Jamara Fokker D7

Dag iedereen

Vandaag ben ik de trotse bezitter van jamara Flair Fokker D7 bouwdoos.
Wat ik graag zou weten is, welke servo's hier best in te installeren en welke electromotor dus geen 2 of 4 tact motor.
Heeft iemand nog wat handige tips of opmerkingen bij de bouw?

Reeds op voorhand vriendelijk bedankt.

Eddy Stoop

Fokker D VII.

Mooi toestel, Ken Jamara niet, wat is de afmeting?
Mogelijk bestaat hier al een draadje over, tik eens in bij zoeken.

Johan.

Staat er in de handleiding of op de doos ergens een te verwachten gewicht eens gebouwd? Aan de hand daarvan en hoe je wilt vliegen (scale, trainer, aero, speed, ...) Kun je wel een motor vinden.

Sowieso best wachten tot die klaar is dan ben je zeker van je gewicht en dan kun je ook rekening houden met gewicht van de motor om juiste balans te vinden. Bouw dan een accu in en zoek uit met dood gewicht hoeveel gram moto je er op kan schroeven. Als je nog niet vast hangt aan een aantal lipo's kun je daar evengoed mee spelen natuurlijk.

Of weet je dit allemaal al en zocht je gewoon ervaringen van anderen :). Dan es zoeken op dit forum of google idd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Eddy.
In de modelvliegerij spreekt men van wingspan en romplengte.
Het electro vliegen is geweldig geevolueerd, echter kan ik je niet helpen.
Ben ook nog nieuw in deze materie. maar je gaat ongetwijfeld geholpen worden door andere leden.

Johan.

Is er iemand die hier ervaring heeft ?
Op internet een massa aan info maar duidelijkheid is er niet over wat voor een motor
Heb een 1025 W genomen Turnigy G 60 outrunner 400kv.
Daar men spreekt van 450 W dan een 600W dan 800W uiteindelijk wat is hier wijsheid.
Over de keuze van de prop niet gesproken.
Ook het gewicht van het toesten gaat van 3,8 tot 4,500gr.
Samen met TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
Als servo HXT 6.9kg / 39.2g / .16sec Twin bearing servo
Dus leden, indien niemand blijkbaar hiermee ervaring heeft ( wat ik sterk betwijfel),of niet kan delen zal ik het zelf (jammer met mijn beperte ervaring) proberen op te lossen.
Hoop de bouw af te hebben tegen de zomer 2012 en dan zal ik mijn ervaringen ruim op het forum neer pennen.
Info is altijd welkom.

Gr
Eddy

Hey Johan

Bedankt voor de info.
Blijkbaar moet ik toch nog een zwaardere motor aanschaffen.
Het is toch ongelooflijk hoe er verschillen zijn waar blijkbaar iedereen zijn eigen rekenkundige formules heeft.
Toch van harte bedankt voor je reactie.

Groeten
Eddy

Laatst bewerkt:
Back