Jet hotliner

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Antony, 10 dec 2012.

  1. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Op Jetpower heb ik dit jaar een Opus en een swist gezien met een P20 op.
    Deze gingen goed vooruit, maar ik vind dat het nog harder moet kunnen.
    Nu ben ik dus op zoek naar een Superstevige hotliner waar ik een 4kg stuwende turbine op kan plaatsen. Bij voorkeur met een V tail, maar een gewone staart moet ook lukken denk ik, enkel een T tail mag niet.
    Graag eens geen opus, en een f5d zoals een swist is te licht.
    Ik had al een Monster van HJK in gedachten, zijn er nog mogelijkheden?
    Ik zou het vooral inde F3S wereld moeten gaan zoeken of een custom F5B met veel rompruite misschien.
    Alle ideeën zijn welkom.

    grtz A
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  3. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Hey Gerben, er is hier niet veel leven op het forum he, iedereen zit in zijn winterslaap zeker.
    Ik heb de swist gezien, en ik zou sneller willen proberen.
    De turbine die ik heb heeft ongeveer dezelfde specs als de sprite, net geen 4 kg stuw en 600 gram inclusief startautomatic.
    Dus het zou iets groter mogen zijn dan de swist.
    Wat denk jij van de Monster van hjk?
    Of is het mogelijk om een raketenwurm 1 te laten maken bij stratair die staalhard is ? Ik zeg de 1 omdat deze een V staart heeft.

    Grtz Johan
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De 1 heeft ook een heel klein rompje, daar past nauwelijks een fatsoenlijke lipo in, laat staan een brandstoftank.

    Doet die kolibri niet net 2kg ofzo? Dus met een sprite zou die Swist alweer een stukje harder moeten kunnen... De Monster ken ik niet zo, van het zien lijkt het me een stuk grotere bak, dan ga je denk ik niet redden wat jij voor ogen hebt met een 4kg Turbine..

    Als je richting de 500kmh wordt kom je in een gebied waar bijna niemand ervaring zal hebben. Die Swist is dan nog enigszins gedocumenteerd, de Fluxcompensator/Typhoons op electro op 460kmh, en dan heb je nog die Turbine delta's die 500+ gingen (was dat niet Bert van Dieden of heb ik dan de verkeerde voor?), maar daar zijn al minder specifieke details over bekend.
    Als je nou zo'n grote Typhoon te pakken krijgt van Marcus Koch, daar kan een aardige turbine op de rug.

    Gerben
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Bert van Didden zat idd ergens tegen de 500+ Kmh met zijn turbine delta, hoe de snelheid gemeten is weet ik helaas niet.

    Bel eens met Peter Alofs van PAF modellbau, hij maakt je de Colt of Opus zoals jij hem wil. PAF-Flugmodelle
    Als je Peter uitlegd wat jij wil dan kan hij je gegarandeerd goede informatie geven. Jammer dat zijn hotliners nog steeds voorzien zijn van dat RG14 profiel. De meeste speedkisten zijn nu voorzien van het MH-54 profiel.
     
  6. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Hey Gerben;
    Een monster is toch maar 1450mm spanwijdte en 1150mm lang?
    MONSTER1.1 New (SpreadTow)
    En er is plaats in de romp voor 14 +3000mah lipos.
    Ik denk dat het gewicht van mijn turbine te zwaar is voor een swist, ze weegt met alls erbij toch 400Gr zwaarder dan een kolibri

    Kan ik ergens een afbeelding vinden van een typhoon van Marcus koch?

    Hey TC01,
    Ik zou bewust de opus niet nemen omdat er nu toch al veel moderner materiaal is. Ik had hem al goed bekeken hoor

    grtz A
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
  7. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Mooi, heel mooi.
    Jammer van die T staart, maar ik ben geneigd om het misschien toch eens te proberen.

    Ik ben aan het mailen met Marcus over de mogelijkheden, blijkbaar bestaat de typhoon in 3 formaten de xs de xxs en de big. 172 cm, 185 cm en 210 cm.

    Grtz A
     
  9. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Die Monster is qua span niet veel groter dan een Swist, maar de koorde is wel groter. Kun je ook al zien aan het feit dat er 14S in de romp past, dat is een stuk groter dan een Swist rompje.

    Nadeel van een grote kist is dat hij bij dezelfde snelheid wat langzamer lijkt. Als je voor de show gaat is een 460kmh Swist waarschijnlijk indrukwekkender dan een 500kmh Typhoon, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel..
    Gaat het je om pure topsnelheid zal zo'n Typhoon wel meer mogelijkheden bieden...

    Gerben
     
  10. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Net een mailtje gekregen van Marcus, hij is voor een collega bezig één van de kleine typhoons te maken voor een 130N turbine !!
    Ik zou het dus idd best niet te groot nemen, maar de Swist gaat het gewicht van mijn turbine niet aan kunnen, ik ga eens een mailtje sturen naar de maker van de Monster.
    Dit is dan een kleine span met een ruime romp.

    grtz A
     
  11. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Bij gebrek aan V-staart alternatieven is er een spreadtow monster 1.1 onderweg naar mij. Morgen of begin volgende week moet hij hier zijn.
    Dan kan ik alles eens samenzetten en kijken hoe ik deze best kan opbouwen voor mijn experiment.

    Grtz A
     
  12. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    En hij is aangekomen, één grote brok naakt carbon :D
     
  13. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Foto's

    gr Andre
     
  14. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Er is hier toch nog leven dus ;)

    [​IMG]

    Mooi spul die spreadtow

    [​IMG]

    Het onderdeel dat eraf gebrand zal worden

    [​IMG]


    Een romp die uiterst geschikt is voor hetgeen ik van plan ben, spinnerdiameter 60!!!! :eek:
    [​IMG]



    Grtz A
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Erg mooi was je die andere al zat of vond je deze toch mooier , of is deze meer bestand tegen het vermogen dat je van plan bent, en ja erg stil, (winterslaap)

    gr Andre
     
  16. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Andere al zat?
    Ik heb de pilf X1 van hjk met 6Kw plettenberg, de lp 1.1 met pylonaandrijving en deze monster krijgt een turbine. Het zijn compleet verschillende toestellen.

    Grtz A
     
  17. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Ik ben aan het uitkijken voor servos voor dit toestel,
    ik dacht aan MKS DS-6125-MINI voor in de vleugels en MKS DS 6125H voor de hoogte. Zijn er mogelijk nog betere opties?

    Grtz A
     
  18. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    MKS is bij mijn weten momenteel de beste optie. Aangevulg met een 'bearing kit' (extern tegenlager bij de servohevel) en goed gedimensioneerde aansturingen krijg je daarmee hele 'harde' en spelingsvrije aansturingen.

    Denk wel een een lineair bec systeempje, ipv een Castle BEC (die kunnen problemen geven ism de MKS servo's).

    Gerben
     
  19. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Heb je een voorbeeld van een goede BEC die kan gebruiken?
    Komt die bearing kit van bij MKS zelf?

    Grtz A
     
  20. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Is de kleine versie van de jeti maxbec geschikt?

    Grtz A
     

Deel Deze Pagina