Jepe mig 29

Hoi, even mijn nieuwe jet laten zien.
Is een Poolse demo uitvoering, mig 29.
Kit is van jepe, 2x 70 mm fan , 2x 6 s 4200mah.
Incl afterburners, flaps en richtingsroer, ailevons.
Test vlucht moet nog, ben benieuwd.
Fotos kreeg ik niet gedraaid , sorry daarvoor.
Gr rinie
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewicht is 4,5 kilo, met accu's. Stuwdruk net gemeten , accu's ongeveer 60% , rond de 4 kilo stuwdruk, span ongeveer 120 lengte kist 1m60. Best een flinke bak dus.
Ga hem met een bungee lanceren op 15 kg trek. Ben benieuwd, weet niet hoe de elevons gaan reageren , nog nooit mee gevlogen.
Gr rinie
 
Hij is mooi geworden Rinie! Wanneer is de maiden? Als het na mijn vakantie is kom ik graag even kijken.
Fotos draaien kun je heel simpel doen in windows in de fotoviewer. Daar zit een draai knopje onder in beeld. Maak van te voren even een copie van je fotos want de kwailteit wordt er wel minder van.
 
Er zitten retracts in , werkend. Weet niet of ik ze ga gebruiken. Liefst wel , wellicht alleen voor de landing.
Moet release pedaal nog maken , daarna maiden.
Gr rinie
 
... Fotos kreeg ik niet gedraaid , sorry daarvoor. ...
Ik gebruik Firefox browser met Image Zoom add-on, daarmee kan ik 'in situ' roteren/vergroten/verkleinen. Voor mij geen probleem dus :)

Ik weet niet of Windows daar tegenwoordig nog (standaard) een tooltje voor heeft.
Overkill voor roteren van foto's voor plaatsing/uploaden (onder image -> transform), heel veel professionele mogelijkheden
nl.wikipedia.org/wiki/Gimp

nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_beeldbewerkingssoftware, bijvoorbeeld
-> IrfanView, veel simpeler
 
Laatst bewerkt:
Ik vlieg al enkele jaren met dit Jepe model en hij vliegt zeer goed!
Ik gebruik alleen een iets lichtere setup (70mm 2x 4s) en geen retracts, waardoor het totaal gewicht op ongeveer 3,6 kilo zit.
Overigens heb je beslist niet zoveel spanning op je bungee nodig! Ik heb redelijk wat ervaring met bungee starts (>600x met Jepe Mirage en Jepe MiG-29) en 2 a 3x het vliegtuig gewicht is al zat. Wel gelijk vol het gas erop, op het moment dat je de pedaal indrukt! Dus niet zoals sommigen doen, pas als de kist los is van het bungee elastiek. Tip voor een goed elastiek (het door Jepe verkochte elastiek is echt waardeloos); EMC-Vega in Duitsland verkoopt top spul! Niet heel goedkoop maar gaat jarenlang mee.
Veel succes met de maiden!
 
De mig heeft gevlogen, echter met fatale afloop....
Na een succes volle start vanaf de wieltjes , zonder trim keurig omhoog.
Vloog geweldig, echter na 2 minuten viel 1 edf uit en even stuurloos, ingezet voor de landing, maar een paar tellen later stuurloos in een spin vol in de grond en volledig uitgebrand door de lipo's terug gevonden , niets meer aan te redden , enige zijn de 3 pootjes , rest allemaal in rook op gegaan. Tja , zonde van al het werk en een ervaring rijker, voorlopig geen edf jet van foam meer voor mij, bouw was moeizaam, en er dan zo vanaf komen na 2 minuten, jammer maar helaas. Vermoedelijk 1 van de reglaars uitgebrand(yep)
Zag ook vlak voor hij stuurloos werd een rookpluimpje uit de jet komen.
Ligt niet aan de mig van jepe , maar gewoon domme technische pech.
Volgende keer beter, dat is het risico van vliegen.
Gr rinie
 
gebruikte je geen aparte BEC voor dit model ?

als je grote stromen trekt zoals met EDF modellen is het toch altijd verstandig om een aparte BEC erin te zetten .
ook bij snelle modellen gebruiken de jongens bij ons op de club altijd een extra BEC in het model
dat kan een hoop problemen voorkomen en zeker wanneer je regelaar het opgeeft blijft je model bestuurbaar.
zelf heb ik dit nu een paar keer meegemaakt en gebruik ik gewoon voor de meeste modellen een aparte BEC
ze kosten niet veel en geven je net dat extra zekerheid

jammer van het mooie model
maar neem van mij aan dat je het misschien had kunnen voorkomen door (nooit te gokken op een BEC die in je regelaar zit), maar door te kiezen voor een aparte BEC of een ontvanger accu
weer een leer voor ons allemaal

tot onze spijt is het door vallen en opstaan dat we moeten leren

gr Albert
 
Bec was aanwezig, zelfs een heli versie die al jaren zonder problemen is gebruikt in een heli.
Ik vermoed dat de regelaar van een van de motoren eerst in rook opging daarna de andere en vervolgens door sluiting de boel helemaal ophield, was compleet onbestuur baar na de eerste waarschuwing.
Gr rinie
 
Ja stroom was Max 85 ampère , regelaars 100a continue, statisch gemeten, zou dus iets minder moeten zijn in vlucht, maar maakt nu niet veel meer uit.
Gr rinie
 
De hoogtoerige EDF motoren zorgen er wel voor dat je regelaar bij deellast heel heet kan worden. Ik m'n jetbrett had ik een 80 amp regelaar en gemeten zo'n 60 amp verbruik bij vol gas. Na een minuut op half gas smolt de krimpkous van de regelaar. Er ligt nu een 150 amp regelaar in, die wordt warm maar niet te heet.
Wel ontzettend jammer van die pracht kist! Zijn ook de EDF's verloren?
 
Back
Top