Je kan ALLES laden met usb (5V)

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door ben20, 5 dec 2020.

  1. ben20

    ben20

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    158
    Ik had met een vriend een discussie over het gebruik van usb laders en hoe universeel ze zijn. Volgens hem kan je gewoon alles 'plug and play' doen, enkel de laadtijd kan variƫren. Daar ben ik het met hem over eens, maar nu gaat het over een lipo batterij (verwarmde handschoenen), en ik weet dat lipo nogal delicaat is van opladen. MAAR, het betreft hier wel gewoon maar handschoenen, elke persoon, welke technische kennis dan ook... zal deze gebruiken.
    Dus naar veiligheidsoverwegingen toe kan dat allesbehalve zijn zoals in de modelbouw toch?, met gevaar voor celontlading, waarschuwing bij onderspanning meter/bieper

    Er zat dus geen aparte lader bij de handschoenen/batterijen, maar in het klein staat op de usb transfo dat de input 2A moet zijn. Dus nu de vraag wat het verschil is met andere usb laders (die ook Li on kunnen laden) bv op 05, 1, 1,5 etc A laden, zal de laadduur dan niet gewoon langer zijn of...?
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Klopt, die ladertjes slaan af als de juiste spanning is bereikt. Bij de een duurt het wat langer als de ander.
     

Deel Deze Pagina