Jeej feestje! eerste vlucht zonder trainingskruis

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Vandaag mijn eerste vlucht gehad zonder trainingskruis, ik heb het mijzelf niet makkelijk gemaakt met vlagerige 3/4 bft, maar het is gelukt zonder crash :P

img8959m.jpg

Gefeliciteerd met je eerste vlucht zonder trainingskruis, had ik toch gelijk :wink: Wat van type camera heb je onder je canopy zitten?

mvg. Freddie

Klopt het is inderdaad een FCO2. Ik heb er mee gefilmd, dat zal ik later wel ff uploaden en hier bij gooien. Bij het landen was het wel iets meer opletten ( zeker gezien de wind) maar onder het vliegen was het inderdaad iets stabieler. Ik vond het wel een beetje griezelig (mocht je een fout maken word het niet opgevangen door het trainingskruis) maar volgende keer met minder wind zou het goed moeten komen. Hopelijk is er straks minder wind! Op naar accu 18 :P

10-12 knopen (windkracht 4 dus) is wel beetje veel vind ik voor deze heli, ik kan hem wel prima in de lucht houden en wel prima landen, maar het vliegt niet heel relaxed.

Inderdaad een slechte wind vandaag.
Veel windstoten waardoor het met mijn Traxxas auto ook moeilijk rechtuit was te rijden.
Zeker geen goed weer voor een beginnende helivlieger.

Toch dapper van je dat je gevlogen hebt.

Ik wou het gewoon proberen, anders ga je met steeds minder wind vliegen en kom je uiteindelijk aan steeds minder vliegen toe omdat je opzoek bent naar de perfecte omstandigheden. Het is zo prima te vliegen hoewel je wel veel meer aan het werk bent om goed te hoveren. Het liefste vlieg ik ook als het windstil is maar zo kan het dus in principe ook. Ik ben zeker tevreden over de progressie van vandaag en heb al weer zin aan de volgende vliegdag!

Back