Jan, je hebt een mooie hobbyruimte.
Omdat ik zelf altijd zo'n grote verzamelaar ben en meestal nooit de tijd nam om de boel goed te organiseren, slibte de boel bij mij altijd in korte tijd dicht. In mijn vorige huurwoning had ik een aardige schuur.
Kijkend naar je foto's (bedankt daarvoor, dat helpt ons) zou ik het volgende doen.
1. de werkbladen in de hoek tegen elkaar schuiven, en op gelijke hoogte (werkbank en bureau).
2. De ruimte in die hoek op de planken in de hoogte is minder goed bereikbaar. Daar dus flink vol stapelen met lege dozen of dozen met inhoud waar je nooit bij hoeft te zijn(opslag).
3. Desnoods nog een driehoekvormig stukje triplex/dunneplaat plaatsen bij de bovenste planken. Meer opslag voor leeg of licht spul.
4. Bij de plek waar je het meeste werkt, je gereedschappen, tapes, lijmen opslaan.
5. Op planken waar je veel kleine spullen hebt staan, is er vaak ruimte aan de voorkant over. ==> je kan een bouwdoos op zijn kant tegen de achterkant aan plaatsen. De spullen komen iets meer vaar voren te staan, je kan er makkelijker bij, en je bent weer een doos kwijt.
6. Tip vooral voor punt 5. ==> plak/schroef kleine opstaande latten tegen de voorkant van je planken (op handbereik). Dan schuiven/vallen kleine doosjes/bakjes met inhoud er niet zo snel vanaf.
7. Archiefkast met laden. Ideaal om veel in kwijt te kunnen wat je niet vaak gebruikt. Groter elektrisch gereedschap. Als je de geschikt maat kartonnen dozen kan vinden, dan kan je nog meer kwijt in deze laden. Zelf gebruikte ik het voor spuitbussen, vellen schuurpapier, tappenset, en tijdschriften.
8. Afhankelijk hoe makkelijk je de vleugels van je toestellen kunt halen, een licht rek van houten balkjes aan het plafond hangen om je rompen en vleugels op te leggen. Dan gelijk maar van isolatie-noppen-folie beschermzakken maken voor je vleugels en rompen. Geeft vooral wat extra bescherming bij opslag en vervoer. Hoe je die zakken moet maken staat op diverse plekken op het forum beschreven (met folie-strijkijzer).
Verder zie ik zo snel geen dingen die je "fout" doet. Het ziet er goed uit.
Misschien wat meer bij elkaar voegen, en wat dingen weggooien (oeps!!).