Jeroen's eerste DLG worpen

Tjonge, das leuk!

Mijn recent verworven blastulus heeft zijn eerste rondjes gevlogen.. Eindelijk deze week iets minder wind, dus het moest ervan komen. Ik had de zender al geprogrammeerd en alles stond volgeladen klaar..

Op het veld eerst maar eens een worp rechtdoor.. tjonge.. dat vliegt mooi!!! :D

Toen een draai, en de DLG schiet omhoog en over mijn hoofd.. vol down en rechtleggen.. mmmm.. iets minder up trimmen in de start-mode.

Na de nodige rondjes een goede trim gevonden (bijna niks zeg maar) en iets meer kracht en rotatie.. JA hij gaat hoger!... leuk zijn ook de flaperons, uitzetten en hij gaat als in de lift omhoog.. 1 keer heel mooi kunnen vangen.

Wel merkte ik wat rare bewegingen en ik heb dus een storing als ik mijn flaperons gebruik. Ik heb gelukkig nog een mini-2.4Ghz ontvanger liggen, dus die gaat erin en dan weer testen.. nu eerst bijkomen :D

DLG = Leuk!

Jeroen.

Gefeliciteerd Jeroen! Nu ben je ook verslaafd. Bevalt de Blastalus? Ik had hem bijna gekocht, maar je was me voor.

Yep, voor zover ik nu al een oordeel kan geven, na 40 minuten vliegen :)

Zojuist een 2.4Ghz ontvanger erin gezet, dus ik ga zo misschien nog een keer werpen.

je rechtse arm 10cm langer dacht ik?

ik ben nu de mimi aant bouwen, want ik heb hier een full size highlight liggen van rob, maar zo een full size is groot om te leren gooien, en wat duur om stuk te smijten, dus eerst de mimi om te oefenen.

hopelijk raak ik er ook in getrokken , in het F3K(apot)

Vanavond de andere ontvanger erin gedaan en op de Engh wezen werpen, heerlijk groot grasveld, gemaait en het ging perfect..

Al flink lopen draaien en zwiepen, ik gooi de DLG is een soort S omhoog, dus kort stukje rechtdoor, dan stijl omhoog, boven mijn hoofd en dan met down geven vlak leggen.. t kan vast beter, maar toch leuk :)

Aan het eind wel kleine schade.. bij een iets hardere landing (echt geen crash, maar gewoon iets harder binnenkomen) begint een aileronservo ontzettend kabaal te maken. Die is dus kapot :(.. D47 maar weer opnieuw besteld, maar de servo zit wel helemaal in de vleugel geplakt..pffff

Met de dremel om de servo heen, voorzichtig en hij is eruit.. nu wachten op de nieuwe en ondertussen de mimi maar verder bouwen :)

DLG = LEUK!

hey jeroen
leuk om je eerste ervaringen te horen.. d47 kapot? misschien eerst kijken of een tandwielensetje alleen niet genoeg is?? anders van iemand een overnemen die electronisch kapot is en die beide combineren tot 1 goede.

maar storing?? welke ontvanger heb je er dan in? gewoon die corona die er bij de vorige twee eigenaren ook al in zat? die moet gewoon goed zijn. oja ik heb je pb beantwoord ;)

De storing kan ook aan de D47 hebben gelegen. Was niet echt een gevalletje tandwieltje, omdat hij helemaal vastliep bij de landing, die niet eens echt hard ging, gewoon een kleine grondzwaai. Hij zat helemaal vast en heb hem helaas niet heel uit de vleugel gekregen, hij zat helemaal in de epoxy o.i.d.

Jammer van de storing in de servo.. De andere storing klinkt niet echt bekend, met de corona vloog de Blastalus altijd prima. Veel plezier van je kist, kom je morgen nog meevliegen? :)

gefeliciteerd met de 1e worpen! en hop, verslaafd :)

Check even je accu en de flap-rem-uitslag.
Het remmen met de flaps geeft al aardig wat stress op die mini D47's, daardoor trekken ze flink meer stroom en zakt de accuspanning in. Heb je niet zo'n goede accu, dan zakt ie heel even erg in en het kan zijn dat je daardoor dan storing had. Ontvangers houden wel van een constante spanning.

En check ook even hoe ver de roeren gaan zonder D47 eraan. lopen ze t/m het einde helemaal los? Als de D47 blijft doorduwen terwijl het roer tegen een aanslagje zit, dan gaat het natuurlijk helemaal niet lang goed.

Zo even snel 2 brainstormpjes voor de genoemde problemen...

Nieuwsgierig geworden

Hoi Jeroen,

Ik ben wel benieuwd naar je DLG. En met mij nog wel meer clubleden.
Ik hoop je snel te zien met je gerepareerde kist.

Groeten,
Eric Velthuizen

Laatst bewerkt:
Back