Je gelooft het niet!!!!

Hallo allemaal,

na al dat gedoe om een kist op tijd klaar te hebben voor 11 juni, kwam ik op een ander idee..

Ik zat te denken over een kistje voor mijn zoontje. zal ik mijn oude gebroken, gedelamineerde vleugel gebruiken, anders kan ie alleen nog maar aan het plafond.

na goed kijken en denken, ik vond het toch wel jammer, kwam ik tot de conclusie dat proberen te repareren een idee was.

Afijn hars gemixt, een stukje 25 gr glas en de pers die ik voor de roeren gebruik. injectiespuit met hars gevuld en onder het laminaat gespoten, op de knak een lappie. Hars eruit gerold en tussen plastic, in de pers en vervolgens in de zon,,,,,,,,,,

4 uur later....

schuren en klaar, bomhard en klaar om op de kist tegaan,aaaargh, dat had me een hoop stress geschild.

ooh ja, voor de geinteresseerde grammen jagers, 10 gr in de plus..

gr eric, nu de trotse bezitter van 2 vleugels, die het doen.

gr eric

:thumbsup: :thumbsup:

10 gram, tsja, ik hoorde ook weer dat (volgens mij) mark drela zelf ook al had gezegd dat het ideale gewicht ergens rond de 270 zou zitten ofzo... Beetje meer is met wat wind zelfs een pré! Vandaag dat ze vaak voor tussen die pylons een koperen/loden stukje maken om hem te verzwaren!

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

die 10 gram maakt thog niet zo veel uit als je maar niet een wedstrijd in de top mee wild vliegen ;)

MVG MARK

m6 zei:
die 10 gram maakt thog niet zo veel uit als je maar niet een wedstrijd in de top mee wild vliegen ;)

Dat is waar, daar kom ik toch nooit terecht. Maaaaar het is wel erg leuk om andere grenzen op te zoeken, nl die van het bouwen.

De uitdaging zit voor mij in alles zelf te maken, met beperkte middelen. Geen dure machines, met het handje. Leuk, en kostenbesparend. Waar koop je nu een sterke, lichte staartboom voor weinig?

Dank je voor de relativerende opmerking!!!

gr eric.

kijk ik wil nu ook een DLG-tje gaan bouwen gewoon omdat ik denk dat het goedkoop kan en veel lol er mee te hebben ;)

staartbomen zijn niet moeilijk te vinden :) als je ze ook nog taps wild hebben
onder de 10 euro kan je er wel aan komen kijk eens in vlieger zaken die hebben vaak wel mooie pookjes liggen ;)

waar woon je ergens ???

MVG MARK F!A vlieger

m6 zei:
kijk ik wil nu ook een DLG-tje gaan bouwen gewoon omdat ik denk dat het goedkoop kan en veel lol er mee te hebben ;)

staartbomen zijn niet moeilijk te vinden :) als je ze ook nog taps wild hebben
onder de 10 euro kan je er wel aan komen kijk eens in vlieger zaken die hebben vaak wel mooie pookjes liggen ;)

Precies, lol, in welke vorm dan ook!!!

Vliegerzaken heb ik bekeken. Het vliegertje in Nijmegen bijv. Die hebben veel, maar veel te slap. Zelfs de Aviastok die Drela in de SG1 gebruikte is gewoon te slap voor de standaard die nu bij een dlg gezet wordt. Jekomt er waarschijnlijk vanzelf achter als je ze bekijkt, dat als je er een groot richtingsroer aan bevestigt. De staart zal veel buigen en de hoogte zal waarschijnlijk minder zijn, de reactie op het roer minder.

Maaar, die avia G-force sul is maar 14 euro, 13 gram. Wat belangrijker is, geen verzendkosten, is zeker te doen vanaf Wychen, toch.

Vertrouw me, ik heb echt van alles gezocht en bekeken. Alleen het zijn mijn keuzes van bouwen, jij gaat het vast anders doen, net zoals de meesten.

gr eric

ooo ooo rustig

het vliegertje in niemegen heeft geen tapse pooken meer :( ik heb de laatste twee een jaar geleden gekocht :(

ik woon in wijchen :)

ik vlieg zelf A2 A1F
wij gebruiken daar voor GOEDE STAARTBOMEN !!!!!
die van ons komen uit de oekraine of rusland
als jij zegt de dikte en hoeveel gram hij mag zijn kan ik wel op de club kijken of er iets ligt ik ben een nieuwe kist aant bouwen moet nog pook bestellen waar schijnlijk van woodhouse momenteel hele goede staart bomen :):):) zijn meestal 15 euro onze staart bomen..
MVG MARK

[
ik vlieg zelf A2 A1F
wij gebruiken daar voor GOEDE STAARTBOMEN !!!!!
die van ons komen uit de oekraine of rusland
als jij zegt de dikte en hoeveel gram hij mag zijn kan ik wel op de club kijken of er iets ligt ik ben een nieuwe kist aant bouwen moet nog pook bestellen waar schijnlijk van woodhouse momenteel hele goede staart bomen :):):) zijn meestal 15 euro onze staart bomen..
MVG MARK[/quote]

Yes, dat is waar ook, die heeft hij niet meer.. Excuses, wist ik.

Ik denk dat meer mensen naarstig op zoek zijn naar goede stokken.

over het algemeen zijn ze tussen de 14,5 en 15,5 mm aan de rompkant= geloof ik .55 inch. 16 gram of minder zou ideaal zijn.

Voor als je geinteresseerd bent, je kunt een test uitvoeren.

Fixeer de staart, met de dikke kant. Hang op 50 cm eem kilo gewicht. Meet de buiging. Eis, 25 mm of minder.

Ter vergelijking, de allergro boom die in de US gebruikt wordt doet 15 mm. De consensus daar, 24 mm is voldoende voor competitie dlg vliegtuigen... Mijn eigenbouw doet nu 22 mm, bij 16 gram puur toeval.

Ik ben benieuwd, denk met mij velen..

gr eric

Als je de mogelijkheid kunt bieden goede stokken voor de gegevens specificaties te leveren, wil ik er wel 2 hebben. Maar dan moet ik zeker weten dat het is wat ik wil.

Ik wil eerst weten wat er is voordat ik toezeg!!!

gr eric

Deze topic heet "Je gelooft het niet" en inderdaad geloof ik het volgende bijna niet

Kijk eens goed naar M6 (Mark) zijn gegevens. Slechts twee dagen aktief op dit forum en al 32 berichten geplaatst :schrik:
Goed bezig :!: :wink:

Hey Sietse,

goedenavond.

Jammer, die heb ik nog niet, zal ze de volgende keer zeker maken.

Eigenlijk is voor jou dat verhaal hardstikke simple de bonjour.

Je hebt je mooie micro toch al gemaakt. Nu nog twee gladde planken en lijmschroeven.
Je lamineert een laagje 2 gr glas op folie, afdeppen met keukenpapier, je geschuurde roer erop.
Boven kant lamineren, deppen, en folie erop.
Hup in de pers.

Zorg ervoor dat je maar een kant schuin schuurt, anders krijg je spanning bij het persen. ook maar aan een kant schuim gebruiken, anders krijg je welvingen.
Het roer snijdt je na het uitharden in stukken, mooi afschuren en met CA verharden op de randen.

Volgende keer zeker fotootjes.

gr eric.

oh je hebt het nu over de staartdelen? Ik bedoelde eigenlijk het wikkelen van de staartboom. Daar ben ik wel benieuwd naar.

sietse zei:
oh je hebt het nu over de staartdelen? Ik bedoelde eigenlijk het wikkelen van de staartboom. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Natuurlijk, doen we, als ik weer wikkel, wil je foto's of kan ik al wat vertellen?

Ik heb op het moment geen carbon meer dus dat zal wel even duren.

Wil je een linkje?

gr eric

Back