Jerry Bates P-40B Warhawk

Dat ziet er goed uit Danny :thumbsup:

Het is misschien wel leuk als je hier ook af en toe de vorderingen laat zien.

Gr. Teus

Vic is inderdaad een goeie gast.
Hij was erg gastvrij, ik werd gelijk uitgenodigd de hele dag bij hem te vertoeven en een beetje in zijn hobbyruimte over bouwen en vliegen te praten.
Was erg gezellig en super interessant.
Ik heb verschillende mallen gezien, van een Bearcat, Seafury en zelfs een van een P-38.
Als ik me niet vergis zijn het allemaal Jerry Bates modellen.

Ik ben intussen al meerdere keren bij hem geweest, altijd erg gezellig en hij is erg vrijgevig.
Laatst vroeg ik of hij me een stukje van zijn FliteSkin kon verkopen, daar wilde hij niks van weten en ik kreeg een groot stuk voor niks mee en omdat hij toch over had een rol FliteMetal van 25 voet.
Ik heb als bedankje een stapel rib stitching tape bij Mick Reeves voor hem besteld.

Ronduit fraai! En... een schaal scharnierend roer! Dat gaat een juweeltje worden!
Kleurenschema? American Volunteer Group... of ARMY?
Ga het draadje wel volgen bij Scalebuilders... moge duidelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk word het de nummer white 21 van het first pursuit squadron van de flying tigers.
Dit is de kist die Gregory Boyington vloog.
Leek me wel aardig om die te bouwen, daar ik ook een F4U-1A Corsair nr. 883 aan het bouwen ben, dat is ook de kist waar Gregory Boyington vaak in vloog in zijn tijd als squadron leader van de Black Sheep.
Dit project ligt tijdelijk stil daar wij de plannen zelf maken, en we aan het uitzoeken zijn hoe we het goedkoopste een full scale landings gestel kunnen laten maken.
De Corsair heeft een Seidel ST7-70, de P-40 krijgt waarschijnlijk een 3W-50.

Danny

Danny,

Prima keuze van een mooie kist.
Heb ook gelijk een abo genomen op je topic op RCScalebuilder.com je schiet al lekker op en laat maar komen die foto's.

Had zelf ook bijna de P40 van Bates gebouwd voor Tom, om de romp te kunnen mallen maar is er uiteindelijk niet van gekomen.

Veel plezier en succes met de bouw.

Ton

Mooi, heb hem gevonden in het Osprey boekje.
Bijzondere figuur als ik dat zo lees! Echte ace! Lustte wel een slokje... :rolleyes:

Boyington was inderdaad een kleurrijk figuur.
Lees ook eens: "Baa Baa Black Sheep" by Gregory Boyington.

Was geen doorsnee marine.

Het is duidelijk waarop Wild Bill Kelso is geïnspireerd.... :mrgreen:
Google hits zijn legio. Ik ga eens wat uitspitten... ben wel even zoet.

Back