen kijken.
Het was guur, ondanks de zon koud, vliesje ijs op het water, bevroren water in de kopjes in de kombuis .
Bah.
Zelfs de boot leek zich eenzaam te voelen, gezien zijn buren veilig in een (verwarmde?) hal staan.

Maar wel een inspiratiebron voor een nieuw diorama.
Een jachthaven in de winter.


Eerst maar met het havenkantoor begonnen.
Gemaakt van gelaserd karton.
En geschilderd met waterverf.

20251226_140947.jpg


Aiii.
Water en karton...
Geen goede combinatie.
De latten van het raam zijn gesneuveld.
Hoe zet ik dit nu om in een happy mistake? (Quote van Bob Ross)

20251226_165900.jpg

Nou, door er een gebroken raampje in te zetten .
(Klotevandalen!)
 
20251227_110405.jpg

Als
het absoluut niet toegestaan is moet er maar even gemodereerd worden, maar ik wil even een compliment geven aan Edwin van Modelbouw H0 in Groningen.

Hij importeert van alles op H0 schaal dat eens een keer wat anders is dan dr producten van Preiser ("Prijzig") , Kibri (Kerkjes en vakwerkhuisjes) en andere geijkte merken en hun producten .

Zo vond ik een laadperron.
Bouwpakketten van hout voor nog geen 9 euro.
(Het huisje was nog geen 4 euro.)
In staalkleur geverfd is het een laadperron, in houtkleur een steiger.

20251227_110414.jpg


20251227_110425.jpg

Hotel de zaak eigenlijk gesloten was kon ik op afspraak gewoon langskomen, kreeg een bakkie koffie , en de bakken met producten voorin neus.

Leuke verfrissende bouwpakketten.
Weer eens wat anders.
Uiteraard bracht de door hem geïnvesteerde koffie en tijd hem wel wat op, omdat ik met meer naar buiten ging dan ik van tevoren bedacht had.:-)
"Oh, dát is mooi voor mijn diorama. Ah, dat neem ik er ook bij."

Ook maar gelijk een schutting erbij gedaan.
Geen idee of ik hem ga gebruiken , maar mooi vind ik hem zeker en dan heb ik hem maar vast.
20251227_112238.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wordt wel weer wat, Menno! Gr. Klaas.
 
Dank je Klaas.

20251228_125447.jpg


Vandaag bezig geweest met het verwinteren van het dio.
Het resultaat: mèh... :-/
Niet slecht, dat niet, maar ook niet "Wow".
En dat laatste wil ik.
Maar eens even over prakkidenken hoe ik dat ga bereiken.
 
Maar goed dat het is gaan dooien Menno. Geeft weer wat "lucht" op het plaatje. Gr. Klaas.
 
Na zoveel details aangebracht te hebben ben ik wel benieuwd hoe het eruit begint te zien als het één geheel is.

20251231_112523.jpg

Bovenaanzicht ...

20251231_112536.jpg


Nou, dat gaat best de goede kant op.

Een maat van me is bezig een bootje te printen, dus dat komt er ook nog bij.

Wordt best leuk.
 

Bijlagen

  • 20251231_112523.jpg
    20251231_112523.jpg
    397,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Even een 1:1 sfeerplaatje van onze 1e zeilboot. Gr. Klaas.


1979 Brielle.jpg
 
Kijk eens aan.
Nou, zoiets had ik dus in gedachten.
Maar die boot drijft (gelukkig) nog zo te zien.
 
Back
Top