Japan tv, LIVE vliegtuignoodlanding.

[/media]

Een Japans vliegtuig waarvan het voorste landingsgestel niet wilde uitklappen heeft dinsdag een geslaagde landing gemaakt op de luchthaven Kochi in West-Japan. Duizenden Japanners zaten aan de buis gekluisterd toen de publieke omroep NHK het hele gebeuren live op het scherm bracht.

Bron: Het Nieuwsblad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ja, zo'n Dash 8 kan natuurlijk ook met een relatief lage snelheid binnen komen.

Sturen wordt op een bepaald moment erg lastig, met het gevaar van de baan te raken.

Kan men ook de remdruk per hoofdwiel regelen?

Sturen middels het variereren van de beide propstanden blijft uiteraard wel goed mogelijk.

Volgens het Nieuws blad mogen de belgen dan wel behoren tot de best piloten van de werld, maar die japaners kunnen er ook wat van!!!

Grtz Matanza

El_barto_ zei:
Volgens het Nieuws blad mogen de belgen dan wel behoren tot de best piloten van de werld, maar die japaners kunnen er ook wat van!!!

Grtz Matanza

belgisch nieuwsblad zeker ?

De Belgische burgerluchtvaart heeft een wereldprimeur te pakken. Vier ex-Sabena-piloten hebben als eerste piloten ter wereld een licentie gekregen om te vliegen met een Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Dat heeft Eric Aerden, woordvoerder van de dienst Mobiliteit en Vervoer vandaag bevestigd. De vier piloten, Xavier Lesceu, Jean-Marc Elias, Patrick Lelotte en Jacques Drappier, werken al een aantal jaar voor de Europese vliegtuigbouwer Airbus en hebben mee de opleidingsprogramma's voor de A380 ontwikkeld.

Op 14 maart kregen zij als eerste piloten ter wereld een licentie om met de superjumbo te vliegen. Omdat het om Belgische piloten gaat, werden de licenties uitgereikt door de Belgische luchtvaartautoriteiten. De uitreiking van de licenties gebeurde woensdag in Brussel door directeur-generaal van de luchtvaart Jules Kneepkens.

Opleiding
"De vier piloten zullen vanaf de zomer ook instaan voor de opleiding van de piloten van Singapore Airlines, de eerste maatschappij die met de A380 zal vliegen", aldus Aerden. Het eerste bruikbare A380-toestel wordt in het najaar aan Singapore Airlines geleverd.

De viermotorige A380 kan in drie klassen 555 passagiers over een afstand van 15.000 km vervoeren. Eventueel kunnen in charterconfiguratie ook tot 840 passagiers tegelijk vervoerd worden. (belga/hln)

*quote: Volgens het Nieuws blad mogen de belgen dan wel behoren tot de best piloten van de werld* <--- dat lees ik toch echt nergens in dat stukje terug 8)

Nee, idd in de echte krant staat een veel uitgebreider artikel (z'n twee volle pagina's) en daar staat dat wel in.

Het stukje dat ik op het internet vond is een klein opname van het ganse artikel. Na de Exaams (das volgende week) zal ik gans het artikel inscanne en hier op het forum zette... Of is mms iemand anders me dan al voor

( het stond in de weekend krant 17/18 maart)
Grtz Matanza

Back