JAK 1,5 cc voor TR 1/2A interesse??

Tijdens de Nats hebben wij ( Floris en ik) de smaak echt goed te pakken gekregen van de 1/2A TR, er zit potentie in.
Onze Parra Waps viel uiteindelijk wat tegen omdat het voorlager niet lekker vastzat in zijn carter. Het was dan ook een Japans lager, terwijl achterin een Zwitsers lager zat. De boel wordt nu uitgezocht met Parra, maar dat duurt weer en nieuwe Waspen zijn wellicht in september weer aanwezig.
Nu zag ik de nieuwe JAK van Cyclon waarvan ook het een en ander verwacht kan worden. Ik had hem even in de hand van een collega teamrace-pappa, (excuus dat ik zijn naam niet meer weet) leuk motortje AAC, achteruitlaat en mooi afgewerkt ( Carter is ge-glaspareld.)

full

Wij willen er 10 bestellen en kunnen een stuk of 8 doorschuiven voor rond de 119 euro per stuk, verzending in NL optioneel of afhalen in Eindhoven.
Wie heeft interesse?
Henry

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zijn hele leuke motoren.
Ik ben al voorzien.

Om hem iets harder te laten lopen kan je er een paar koppakkingen tussen doen.
Zodat de tegenzuiger vlak met de kop loopt.
De sproeiernaald vond ik te grof.
Dus deze zou ik vervangen door een fijner in te stellen type.
En als laatste een grotere venturi.
Vergeet niet een kop sleutel er bij te regelen.

Groet Robert-Jan

Ik heb ook nog enkele JAK's nieuw thuis liggen. Die zijn van enkele jaren geleden. Toen heeft Marco (sorry, achternaam kwijt) uit Vollenhove ook voor meerdere mensen wat besteld. Ik heb er nog niets mee gedaan.

Wij (mijn pitman John en ik), waren eigenlijk ook geinteresseerd in de Wasp, maar gezien jouw bevindingen wacht ik dat eerst maar even af. Onze TYR's doen het nog goed, alleen krijgt John (omdat hij linkshandig is en rechts moet starten), ze vaak wat lastig aan de praat.

Ik weet niet of deze JAK een nieuwe versie is ten opzichte van die van een aantal jaren geleden, maar ik had toen de indruk dat de JAK niet als beter dan de TYR werd gezien, net zo min als de FORA. Nu er geen TYR's meer gemaakt worden wordt die vraag natuurlijk wel weer actueel.

In ieder geval heb ik op dit moment geen JAK's nodig.

Gezien de geringe belangstelling stop ik deze treat. Wij hebben inmiddels weer een Wasp in bestelling staan, 't is toch een fijn motortje. Hopelijk wordt de volgende een AAC. Niet dat deze slecht is, maar je weet maar nooit.

Hallo Henry, wat is jullie ervaring met de Wasps tegenwoordig? Afgelopen zaterdag hebben we een fonkelnieuwe wasp laten inlopen en ik was aangenaam verrast door de motor. Ik ben nu van plan om er ook (minstens) 1 te bestellen. Het is onze bedoeling dat ik samen met Nino Ussala af en toe een demo 1.5cc diesel combat geven. En na wat trainen misschien zelfs af en toe een wedstrijdje...
Zijn er tegenwoordig nog alternatieven voor een goede 1.5cc diesel combatmotor buiten de Wasp?

Hallo classicracer, buiten de Wasp ken ik alleen nog maar de Tyrren en de Yakken, wellicht dat nog andere jongens uit de combat scene nog wat motoren kennen. Zeker als je zoekt naar ' goede' motoren en dan bedoel ik niet bv een Webra of PAW , met alle respect voor deze leuke ' hobby ' motoren.

TRHenry,

Hoe verhoudt de WASP zich t.o.v. de fora? ik zie dat de fora junior toch een heel stuk goedkoper is dan de WASP... Maar als er een kwaliteitsverschil of een verschil in vermogen is kies ik toch voór de WASP.

Ik bedoelde eigenlijk ook de 1.5cc diesel fora motor. Hij kost bij Yovenko €92.00 en de Parra WASP kost € 125.00. Als beide motoren gelijkwaardig zijn is de keuze snel gemaakt...De verzendingskosten zijn gelijk.

Ik vind de Wasp een fijne motor. Vorig jaar vloog ik met de ABC versie die best snel was. Hoewel dit een motor was uit de serieuze eerste serie , die echt moest presteren, is de tweede serie nu verbeterd met goede lagers en leverbaar in AAC. Vergelijkingen met andere motoren heb ik niet. Wat ik wel kan zeggen is dat de service van Parra super is. Hij verving snel mijn Carter met nieuw Swiss lager zonder probleem zowel van de Wasp en een gescheurd carter van een 2,5 Parra. Dus zie maar wat je gaat doen.

Back