Sinds kort heeft jepe weer een nieuwe collectie modellen. Dit na de slechte tijd die begin dit jaar begon.
Aangezien dit model lekker groot is, en ook een mooie vorm heeft. Heb ik er met een vliegmaatje 2 stuks aangeschaft.
Ze worden straks aangedreven door de fan's die Jepe ook levert, en we willen op 6S lipo gaan draaien. Maar voordat het de lucht in kan, moet er het e.e.a. aan het model gebeuren.
Vandaag ben ik begonnen met de bouw. Eerst de romp hier en daar aangepast. Zodat het makkelijker is om aan de lipo's te komen straks. En ook de giet-uitstekels die in de weg zaten weggehaald.
De buitenzijde van de doos
Inhoud van de doos. Hier zijn een aantal onderdelen al door jepe aangepast, en er zijn ook een aantal onderdelen toegevoegd aan de doosinhoud
De neus van het model
De binnenzijde van de neus.
De neus van het toestel wordt op sommige plekken door mij aangepast. De onderste helft is de aangepaste versie. Allereerst de uitsteksels eruit gehaald.
Dan de ruimte waar je de accu's door naar binnen moet brengen groter gemaakt. En ook de ruimte achter in het neus-gedeelte groter gemaakt. Zodat grotere accu's, verder naar achteren gelegd kunnen worden.
De achterzijde van het neusgedeelte, heeft van die mooie inlaat-details. Alleen de romp houd ineens op, en in het achterste gedeelte van de romp, zit geen verlenging om de binnenzijde van de inlaten door te laten lopen. Dit gaat dus zonder aanpassing veel werveling van de lucht opleveren. Daarom worden de inlaten aan de binnenzijde verlengt, met een plaatje depron. Zodat de lucht die links en rechts de inlaten binnenkomen, netjes ondersteunt wordt. Maar de depron plaat is recht, en de inlaat-details hebben zo'n bobbel. Daarom dus de bobbel vlak geschuurd aan de achterzijde. Die bobbel is niet helemaal weggeschuurd, maar alleen maar aerodynamischer gemaakt aan de achterzijde. Straks als alles verlijmd is, dan zitten die mooie schaaldetails er nog gewoon aan de buitenzijde. Alleen binnen in de romp is alles mooi vloeiend.
De inlaten zijn wel mooi afgerond. Maar ik wilde het graag nog mooier hebben. Dus de inlaat-ronding een grotere radius gegeven. De rechtse is al gedaan, links moet nog gebeuren.
Zo nu de andere inlaat helft gaan schuren, en dan kunnen de eerste onderdeeltjes verlijmd gaan worden.
groetjes Paul
Aangezien dit model lekker groot is, en ook een mooie vorm heeft. Heb ik er met een vliegmaatje 2 stuks aangeschaft.
Ze worden straks aangedreven door de fan's die Jepe ook levert, en we willen op 6S lipo gaan draaien. Maar voordat het de lucht in kan, moet er het e.e.a. aan het model gebeuren.
Vandaag ben ik begonnen met de bouw. Eerst de romp hier en daar aangepast. Zodat het makkelijker is om aan de lipo's te komen straks. En ook de giet-uitstekels die in de weg zaten weggehaald.
De buitenzijde van de doos

Inhoud van de doos. Hier zijn een aantal onderdelen al door jepe aangepast, en er zijn ook een aantal onderdelen toegevoegd aan de doosinhoud

De neus van het model

De binnenzijde van de neus.

De neus van het toestel wordt op sommige plekken door mij aangepast. De onderste helft is de aangepaste versie. Allereerst de uitsteksels eruit gehaald.
Dan de ruimte waar je de accu's door naar binnen moet brengen groter gemaakt. En ook de ruimte achter in het neus-gedeelte groter gemaakt. Zodat grotere accu's, verder naar achteren gelegd kunnen worden.

De achterzijde van het neusgedeelte, heeft van die mooie inlaat-details. Alleen de romp houd ineens op, en in het achterste gedeelte van de romp, zit geen verlenging om de binnenzijde van de inlaten door te laten lopen. Dit gaat dus zonder aanpassing veel werveling van de lucht opleveren. Daarom worden de inlaten aan de binnenzijde verlengt, met een plaatje depron. Zodat de lucht die links en rechts de inlaten binnenkomen, netjes ondersteunt wordt. Maar de depron plaat is recht, en de inlaat-details hebben zo'n bobbel. Daarom dus de bobbel vlak geschuurd aan de achterzijde. Die bobbel is niet helemaal weggeschuurd, maar alleen maar aerodynamischer gemaakt aan de achterzijde. Straks als alles verlijmd is, dan zitten die mooie schaaldetails er nog gewoon aan de buitenzijde. Alleen binnen in de romp is alles mooi vloeiend.

De inlaten zijn wel mooi afgerond. Maar ik wilde het graag nog mooier hebben. Dus de inlaat-ronding een grotere radius gegeven. De rechtse is al gedaan, links moet nog gebeuren.

Zo nu de andere inlaat helft gaan schuren, en dan kunnen de eerste onderdeeltjes verlijmd gaan worden.
groetjes Paul