jepe roto mustang 2de leven

hoi ik ben ook bezig met een red baron!

Maar mij is het zwaarte punt ook onbekend!

Is hier iemand wel van op de hoogte?

thks

Hee Kevin,

Heb hier een nieuwe Mustang liggen (gaat binnenkort de bouwtafel op zoals je al hoorde van Jeroen, je kunt nog meedoen... :hammer:) met span van 146cm, zwaartepunt ligt op 132mm van voorzijde vleugel.

De JePe is volgens mij 109 cm, dus 75% daarvan, reken je met dat percentage, kom je op 99mm van voorzijde vleugel. Dit even aangenomen dat ze vergelijkbaar zijn qua verhoudingen. Ik zou gewoon even een mailtje naar JePe sturen, dan weet je het zo! :proost:

eindelijk deze terug eens bovengehaald

motorophanging veranderd en nu sluit de spinner ook mooi aan. de romp is in principe af( canopy vastlijmen en pilootje erin) en wat voorzien voor de lipo.

de vleugel is nu eindelijk gestript. ik ga hem denk ik glassen en spuiten.
zal voor vandaag of morgen zijn denk ik...
enige wat ik nog niet heb is de lipo
hoelang vliegen jullie met een 3000mah?
groeten Chris

hier de spinner die nu wel mooi aansluit op de romp

de vleugel is ook klaar.
nu servokes inbouwen + aansturing nog en dan hoogteroer installeren, en dan is het wachten op de accu!

P1030444.JPG

P1030445.JPG

P1030447.JPG

eindelijk deze terug eens bovengehaald

motorophanging veranderd en nu sluit de spinner ook mooi aan. de romp is in principe af( canopy vastlijmen en pilootje erin) en wat voorzien voor de lipo.

de vleugel is nu eindelijk gestript. ik ga hem denk ik glassen en spuiten.
zal voor vandaag of morgen zijn denk ik...
enige wat ik nog niet heb is de lipo
hoelang vliegen jullie met een 3000mah?
groeten Chris

Hoe lang kan je vliegen met een 3000mah lipo,dat licht er naartuurlijk aan wat voor motor en wat voor prop je ga gebruiken en hoe is je vliegstijl.
Ik vlieg met een 4s 4000 met 1400 kv motor 5 minuten

Jepe p-51 Quicksilver

Ik had ook nog een jepe p-51 liggen gekregen van mijn schoon pa.
Daa
full
r heb ik een p-51 quicksilver van gemaakt alleen er moet nog bestickering op.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
super! welke setup gebruik je? ik ga mijn grote mustang 2m30 ook de quick silver schema geven, toevallig heb ik mijn jepe vandaag nog eens bovengehaald, wordt nu toch dringend tijd om hem af te werken( stabilo monteren)

succes ermee

hallo,

eindelijk maiden gehad...
was wat nerveus over de bungee start, maar achteraf bekeken houd dat niets in en is dit een groooot gemak...
ik moest wat links trimmen, maar voor de rest vloog die goed voor zolang het duurde...
toen ik naar volgas wou hoorde ik een raar geluid. dan maar de landing ingezet. Bleek dat de motoras naar voren was uitgeschoven( cirklips was weg)
volgende week remaiden dus.
propke ook gebroken tijdens de landing.( zou eenn rem instellen helpen hier?)

hij vliegt wel zeer stabiel.
P1060621.JPG

P1060623.JPG

zaterdag terug de mustang van stal gehaald. 3vluchten gedaan en deze gaat behoorlijk vooruit.
nu bij de laatste vlucht had ik plots geen zo een power meer,geland en...

de lipo die nog geen 10 vluchten heeft stond dubbeldikte!
dit was een nano tech 3000mah 25c-50c...
deze zal ik dus niet meer gebruiken, ook heb ik al wat slechte commentaren gelezen over de nanotechs.

nu twijfel ik tussen een turnigy 3300mah 30c of de zippy flightmax 40c
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3300mAh 4S 30C Lipo Pack

HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 3000mAh 4S1P 40C

beiden bijna hetzelfde gewicht en zelfde prijs, de ene heeft meer C waarde de andere meer MAH. uitgerekend is dat 99amps continu voor de turnigy en 120 voor de zippy.... de motor trekt slechts 60amps. dus het gaat feitelijk juist om de keus van het merk...?

Hoi waarom stop je er niet wat grotere lipo's in ,ik vlieg de reno van 4000 4stot 5000 4s lipo's dat kan hij makkelijk aan.

Hoi er zit een scorpion 3026 1400kv motor in met een 7x6 prop .
Hij weegt met een 4s 5000 turnigy 40c 1670 gram en met een 4000 zippy 40c 1570 gram.

Ik heb hem zelfs met 6s 4000 gevlogen maar dat word wel er zwaar maar dan gaat hij echt hard en jankt lekker .

Ja die zou je kunnen nemen ,hij vliegt gewoon goed zal wel wat sneller binnen kommen met landen.

Ja mijn vleugel is geglast.

Back