Jamara X-peak 5 lader

• Topicstarter Topicstarter mission
  • Startdatum Startdatum
M

mission

Guest
ik wil een nieuwe lader kopen en dacht aan deze

Jamara X-PEAK 5

Micro processor gestuurde lader met 12- en 220V aansluiting. Geschikt voor alle NiCd en NiMh cellen van 1 tot 8 cellen. De laadstroom is instelbaar van 0,1 tot 5 Amp. en de automautische afslag is regelbaar. Ook het onderhouds-laden heeft de volgende mogelijkheden; 0, 100Mah en 200Mah. Op het LCD scherm zijn alle belangrijke waarden af te lezen; accu spanning, laad tijd, laadstroom, afslag gevoeligheid en succesvol laden. In de X-peak zijn 10 verschillende accu's in te programmeren. De lader is beveiligd tegen ompoling.

Euro 95,00

wat vinden jullie van deze lader en heeft er iemand ervaring mee?

groeten

Steven

Is bij 2brothers maar 6 euro goedkoper :)

In die andere topic heb ik alles al uitgelegd, let vooral even op die 3A limiet op zijn eigen voeding....

dus in plek dat hij 5a zou laden op 220/230 volt laad hij maar 3A? en hoe weet je dat trouwens? Het is dan wel jammer want ik vond het toch een goede lader dan meot ik toch maar voor een andere lader gaan
mijn specificaties:

*moet op 220/230 volt zijn
*moet 5A kunne laden
*nicd en nihm
*belangrijke waarden af te lezen(dus met display)
*budget rond de 110 euro
*delta peak

dus als je een lader gevonden heb met die specificaties of iets wat er veel op lijkt zeg het me

mission zei:
dus in plek dat hij 5a zou laden op 220/230 volt laad hij maar 3A? en hoe weet je dat trouwens?

Omdat ik er zelf 1 heb :wink:

Neemt niet weg dat ondanks de prijs dit nog steeds een goede lader is.
Kijk anders ook eens naar de topic hier op het forum hoe een PC voeding om te bouwen, voor 20 euro haal je al een voeding op en heel misschien heb je nog wel iets thuis staan.
Overigens zou een goede 6A continu voeding nog redelijk in je budget kunnen passen als je even zoekt.

Anders moet je eens naar de Smartech lader kijken
http://www.rcshoproal.nl/easyshopmaker/laders.html
Professionele snellader voor accu`s met LCD display.

Laadt Nicad en Nimh accupacks
Laadt 4 tot 9 cellen accu`s
Instelbare laadtstroom van 0.5 tot 6.5 Ampere
Voorzien van groot LCD display
12V ingangsspanning door 12V voeding of auto–aansteker
Ompool beveiligd tegen verkeerd aansluiten
Delta–peak afslag als de accu vol is
Zeer eenvoudige bediening door 1 knop
En dan een losse voeding erbij.
Laat je niet foppen door het display, dat ding geeft alleen spanning en amperage aan, geen tijd en geen capaciteit.

En anders kom je uit bij deze:
http://www.pkracing.nl/chargerlist.jsp
exproblue.jpg

Charger with display, 220V blue
SPECIALE AANBIEDING: EEN VAN DE BESTE LADERS VOOR EEN FANTASTISCHE PRIJS: Automatische Snellader (blauw) met ingebouwde schakelende voeding. Laadt NiCad's en MiNh accu's met 4 tot 8 cellen, laadstroom instelbaar van 0.5 tot 5.5 Amp. Groot display, waar stroomsterkte en spanning op getoond wordt. Bovendien is deze lader voorzien van een capaciteits meting, zowel de ingaande stroom wordt getoond, maar ook kan met de ontlaad functie een accu getest worden op capaciteit. Ingebouwde schakelende voeding, waarmee deze lader dus vanuit het lichtnet (220-230V) werkt. Maar kan met het extra meegeleverde snoer ook zo op een 12V auto accu aangesloten worden. Door schakelende voeding heel licht in gewicht (+/- 800 gram), afmetingen 130 x 150 x 50mm, past dus in een laatje van een poly butler koffer.

Kost maar 130 euro maar staan bekend om false peaking.....

dus welke zou jij kopen roelof haha en hoe duur is een nieuwe voeding ongeveer. Als het maar niet duurder wordt als 130 euro vind ik het goed. en wat is false peaking en maakt dat veel uit?

Kijk eens naar de Robbe Power Peak serie. En dan vooral de powerpeak ultimate (kost bij een bekende winkel 129,90, dus moet goedkoper te vinden zijn) en is een goede lader. Let wel op dat je de nieuwe versie krijg (met LI achter het artikelnummer) Ik gebruik deze lader nu 1,5 jaar en ben er zeer tevreden over.

P1001_1-8427LI.jpg

Specificaties

1-25 cellen NICD en NIHM (0,1 tot 5A)
1-4 LIPO
Loodaccu's

info op display:
- laadstatus
- mAh geladen
- laadstroom
- laadspaning
- tijd
- accutype

en na scrollen nog meer (ingangsspanning voeding, enz)

Mark

maar ik snap het nog niet helemaal met die voedingen hoe werkt dat en wat is dan zeg maar die 6 A voeding

Er wordt gevraagd om een lader op 220v, zo'n powerpeak gaat dan nog effe iets meer kosten.....

Fals peaking is te vroeg afslaan door een storinkje van het 1 of ander. Bij Sub-C cellen valt dat wel mee maar bij kleinere pakketten is dat bijna continu een probleem.

De Jamara is gewoon een zeer goede lader met alles wat je wilt hebben en met alle info die je wilt zien.

Ga eens naar www.conrad.nl en zoek op art. nr.
510439 - 8B
Ook vast wel bij de plaatselijke electronicawinkel te vinden. Maar zoals ik zei doet een (oude) PC voeding het ook prima.

miss is dit wel een goede lader bij conrad

Met de processorgestuurde snellader DigiPeak krijgt u een perfect verzorgingsstation voor accu´s voor thuis en onderweg. Wantdeze oplader voor 1 - 14 accucellen kunt u naar keuze voeden via het lichtnet of met een auto-accu. Met een draairegelaar kunt u degewenste laadstroom snel en gemakkelijk instellen. Voor het laadproces met daaropvolgende onderhoudslading kunnen de aangesloten accu´s zo nodig ook worden ontladen. Op het overzichtelijke LC-display worden de actuele waarden voor stroom, spanning en vermogen aangegeven.
Technische spec.: Voedingsspanning 230 V~ of 12 V= • Voor accu´s met 1 - 14 cellen • Voor NiCd en NiMH accu´s • Laadstroom 0,2 - 5 A • Operationele statusweergave via LED´s • Omschakelbaar LC-display • Digitale analyse van accuspanning voor cellen • Afm.: 150 x 145 x 80 mm.
Omvang levering: Oplader met aansluitkabel voor laagspanning incl. krokodilklemmen, voedingskabel, laadkabel voor Tamiya racingpacks en Futaba-, J/R- en BEC-accu´s voor ontvangers.

100 euro

maar ik heb straks accupakketen van sanyo 7,2 V 3300 Mah gematchd en exellerated, is het daarbij dus niet die false peaking. en die jamara laad met 3A zeg jij en ik heb dus straks 3300 accu's dus ik wil wel eentje die rond de 5A kan laden net als die bij conrad en volgens mij is dat wel een goede

Ik heb de powerpeak ultimate Li gekocht voor 106€, 2 weken geleden bij de lokale hobbyshop hier. Deze voldoet aan al je voorwaarden.

Deze lader heeft 12V als voeding nodig, dus moet je een voeding kopen die 220 volt omzet in 12v voor de lader, zoals een adapter bij een draagbare CD speler zeg maar. Die voeding moet bovendien voldoende vermogen leveren, dus ongeveer 6 ampère of meer.

persoonlijk het ik een PC voeding geconverteerd, deze kan 12 volt leveren maar er moeten een paar heel simpele manipulaties mee gebeuren, zie de tread over "pc voeding voor lader" hier op het forum. Deze voeding heeft mij 25€ gekocht, dan blijf je dus binnen je budget.

Je kan ook een voeding kopen, deze komen dan ergend rond de 40€ uit voor een voeding rond de 10A.

Bijkomend voordeel is dat je je lader dan ook op verplaatsing aan de autobatterij kan gebruiken...

het wordt denk ik die conrad lader
voldoet aan al mijn eisen en volgens mij is op het display genoeg te zien wta je wilt weten. dus ik denk dat die lader het beste voor mij is

iemand zegt dat deze lader in plek van 5A ook 3A laad kan dat kloppen. weet iemand dat toevallig en heeft iemand met die lader ervaring. of zou die jamara goed genoeg zijn om 3300 Mah sanyo pakkette te laden?

als ik nou die x-peak 5 neem en ik koop er een andere voeding bij laad hij dan wel op 220v 5A

want ik zag bij quartel een voeding voor 50 euro van mhd 10A

mission zei:
als ik nou die x-peak 5 neem en ik koop er een andere voeding bij laad hij dan wel op 220v 5A

Zoals ik al eerder aangaf doet hij dat, op een externe 12v voeding kan hij wel 5A laden.

dus ik zou wel die lader kunnen kopen maar dan moet ik een andere voeding erbij kopen om hem 5A te laden ok! miss doe ik dat wel dan bij quartel is een mhd 220V voeding 10A 50 euro dus dan moet het wel lukken. en met hoeveel ontlaad de jamara

maar moet ik dan die andere 220V voeding er weer uit halen dan ofzo?

Back