Je maakt eens wat mee.

Misschien leuk om eens korte anekdotes hier neer te tikken.

Mijn aftrap:
Net terug van een fijne sessie vliegen boven het Goffert park.
Genoeg aandacht gehad en enthousiaste kinderen redelijk kunnen instrueren wat wel en niet te doen.
Er waren ook een paar jochies met een x-twin aan het vliegen. Ze hadden het er zelfs tegen elkaar overdat ze moesten uitkijken om mijn zender/model niet te storen...
Hoor ik in de verte iets brommen dat op een modelvliegtuig lijkt.
Uit de kluiten gewasse kerel komt naar me toe lopen met een brandstof kunstvlucht-/racemodel voor zich uit rijdend!
Komt ie met alles ingeschakeld mij vragen op welke frequentie ik vlieg...'we zouden elkaar kunnen storen...'!!

Hem redelijk kalm uitgelegd en dringend gevraagd dit nooit meer in deze volgorde te doen, ik hoop dat ie het begrepen heeft.

Mijn gemoedsrust werd weer helemaal kalm en vrolijk toen er een volgend gezin aan kwam met een geïnteresseerde vader en vrolijke kleine dochter.
Nadat ik een aantal lanceringen had laten zien zag ik vanuit mijn ooghoek dat de moeder de dochter aan de armen aan het rondzwaaien was terwijl dochterlief: 'VLIEGTUIG VLIEGTUIG VLIEGTUIG!' over het park liet galmen :).
Wie weet slaat het aan!

p.s. VOlgens mij doe ik niks fout als ik met een mini in een park vlieg, maar met een 1.5 meter brandstof kist die in een paar tellen het park doorkruist?
Kinderen om me heen vonden het er in ieder geval minder veilig uitzien dan mijn model.

Geweldig dat je zoveel leuke reacties kreeg, heb ik ook altijd als ik met mijn EZ* in het park hierachter sta te vliegen. Daar staat hoog (nat, modderig) gras en dus weinig kans op ongelukken maar wel vaak blijven er mensen (vooral veel mannen en schooljeugd) staan om vragen te stellen. Al verschillende mensen kennis laten maken met vliegen en geholpen hun eerste toestel (raad ik altijd MPX easystar voor aan, vliegt gemoedelijk en niet te slopen) de lucht in te krijgen.

Super om deze mooie hobby met anderen te kunnen delen.. En natuurlijk altijd leuk, die aandacht! Hopelijk binnen een paar maanden mijn eigen DLG (tweedehands), dan kan ik ook zonder herrie vliegen :)

Wildvliegen met een brandstof toestel in een park?!

(nee niet jij maar die halve zool die aan kwam lopen)

Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring. Vlieg wel eens met m'n Crap-Out Cap (depron, 90cm) hier in het julianapark en dan staan er regelmatig kinderen (meestal jongetjes) met open mond te kijken. Je moet alleen opletten dat je je toestel zo dichtbij je land dat zij 'm niet eerder in de knuisten hebben dan jij, want dan breken ze 'm geheid in stukjes (depron is nu niet bepaald sterk).

Ook als je de auto aan het inpakken bent; ik woon aan een drukke straat; eigenlijk stopt er altijd wel weer iemand die zegt 'goh dat zijn ook mooie dingen, vliegen die echt, waar vlieg je, enzovoort'.

Hmm, eigenlijk nooit gehad. Ik ben wel eens in het stadspark wezen vliegen en ook op andere plaatsen (bv. op vakantie) maar nooit kwam er iemand naar me toe. Een Bug of mini DLG is waarschijnlijk niet zo sexy.

Wat ik wel altijd heb, is dat als ik aan kennissen/vrienden probeer uit te leggen dat ik aan modelzweven doe het toch wel even duurt voor men eindelijk begrijpt dat daar geen motor in zit. Modelvliegen is kennelijk bij het grote publiek altijd synoniem met motorvliegen :?

Leon

Zo stond ik eens te smijten met mijn vrije vlucht chuck op de campus,
en nu dacht ik dat ik redelijk hoog gooide, komt er een andere student
langs die mijn model oppakt en vraagt of hij eens mocht gooien......
en dat ging een partijtje hoog...... :schrik: .....
bleek hij pitcher te zijn bij de honkbalclub....
cheers

Bart

:)

Soms heb ik de nijging eens aan te kloppen bij de lokale atletiekvereniging.
En eens een dicusinstructeur aan de mouw te trekken.

Back