Jelte's FG project!

Voor dat geld wat je nu hebt uitgegeven had je een hele mooie gebruikte Hörmann kunnen kopen, maar dit is een eindeloze discussie.

Voor dat geld wat je nu hebt uitgegeven had je een hele mooie gebruikte Hörmann kunnen kopen, maar dit is een eindeloze discussie.
Nou, mensen maken er een eindeloze discussie van omdat hun voorkeur anders ligt.
Sommige mensen kopen een Golf of Civic en voeren de motor op en passen van alles aan.
Ken iemand met een motorblok waar voor 15k in is gestopt en dan is er nog geen chassis werk bijgeteld, terwijl ie voor al het geld in totaal ook een tweedehandse Ferrari had kunnen hebben.
Maar of dat net zo leuk is, dat is juist persoonsgebonden, sommige vinden het leuk om een auto te verbouwen met (grote) vooruitgang dan ipv. direct een 'goede' auto te kopen.

Nu is de Ferrari en in dit geval een Corrado niet een gehele rechte vergelijking zijn, maar het gaat meer om het idee dat mensen andere voorkeuren hebben.
Ik ben zelf ook iemand die liever een Corrado heeft met 400pk ipv een Ferrari, misschien ook wel de reden dat ik FG rijdt ipv Hormann.

Bedenk ook maar eens wat er gebeurde als ie tegen een paal op knalt met een Hormann en een draagarm stuk jaagt met misschien nog meer onderdelen.
Kostenplaatje ligt erg uit de buurt van een FG met plastieken onderdelen en dat als beginner kan dat een zure appel zijn.
Misschien ook de reden dat vele mensen voor een FG kiezen, ondersteuning zat, tweedehands onderdelen zat, ervaring zat.

En dan moet je hem nog verbouwen zodat ie op je ontsteking werkt?

Heb zelf net een KillerBee gekocht, basis versie kost 50 euro en de uitgebreide versie 66 euro.
Opzicht is het wel duur maar als jij de jouwe werkend heb ben je ook ongeveer 25 euro kwijt voor alles zoals relais etc.
Met de nodige risico's van dien lijkt mij, ook omdat er kant en klare bestaan voor 30 euro ongeveer.

Ben wel benieuwd of het gaat werken en in welke situaties, en het uitzoeken en bouwen ervan is ook leuk om te doen.

iemand gaat hem voor mij klaar maken.. Kan morgen af zijn maar ook over een maand.. als ik hem heb maak ik een topic aan ;)

Pfff, kwestie van een relais aansluiten. Is dat een topic waard?
Heb het na onze laatste "failsafe-discussie" even snel aangesloten (ja, ik heb ook een RCEXL killswitch liggen, voor bij een RCEXL onstekingsunit, dat dan wel) en het werkt gewoon. Wel even opletten dat je het zo aansluit, dat het relais sluit als de killswitch ingrijpt.

Back