jamara profi HF40II regelaar, hoe zet je de rem af ?

Hallo,

ik heb ik Dortmund deze regelaar gekocht. Volgens de verkoper zou je de rem moeten kunnen afzetten.

De -Duitse- handleiding spreekt alleen van een ABS (?) dat uitschakelbaar is. (volgens de verkoper zou dat de rem zijn)

maare... het werkt niet. Ik heb altijd een rem als je van vooruit naar achteruit gaat

(zelfs al zet je die ABS af, mooi volgens de handleiding. Ik zie gewoon geen verschil)

van achteruit naar vooruit is er geen rem.

Nu... heeft iemand een suggestie? Doe ik iets verkeerd ?

wat als ik nu eens de motor nu eens verkeerd aansluit (achteruit ipv vooruit en de controle op de zender omdraai). Het resultaat zou er zijn... maar is er kans dat ik iets kapot doe ?

de regelaar gaan in een boot met directe aandrijving - dus liever geen rem.

PS. hoeveel servo's zou je op de BEC kunnen aansluiten op 7 cellen ? Er staat niets in de handleiding.

Bedankt voor alle advies . Spijtig genoeg geeft de jamara website geen hulp

http://shop.jamara-produkte.de/product_info.php?products_id=302

Patrick

Patrick,

Ik heb zelf hier een oud [voorgaand] model van Jamara, en bij mij staat er alleen iets in over de vertraging die je in kan stellen [in deze regelaar resp. 0,3 - 0.8 - 1.2sec pauze], van "aanvang" remmen naar "volledig" remmen, en dan nogmaals een pauze naar de uiteindelijke achteruitstand [2 pauze's, als een soort van beveiliging]. Als je deze op de korste stand zet met een rc-auto, dan sta je nog niet helemaal stil terwijl hij toch al achteruit wil gaan rijden, en dat vind de motor niet echt lekker + vlakke kantjes op je banden. Bij de langzaamste instelling, ben je allang je rempunt voorbij geschoten, en is dus ook niet aan te raden. Bij een boot zal hij wel de schroef uit de romp willen trekken op de korste stand?? De mate van rem is tevens gerelateerd aan de achteruit-stand [snelheid] van je stick of gashendel, of naar mate je max. trim [achteruitstand] is ingesteld op de zender. Als de regelaar met het zelfde systeem werkt, dan is de rem niet "uitschakelbaar" met behoud van de achteruitfunctie. Misschien heb je hier wat aan??

m.vr.gr. Per.

bedankt,

een instelbare pauze is het niet, dat heb ik eens gemeten.

de rem schiet wel alleen als je over een bepaalde stand vooruit ben gegaan.

de achteruit is niet uit te zetten.

Dat ie de schroef uit de romp wil trekken is niet erg, dan remt ie tenminste (ik ben nogal een beginnend -slechte- chaffeur op het water)

wat kan jij aan je regelaar hangen als servo's ?

Patrick

De rem is niet uit te schakelen bij deze regelaar. Ik vraag me trouwens af of je er echt last van hebt tijdens het varen. Direkt omschakelen van volgas vooruit naar volgas achteruit of vice versa is trouwens niet echt bevorderlijk voor de elektromotor.

Je moet in ieder geval niet 'verkeerdom' gaan varen. De eindtrap achteruit is namelijk een stuk lichter dan de eindtrap vooruit en zelfs eigenlijk niet bedoeld voor continu-gebruik.

Bedankt Corrien,

ik zal het dan maar met rem moeten doen.

Ik had ook Jamara een email gestuurd, spijtig genoeg geen enkel antwoord.

dit forum is gewoon beter :-)

Patrick

Back