jeroen1987's heli beslommeringen

Av technicus, evenementen techniek.
Oftewel, laat 't mooie weer en de evenementen maar vast beginnen ;-)

Ik zie wel, voorlopig is het toch nog koud prut weer, dus heb nog even de tijd

Vandaag heb ik dan eindelijk de langere motor-shaft binnen gekregen welke ik voor mijn Scorpion HKIII-4035-530kv besteld had.

Maar nu lijkt de shaft toch niet te passen.... En ik heb wel degelijk de juiste besteld.

De shaft lijkt te lang te zijn aan de binnenzijde van de motor waardoor de borgveer niet aansluit op de motor-lager (zie foto's)
Ik heb direct Scorpion per mail om opheldering gevraagd..

97a6567c489583338fa7767f4f4bc982.jpg
c468edf8ea1e7c120fdb63bea22afa32.jpg
e9f5bf08e9800a0dce86309941129be9.jpg

Hieronder heb ik de lange en korte shaft naast elkaar gelegd.. De korte past perfect, de lange helaas niet[emoji53]

91313057904365148967dded0e2aabc4.jpg

Ik heb gisteravond +- 00:00 een email gestuurd naar Scorpion, en vanmorgen om 10:00 al een reactie van "Tony" een medewerker van Scorpion.

Zo'n snelle reactie wijst toch op een hoge "customer service gehalte" wat ik erg kan waarderen!

Mij is gevraagd een aantal maten door te geven zodat ze kunnen uitzoeken wat er verkeerd is gegaan en welke oplossing ze kunnen bieden.....

Zo kan het dus ook[emoji4][emoji106][emoji108]

ach, het scheelt jeroen ... het is toch weer roeiboten weer dit weekend, dus vliegen zit er niet in ;-)

moet zeggen dat het klussen thuis ineens erg op schiet met die regenachtige dagen :-)

Idd takke weer wordt voorspelt Sven voor dit weekend.
Afgelopen week was het wel schappelijk weer en heb nog heerlijk kunnen fladderen.
Overigens zijn de meningen verdeeld over wat voor soort weer het wordt dit weekend.
Het schijnt hier in oosten zaterdagmiddag droog te worden.
Indien dat werkelijk zo is dan gaan de helikopters uiteraard weer airborn.
Vr Gr Erwin

onze club is de laatste maanden veranderd in een moeras, dus laarzen sterk aangeraden ..

ik wacht wel tot 't weer 15 graden + is

Ik sluit me helemaal bij jouw aan Sven, door omstandigheden heb ik dit jaar toch nog niet kunnen vliegen.. Dan kan ik ook nog wel op de lente wachten... En dan gaan we los!!!

Vandaag wat nieuwe vlieg accu binnen gekregen voor de X7 (6s 5000mAh 60C)
zo nog even wat EC5 stekkers er aan sloderen.
Dan enkel nog wachten op de motor.... En dan eindelijk de maiden flight!!

Pfff laat die lente maar komen[emoji5][emoji106]

over 30 dagen is het officieel lente ... als de temperaturen dan ook mee werken houd ik het nog wel een maandje vol.

en straks in de zomer ... och och, lekker met de slippers op 't veld, een licht windje ter verkoeling.. en een hoop accu's er door vliegen :-)

De ideeen zijn super.
Hoop dat we een mooie lente, zomer en najaar tegemoet gaan.
Wil zelf ook veel stick time maken.
Heerlijk en eindeloos vermaak die helikopters.
Vr gr E

ons veld en omgeving is ook een moeras..
daarnaast is het een bult naast de oude maas, dus zeer winderig, dus ook zeer fris

heb het ook maar opgegeven, wacht wel tot de temperaturen meewerken.
wind is niet erg..
bevroren handen wel. en die nattigheid op de meest rare momenten wel..

Ik heb gisteravond +- 00:00 een email gestuurd naar Scorpion, en vanmorgen om 10:00 al een reactie van "Tony" een medewerker van Scorpion.

Zo'n snelle reactie wijst toch op een hoge "customer service gehalte" wat ik erg kan waarderen!

Mij is gevraagd een aantal maten door te geven zodat ze kunnen uitzoeken wat er verkeerd is gegaan en welke oplossing ze kunnen bieden.....

Zo kan het dus ook[emoji4][emoji106][emoji108]

Inmiddels het bericht ontvangen van Scorpion dat de juiste motor shaft naar mij word opgestuurd...
Dan de motor inbouwen en dan het grote moment....[emoji2]

Bedankt Erwin[emoji106]
Tegen die tijd plaats ik hier een video van de maiden[emoji5]

....

De X7 is mijn eerste heli waar geen 3GX systeem op zit.
Ik vind de setup van de Vbar erg prettig werken.
Nu zit ik er hard aan te denken om ook mijn Trex 600 & 700 te voorzien van dit systeem.
Eerst maar een zien hoe de maiden zal verlopen[emoji1]

.. dat moet ja goed gaan @jeroen1987:
trouwens ... welke lipos gebruik jij ? ik moet namenlijk een nieuw setje kopen, tot nu toe gebruik ik Opti-Power en Gens (voorkeur bij Gens)

Groet
Uwe

SLS Lipos hebben ook een goede naam in de modelbouw-wereld.
Ze zijn wel wat goedkoper dan Gensace...maar de kwaliteit is super.

Succes Jeroen ! Ben benieuwd...

De maiden van de X7 word waarschijnlijk iets langer uitgesteld, klein foutje met grote gevolgen begaan vanavond.

Ik heb jammer genoeg kortsluiting op het circuit van de Vbar/ontvanger en Servo's gehad...
Ik heb de + & - verwisseld toen ik er een nieuwe EC5 op had gesoldeerd ( ja heel stom!!! Ik ben de hele avond aan het solderen gegaan, veel lipo's om gesoldeerd van XT90 naar EC5... En dan schijnbaar even niet opgelet bij dit cruciale deel...)

Nadat ik de gesmolten bedrading had vervangen was ik toch benieuwd wat de sluiting had aangericht...

Dus ditmaal de boel op correcte wijze aangesloten.
Vbar lijkt gewoon op te starten, ontvanger bind ook gewoon... Alleen reageren de Servo's wat trager en het loopt niet mooi synchroon meer met elkaar.. De tail servo is zo goed als dood!
Geen idee of de Vbar ook kapot is, maar ik denk dat de Servo's afgeschreven zijn..... ZUCHT!

Altijd jammer ja.

Dat zijn inderdaad klusjes waarbij je goed moet op blijven letten.
Ik heb er ook altijd de multimeter naast, en meet nog eens na, zelfs als het niet lijkt te kunnen missen.

Even de servo's een voor een testen.
Lijkt me dat die vbar toch wel wat afvangt, en daardoor ook de grootste klappen krijgt.

Groeten,
Arie

Back