Jamara Piper J-3

• Topicstarter Topicstarter Jer0en
  • Startdatum Startdatum
J

Jer0en

Guest
Ik zou me (voor dat ik te veel vragen ga stellen) even voorstellen:

Ik ben Jeroen ben 19 jaar en kom uit het gelderse Duiven.
Miniatuur, Modelbouw en Radiografisch heb ik altijd al leuk gevonden en de afgelopen tijd voel ik me weer erg aangetrokken tot de bestuurbare vliegtuigen.
Ik heb zelf de Cessna en de Piper altijd erg mooi gevonden en ik kwam via via op een leuk beginners pakketje.
Het is van Jamara ik ken het merk zelf niet maar ik hoor hierbij graag jullie menig!

Quartel Modelbouw B.V.

m.v.g.
Jeroen

Als je echt met RC vliegen wil beginnen moet je dat links laten liggen .

Is niks voor een beginner . :(

Gewoon op een zondag bij een vliegclub voor bij gaan en daar informeren .
Vaak hebben ze ook wel gebruikte spullen of een clubkist waar je even mee mag vliegen via LS kabel .

Mvg Johan

Ik zou anders gaan voor een Easystar of Twinstar van Multiplex. Dit samen met een Graupner 16 SX of gelijkwaardig.
Zijn voor de prijs die ze kosten prima vliegende toestellen.
Beide zijn goede beginners toestellen en ook gemakkelijk te repareren.
Min keuze zou zijn de Twinstar dan heb je meteen rolroeren. Stuurt fijner.

Laatst bewerkt:
Oke nou bedankt voor de tips.. :)

@ Conrad.: Is die Twinstat R2F ? of moet ik daar nog allerei spullen bij kopen ?

http://www.quartel.nl/webshop/productdetails.php?id=MPX214192

Ik heb de Easystar gevonden die trek wel erg me aandacht, ik ben alleen benieuwd of hier een accu, lader en afstandsbediening bijzit.

Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik met RC bezig ben geweest dus weet ook zo niet wat ik er dan allemaal bij moet kopen evt.
Zou het erg op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen aan mijn eerste vliegtuig voor de oefeningsvlieguurtjes..

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Jeroen,

EZ*(EasyStar) is de perfecte keuze ! Daar ben ik ook mee begonnen en kan je verzekeren dat je er veel en lang plezier aan zult hebben...
Bij die EZ* die je gevonden hebt bij Quartel heb je nog een regelaar, zender en ontvanger, lader, accu('s), servo's(2) en lijm nodig.
Overigens vind ik Quartel wel heel duur, de EZ* zoals van in het linkje van je koop je bij Natterer Modelbau voor 52,60 euro. :o

Als je meer vragen hebt over de EasyStar verwijs ik je graag naar het EasyStar topic dat je hier vindt.

grts

niels

Ha Jeroen,

Een Piper Cub is een prima beginnerstoestel, maar alleen als je je zender aan een leraar kunt koppelen. Als je de Piper Cub leuk vind kun je misschien met de Minimag van Multiplex beginnen. Dit ding vliegt bijna vanzelf en kost ongeveer 60 euro (effe zoeken op internet)
Hij wordt al met motor geleverd (speed 400) maar ik zou er gelijk een borstelloos motortje indoen. Daar heb je veel langer plezier van.
Ook de Easystar is een goed toestelletje om te leren vliegen, is ook compleet met motor.
Kijk hier maar: Verspaget Modelbouw Eindhoven: Eletro/Zwevers Vliegtuigen Multiplex
Let wel op: er staan van de Minimag 2 versies op.

Back