Je eigen(!) autocad tekeningen/ontwerpen

hmm satoer, Maya is niet voornamelijk nurbs.. ;)ook al was dat in eerdere versie wel het geval en waren de polymodeling tools behoorlijk ondergeschoven kindje.. die tijd is nu wel voorbij..
Maya kan zowel goed met nurbs, polys alsook met subd's overweg.
Maya is kwa nurbs wel heel erg georienteerd op entertainment.. en vergeleken met echt highend cad pakketten schiten de nurbs tools echt tekort voor technische dingen.. daar heeft alias dan ook een appart pakket voor genaamd studio.

Peter

Het lastigste is het 3D leren denken. Het zoeken naar oplossingen om iets te creeëren uit basisvormen.
Daar noem je wat. Dit is vaak inderdaad het lastigste. Verder zal het creeeren van deze basisvormen in het algemeen wel gelijk zijn in alle pakketten denk ik. (bijv. functies zoals Sweep/Loft/Revolve/Extrude)

Ik weet niet of het aan mijn eigen vaardigheden ligt, of aan de mogelijkheden van rhino, maar het creeeren van complexe organische 3D rompen gaat me in rhino niet super goed af. Iemand (volgens mij jij Peter) schreef eerder dat Maya (mits je weet hoe je dit moet doen) dit veel makkelijker kan.

In SolidWorks zijn organische vormen helemaal een ramp.
Mooi voorbeeld zijn de verschillende tekeningen van de HydroFoam. De mensen die in Rhino getekend hebben hebben dichte (gekromde) drijvers getekend terwijl de SolidWorks tekenaars een uitslag hebben getekend die naast het model staat. (het is wel mogenlijk hoor met SolidWorks :wink: )

Ik wil eens gaan kijken of maya wat is voor het ontwerpen van het uiterlijk van producten. (dus om naast SolidWorks te gaan gebruiken :roll: ) Als ik het zo hoor is dat niet erg verstandig :|

wie heeft er een programma dat jpg om kan zetten naar autocad (zwart wit tekening in jpg) ik weet dat het bestaat maar kan nix vinden

De nieuwe Illustrator CS2 kan heel goed bitmaps omzetten naar vector. (Live trace)

Maar dan vraag ik mij nog af of je er uberhaupt iets bruikbaars van kan maken. Beter gewoon natekenen.

ik heb een probleemje met mijn autocad ik ben het 1 en het ander aan het ontwerpen en als ik hem wil exporteren naar .bmp, exporteerd hij aleen maar wat ik heb geselecteerd, en als ik dan gewoon alles selecteer komt het maar heel klein te staan in die .bmp file. weet iemand hier misschien 123 een antwoord op?

print screen :lol:

in de comand line intypen: "bmpout" enter
Dan krijg je een scherm waarin je de naam en lokatie op geeft.
Dan alles (wat je in de bmp tekening wil zien) selecteren.
met de rechtermuisknop de bewerking afsluiten.

Klaar

tsja ik heb zeg maar een A4 kader aangemaakt met wat tekstvakjes onderin en dat geheel wil ik als jpg hebben uiteindelijk. En er zitten nogal kleine bematingen verwerkt in mijn tekening dus ik moet ook niet al te ver uitzoomen. maarja print screen is wel een optie ja , maar dan deel voor deel en mooi aan elkaar plakken, wat wel een beetje omslachtig is :P.
mvg

om het te kunnen bekijken en printen op een pc die geen autocad heeft

ok daar moet het vast ook meer gaan lukken om te printen maar ik wacht ook nog even een antwoord op mijn eerste vraag af, dat probleem wil ik toch ook wel opgelost hebben

toch harstikke bedankt.

Ik wil gewoon ff reageren dat het wel tof is dat er hier mensen dit soort dingen maken in Solidharry :D :D :D

Dit is iets van mij uit SolidWorks 2005 (ookal heeft het niet veel te maken met modelbouw):
9376375_953f23bcbe_o.jpg

Ziet er netjes uit!

even iets anders: ik heb een probleempje met SolidWorks 2005. Wanneer ik het programma heb geinstalleerd en ik probeer hem op te starten dan zegt hij met 3 meldingen dat hij niets in het register kan schrijven. Heeft iemand hier ervaring mee?.....

(ps: als dit niet geoorloofd is om dit bericht hier te plaatsen mag hij verwijderd worden....)

Of het geoorloofd is is afhankelijk vand e manier waarop je het programma verkregen hebt en de manier waarop het opgelost kan worden. Dit draadje balanceert wat dat betreft en ook qua inhoud op de rand van wat mag. Bovendien is het al lang geen "Algenmeen rollend materieel" meer, dus misschien moet ik m sowieso maar eens gaan verplaatsen, maar dat terzijde :wink:

no-excuse zei:
Ziet er netjes uit!

even iets anders: ik heb een probleempje met SolidWorks 2005. Wanneer ik het programma heb geinstalleerd en ik probeer hem op te starten dan zegt hij met 3 meldingen dat hij niets in het register kan schrijven. Heeft iemand hier ervaring mee?.....

(ps: als dit niet geoorloofd is om dit bericht hier te plaatsen mag hij verwijderd worden....)

pb :wink:

ik heb er niet voor niets neer gezet dat je hem mag verwijderen :wink: Op de manier hoe ik het vraag doet het er niet toe hoe ik hem gekregen heb :wink: We gaan ervanuit dat ik hem gekocht heb...
Ik plaats het bericht hier omdat er nogal veel mensen hier met SolidWorks werken. Heeft iemand een oplossing voor mij?

ps: ook dit bericht mag gerust verwijdert worden :wink:

Back