Jamara ccx-pro vs Spektrum laadkabel

Hoi iedereen,

In het topic titel wordt het eigenlijk al duidelijk.
Ik ben van plan een van deze zenders aan te schaffen,alleen twijfel ik welke.
Iemand tips?
Suggesties voor andere zenders natuurlijk ook welkom!

dankiewelmaarweerdanhé!

Laatst bewerkt:
De Spektrum DX3.0 heeft een exponential instelling, de DX2.0 heeft dat niet. Exponential kan heel veel helpen om rust in de auto te krijgen op hoge snelheid zonder dat je stuuruitslag in de krappe bochten op hoeft te offeren. Persoonlijk zou ik nooit meer zonder exponential willen. De Jamara zender ben ik niet mee bekend.

De Jamara is toch dat ding met dat grote display? Is hetzelfde als de GT3b...
Ik vind het een mooie zender maar het uiterlijk bedriegt de functionaliteiten, dat is toch wel een beetje basic maar goed genoeg voor de meeste rijders.

Expo is leuk maar uiteindelijk voor een maximaal gevoel wil je geen Expo. In het begin zal je er mee spelen en er inderdaad voordelen in zien maar langzaam zal je terug gaan omdat het toch een beter gevoel geeft.

Overigens kan je de DX2(.0) ombouwen naar de DX3(.0)

Ik heb zelf alleen ervaring met de dx 2.0 of de 3.0 en dat is een prima zender voor jou Ton;)
Er zit genoeg op om je eerste stappen op het circuit te maken.:)

M.v.g. Mark

Helder!

Spektrum it is!
Ik zit zo eens de manual door te lezen en op zoek naar een laadkabel.
Dan vind ik op het www dat de laadkabel van een graupnerzender de zelfde is als van een spektrum,weet iemand of dit juist is?

Noudankiewelmaarweervoordezoveelstekeer (3xwoordwaarde bij scrabble)

Laatst bewerkt:
Op het moment gebruik ik de standaard kyosho perfekt kt3hs,heeft deze ook dezelfde laadkabel?
In de beschrijving en op het www kan ik niets vinden voor wat betreft de polariteit.
Ik heb natuurlijk geen zin in verbrande zenders en dergelijke.
Ik laad met een ultramat 14 (niet de +)

Dankiewelweermannuh!

Spektrum zitten 4 penlites in, gewoon los opladen ;) Niet via de zender, krijg je trammelant mee.

Hij heeft het niet over de dx3s/r/c waar wel 4 penlights in zit.

Als je een multimeter thuis hebt kan je de kabel die je nu hebt even doormeten of als die in de zender geprikt zit even kijken als je spanning op de stekkers hebt.

Zonder multimeter kun je niet meten welke kant plus of min is van het laadkabeltje begrijp ik?
Nu heb ik geen multimeter en ook geen verstand van die dingen trouwens
Tip&Tricks meer dan welkom

Dankieweldanweervoordeweetikhethoeveelstekeer! (das een goeie voor scrabble!)

Volgens mij als ik mijn ultramat verkeerd om aansluit...doet ie het gewoon niet
Maar ik neem graag het zekere voor het onzekere zou zonde van de zender zijn als ie ploft.
En dan heb ik nog niet eens een spektrum!

Tja..... dus.....

*voelt zich dom*

Had ik zelf natuurlijk ook in mijn uitgeprintte versie kunnen opzoeken.

Sorrie!

Even voor alle duidelijkheid:
Spektrum gebruikt inderdaad de zelfde kabel als graupner.
door de proef op de som te nemen,met alle eventuele risico's lekker eigenwijs aangesloten op de ultramat 14 gevolg:Ultramat zegt netjes wrong polarity onder luid gepiep.
Je kunt dus niet je zender en/of cellen vernielen met de ultramat
(overigens stond dit ook in t boekje vd ultramat,maar dat terzijde......
Slotje dus maar!

Back