Jamara Twin power panel storing

• Topicstarter Topicstarter jeehaa
  • Startdatum Startdatum
J

jeehaa

Guest
beste allemaal,

zojuist probeerde ik mijn power paneltje en toebehoren aan te sluiten. daarvoor had ik overal netjes stekkertjes aan gesoldeert. geen probleem.

maar bij het aansluiten aan de accu, netjes rood aan de plus en zwart aan de min, sloeg de meter op het paneeltje uit en vervolgens gebeurde er niets meer. aan de onderkant van het paneeltje zit onder de schakelaar een goudenstripje dat nu onderbroken is. het paneeltje reageert nu niet meer op de accu. Overigens had ik, misschien wat stom, de opsteekklem, die ook spanning krijgt van dit paneltje, op de gloeiplug charger aangesloten. :oops: kan ik het gouden stripje wat hier onder is weergegeven gewoon doorsolderen met een draadje?

jamara.JPG

Hopelijk is er niet meer kapot dan alleen het printspoor. Je kan proberen het spoortje te repareren met een draadje. Eerst alle LOSSE koper wegsnijden en dan een stukje nieuw koper schoonkrabben (de groene lak eraf) met een mesje of zo. Op het dan "blote" koper kan je dan gewoon een draad solderen. Let op dat de draad dik genoeg is want er kan vrij veel stroom lopen.
Zorg er ook voor dat je de accu nu wel op de goede aansluiting aansluit. :wink: Doe je het weer niet goed dan brand er iets anders door en kan het helemaal afgelopen zijn. Even goed de handleiding lezen zou ik zeggen. :lol:

er zat geen handleiding bij :) maar ik vermoed dat het door de opsteekgloeiplug kwam. die had niet op de lader aangesloten mogen worden. en de accu zat zeker weten goed aangesloten.

ik haal dus de los hangende koper weg, aan beide kanten dus een klein lipje. maar niet helemaal anders kan ik nergens aan solderen, dat koper loopt maar tot dat groene. en een dikke koperdraad (geïsoleerd) zou voldoende moeten zijn om de functie van dit dunne laagje koper op te vangen.

Als je (te) weinig koper overhoud aan de schakelaarkant kan je de draad natuurlijk rechtstreeks op de poot van de schakelaar solderen, daar gaat de koperbaan tenslotte naar toe.

true... zou dat koper speciaal bedoelt zijn als "zekering" ? ik zou dan juist een echte zekering installeren. ik heb m iig nog niet gevonden :)

Back