Je eigen(!) autocad tekeningen/ontwerpen

Als jullie eens wisten wat ik allemaal met AutoCAD flik...... het is mijn werk namelijk.....
maar goed, dat is allemaal 2D, 3D zijn betere paketten voor.....

M7H zei:
Als jullie eens wisten wat ik allemaal met AutoCAD flik...... het is mijn werk namelijk.....
maar goed, dat is allemaal 2D, 3D zijn betere paketten voor.....

In bepaalde takken van sport is 2D inderdaad beter toepasbaar.....

Cheeta zei:
met illustrator krijg ik hem alleen als normale tekening in autocad niet als losse lijnen??

Ik zal vanavond eens kijken wat ik met photoshop kan.....Wat wil je er uiteindelijk mee dan ?....3D-model maken o.i.d ?

ik wil die tekening gebruiken om een ontwerp uit te wikkelen voor een canard (bestuurbare boot in rafale ontwerp ;))

ik heb wel een functie voor illustrator cs,, genaamd silhouette maar daar zouden knoppen moeten staan,, allen die staan der niet :S

Bestuurbare boot in de vorm van een vliegtuig ? Spannend!!

Ik zal kijken wat ik vanavond voor je kan doen :!:

Cheeta zei:
ik heb wel een functie voor illustrator cs,, genaamd silhouette maar daar zouden knoppen moeten staan,, allen die staan der niet :S
Illustrator CS2!

Snap nog niet waarom je dan het vector bestand nodig hebt. Hoe dan ook, ik heb het voor je getraced en naar je mail adres gestuurd (mail adres van je msn)
Succes ermee!

ik heb hem binnen hoop dat die beter is dan wat mijn programma der van maakte ;) die gaf allemaal bibber lijntjes,,

en ik heb het nodig om van daaruit een romp te kunnen ontwerpen,,

jouwe is inderdaad wel een stuk minder, maar helaas nog niet 100% scherp :(,, wat voor een zuivere namaak tog wel nodig is,,

iig bedankt voor de poging :thumbup:

waar kun je al die programma's doawnloden of zijn ze aleen maar te koop als ze aleen maar te koop zijn dan wil ik graag weten waar en hoe duur ze zijn

Het zijn professionele programma's voor veel geld te koop. Er zijn ook studente versie's en educational versies beschikbaar voor een gereduceerde prijs.
http://www.solidworks.com/
http://www.rhino3d.com/

Cheeta zei:
jouwe is inderdaad wel een stuk minder, maar helaas nog niet 100% scherp :(,, wat voor een zuivere namaak tog wel nodig is,,

iig bedankt voor de poging :thumbup:
Vector is altijd 100% scherp ;) Beter als ik voor je gemaakt heb gaat niet lukken met een tracer.

Zelf met de hand tracen is nog altijd sneller dan het moeten opschonen van een door een ander pakket getracede 3-view.

rear%20wheelhub1.jpg

rear%20wheelhub2.jpg

rear%20wheelhub3.jpg

Cheeta zei:
wie heeft er een programma dat jpg om kan zetten naar autocad (zwart wit tekening in jpg) ik weet dat het bestaat maar kan nix vinden

wintopo (freeware..) 1 druk op het vingertje en klaar

groet,

vinze

Van Pro/Engineer weet ik wel het een en ander, behoor er zo'n 40 uur per week mee te werken.
Maar wat wil je precies weten, want ff uitlegen hoe alles precies werkt gaat een beetje buiten de doelstelling van dit Forum vrees ik.

Rick

@ Cooper

dat ziet er echt gelikt uit.
ben je bezeis je hele Asso B4 te digitaliseren. of stuur je dit ergens naar op om het na te laten maken?

neoblader zei:
@ Cooper

dat ziet er echt gelikt uit.
ben je bezeis je hele Asso B4 te digitaliseren. of stuur je dit ergens naar op om het na te laten maken?

we bouwen hem (bijna) helemaal na, digitaal, om er dan analyses en roll center berekeningen op te kunnen doen (ik kijken en leren, vriend van me doet 't)

we doen eerst de gehele ophanging + chassis en later gearbox, motorplaat, ed.

Back