jepe roto mustang 2de leven

hallo,

ik heb van een forumlid een mustang roto finish van jepe kunnen overnemen.
nu wil ik hem een nieuw kleurtje geven en een nieuwe setup...

eerst en vooral hier enkele foto's van het toestel nu.
graag had ik de verf van de romp gekregen om hem te herspuiten( iemand idee met wat ik dit het best doe?)
de romp zelf is wel stijf enzo maar flinterdun, kan je zo indeuken, laten jullie dit zo??

hoogteroere zal ik de scharnierlijn wat bekijken denk ik.
de neus kan een nieuwe afwerking krijgen maar is niet per se nodig.
de vleugels zijn gefolied, nu twijfel ik om die te glassen en spuiten of opnieuw te folien...

dat zowat de buitenkant betreft.

binnenkant:
op de hoogte zit een hitec hs56bb als ik het goed kan zien
(deze kan ik eventueel laten zitten)
op de rollen zitten jamara servokes de xt blue micro
XT Micro-Blue - JAMARA Modelltechnik - THE OVERNEXT GENERATION
deze zullen vervangen worden normaal.

als setup had ik gedacht aan volgende budget setup:

motor:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1250Kv / 630w

prop(8x8):
HobbyKing Online R/C Hobby Store : JXF 8x8 / 203 x 203mm Poly Composite propeller (2pcs/bag)

esc 60amp:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Super Brain 60A Brushless ESC

lipo 4cell 3300mah:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 3300mah 4S 25~50C Lipo Pack

servo hoogte laten zitten? en op vleugels:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : D922MG Digital Metal Gear Servo 1.8kg/ 12g/ 0.07sec

wat denken jullie van deze setup enzo?? alle info en tips over dit toestel zijn welkom, CG weet ik ook niet liggen...

P1020286.JPG

P1020291.JPG

P1020284.JPG

P1020287.JPG

P1020288.JPG

P1020289.JPG

P1020293.JPG

dus tips, info, setup, kleurenschema, CG, alles wat me kan helpen om van deze mustang terug een racer te maken mag hier geplaatst worden...

ook tips of het beter is van hem te smijten of af te schieten en met wat dan is altijd nuttig.
groeten Chris

hey chris ,
ik denk dat je uit oogpunt van gewicht niet nog eens moet gaan spuiten en/of glassen!!
dit wordt veel te zwaar en je krijgt dan een log vliegtuig wat minder wendbaar zal zijn dan je eigenlijk wenst .
mvg eric
verder alles goed?

ja idd maar de vraag was er omdat ik ergens gelezen had dat jepe het aanraad om de vleugel te glassen, romp wil ik zowiso herspuiten omdat er op enkele plaatsen de verf eraf is en op andere plaatsen zijn er verfdruppels...

voor de rest alles op het gemak hier in de modelbouw( reis, kamp, verhuis,...)

nog tips altijd welkomm:)

traag maar zeker zal ik er wel iets van maken, zitten met verhuis nu enzo maar in de vrije momenten kijk en denk ik er wer naar en over...

Ik heb een jepe focke wulf met een net iets lichtere motor (110g) maar ook Kv1250 met 9x6 prop (vanwege dikke neus) en 4s A123, wat overeenkomt met 3S goede lipo. Trok 40A en ging echt heel hard en onbeperkt veertikaal. Start door aan de tip weg te slingeren.

4S Lipo met die prop zal 55A trekken schat ik, maar je kan natuurlijk verschillende props uitproberen. Bij mij bleek een 9x9 prop bijv. geen grotere topsnelheid op te leveren. De focke wulf is echter niet heel erg gestroomlijnd. Weegt 1200g vliegklaar. Een laag gewicht werkt goed om voor de vliegprestaties

Laatst bewerkt:
1 tip vasthouden. ander tip in het gras (vleugel vertikaal dus).
Volgas geven, door motorkracht komt romp horizontaal. Op juiste moment loslaten en weg is-ie.

Voorwaarde is wel een hoop motor vermogen, maar dit is echt heel simpel. Ziet er wel een beetje eng uit voor toeschouwers.
Kijken of iemand hier een filmpje van heeft.

daar wil ik idd ook wel een filmpje van zien...

moest ik een bungee overwegen, welke is dan geschikt hiervoor en kan er mij iemand aan goede plannen helpen dan? zelf bouwen geniet dus de voorkeur.
ben ik met deze elastiek iets?(heb ik thuis nog liggen)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing 6mm Silicon Rubber Bungee Hi-Start Cord

Heeft er toevallig ook iemand de handleiding van die roto mustang? ik denk dat ik het stabilo ook wat in vorm ga schuren( is nu rechthoekig)

de servo's zijn op weg, esc heb ik ook nog
dus nog de prop,motor en lipo bestellen als ik de rest binnen heb... heeft er ook iemand een idee waar ik een geschikte prop kan vinden?( deze komt over het motorschot)

niemand wat info over de bungee ofzo?...

ik ben bezig met de romp aan het ontverven met nagellakremover, maarr kan white spirite ook werken zonder inbranden??

servo's zijn binnen, motor vandaag of morgen.

lipo's moet ik nog bestellen maar dat doe ik als de rest klaar is,
naast de lipo enkel nog een passende spinner(moeilijk te vinden!!)

groeten

P1020370.JPG

zo de rode kleur is er af, en nu op mij...

dit was niet nodig, maar ik wil hem in een ander kleurtje gaan afwerken om wat meer ervaring in het spuiten op te doen...

ook heb ik de folie van het stabilo afgenomen, was ook zeker niet nodig, maar hier om wat ervaring met het glassen op te doen.

ik heb glasmat liggen van 18 en 48 gr/m ik ga dus de 18 eens proberen erop te doen, alleen weet ik nog niet met welk product, en waar ik dit hier snel kan vinden...

ook ga ik klein beetje de voorlijst wat rond schuren(profielke)

ik heb ook het teveel aan epoxi tussen de scharnieren uit gehaald, dit zat niet zo erg in de weg, zeker omdat er geen grote uitslagen nodig zijn, maar toch loopt het nu wat soepeler en is de servo ietswat minder belast...

P1020371.JPG

het geheel wordt dan samen gespoten

hallo,
alles is binnen, enkel de accu moet nog besteld worden!!

P1020400.JPG

ondertussen zit er een nieuw motorspant in passend op de nieuwe motor, deze is ook aangepast(nog wat bijschuren) tot de spinner mooi aansluit

De G4 is vandaag ook toegekomen en volgende week ga ik eens kijken hoe ik dit het best aanbreng(eerste keer dat ik dit gebruik maar ik zal het nog nodig hebben in de toekomst dus dit is een goede test!)

bungee is er dus ook, de rekker ziet er 100x beter uit dan die rode van HC:p!!

opgeschuurd en stabilo klaar om geglast te worden, daarna al beginnen denken over het schema...

ik heb vlug wat gefoefelt nu

1.jpg

2.jpg

linksboven hoe de onderkant er moet uitzien, rechtsoonder de bovenkant...

andere ideeen zijn ook welkom,

ook zoek ik nog een pilotenhelmpie voor erin... ik heb al gezien dat helmpies van schaalauto's perfec zouden passen( 1/12) heb er eentje van broer geprobeerd maar mag hem niet gebruiken:(

Laatst bewerkt:
eerste poging tot glassen ondergaan, nu middagje gaan vliegen en vnvnd mss verder:)

trouwens na een laag glasmat, woet deze dan nog geplamuurd worden voor het spuiten??

ik heb volgende staan, is dit bruikbaar??
Poly-superlight-400ml%20lr.jpg

Laatst bewerkt:
de romp ziet er nu zo uit... de rest worden stickers denk ik

P1020609.JPG

P1020610.JPG

P1020611.JPG

onderaan de neus heb ik het gelaten zoals het was, het zit vrij stevig nu...
hopelijk deze week de vleugel eens beginnen...

Back