Jamara Freedom

• Topicstarter Topicstarter RicardoGT
  • Startdatum Startdatum
R

RicardoGT

Guest
Zo, ik ben gisteren (donderdag) naar Quartel gegaan, en ik had de Multiplex Easystar gezien en die man zei dat het een goedevliegtuig is en hij liet nog wat beginnersvliegtuigjes zien en ook deze: JAMARA Freedom

ja007025.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Als je echt een beginner bent zal ik voor een vliegtuig gaan waar de motor achter de vleugels zitten, zoals bij de easy star..

Anders heb je al snel de motor kapot :(

Easystar is van "buigzaam" en sterk Elapor en geen prop in de neus scheelt ook veel met "matige" landingen bij een beginner......

deze is ook buigzaam.. en voor de landing ga ik eerst vlak boven de grond vliegen en dan boven de grond motor uit en dan klapt de propeller vanzelf in...

En deze vliegtuig is een stuk goedkoper dan de multiplex easystar compleet.

En een nieuwe propeller kost daar 6 euro.

En ik kan wel landen hoor, wie land er nou met de neus naar beneden :)

Tja, zo te lezen had je je keuze al gemaakt... ;)
Welkom in onze superhobby!

RicardoGT zei:
deze is ook buigzaam.. en voor de landing ga ik eerst vlak boven de grond vliegen en dan boven de grond motor uit en dan klapt de propeller vanzelf in...

En deze vliegtuig is een stuk goedkoper dan de multiplex easystar compleet.

En een nieuwe propeller kost daar 6 euro.

En ik kan wel landen hoor, wie land er nou met de neus naar beneden :)

Het toestel is vast van dat buigzame plastic.. Dat is vrij taai maar gaat echt wel kapot.
Dat voor de landing boven de grond gaan vliegen en motor uitzetten.. Ik hoop dat je er tijd genoeg voor hebt in het begin.

Hij kan dan wel goedkoper zijn, maar zodra hij met een dag, week of maand stuk is zal je toch weer een nieuwe moeten kopen..
En propeller 6 euro? Bij de Easystar zal je geen nieuwe nodig hebben :) dus scheelt weer meerdere keren 6 euro .

En over het landen.. Euhm, ik denk dat er genoeg per ongeluk met de neus naar beneden landen.. en zeker in het begin als het wel eens fout kan gaan. :) Dat je weet hoe hij moet landen wil nog niet zeggen dat het toestel dat ook doet ..

Dus zoek nog maar eens bij het easystar forum, of wat andere beginners draadjes. En kijk maar eens wat er zoal word gezegd of aangeraden.
En zoek een club uit waarbij je hulp kan krijgen bij het oefenen en invliegen van je model..

Groeten Vincent

Ik heb zelf een jamara Smarty, lijkt bijna spreekend op deze. Een erg leuk zweef tuigje. Wel wat zenuwachtig in de lucht. Klap prob werk goed. Bij termiek kun je al gauw een half uurtje zoet zijn.

Je hebt ook de easyglider electric....van Multiplex, daar weet ik zeker van dat het een hele goed zwever is.......maar hij is ook wel iets duurder dan deze.

Ga je een complete set kopen, of alleen het vliegtuig :?:

complete set... past in december denk ik hoor..

Waarom december? Stel dat ik iets anders wil of nodig heb dan krijg ik er spijt van, en ik ben nooit al te haastig.

Back