Jet Legend T-45 Goshawk

Berto

verslagschrijvers
Forum veteraan
Ben natuurlijk nog met wat kleine zaken aan de Rebel bezig maar heb ook alvast een projectje opgehaald welke luchtwaardig gemaakt dient te worden.

Het is de T-45 Goshawk van Jet Legend, dit model is al volledig gebouwd en 'vliegklaar', echter zijn er toch wat zaken welke aangepast dienen te worden en mij is gevraagd dat te doen.

Het model heeft de volgende specificaties:
Schaal: 1/6
Spanwijdte: 1700 mm
Lengte: 1800 mm
Turbine: JetCat P80
Gewicht: +/- 10,5 Kg

Eerst naar wat foto`s:
T-45-001.jpg

T-45 (002).JPG

T-45 (003).JPG


T-45 (004).JPG


T-45 (005).JPG


T-45 (006).JPG


T-45 (007).JPG


T-45 (008).JPG


T-45 (009).JPG


T-45 (010).JPG


T-45 (011).JPG


T-45 (012).JPG


T-45 (013).JPG


T-45 (014).JPG


T-45 (015).JPG


T-45 (016).JPG


T-45 (017).JPG


T-45 (018).JPG


T-45 (019).JPG



Zaken die de aandacht nodig hebben:
- UAT bevestiging hangt los,
- brandstof systeem moet nagelopen worden,
- schijnbaar is er een luchtlekkage, tevens moet de sequencer ingesteld worden,
- wieldeur bevestiging aan de poot moet aangepast worden, nu zullen ze als rem gaan fungeren :-( ,
- lucht vul koppelingen worden vervangen door Festo versies,
- stabiloo aansturing schijnt niet volledig spelingsvrij te zijn,
- rechterpoot veert niet helemaal goed meer,
- wieldeur scharnier in de neus los gebroken,
- en danwat we nogmeer tegen gaan komen :schrik:

Ik heb de tijd dus we zullen zien wanneer, en hoe, of wat.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tussendoor al wel wat gedaan maar nu de Rebel weer volledig inzetbaar is maar eens een stap maken met deze T-45 Goshawk.

Heb bijna alles eruit gehaald wat maar een beetje in de weg zit:
T-45%20(020).JPG


Ook de hoogteroer aansturing maar eens verwijderd daar ik op het RC Universe draadje toch wat problemen hiermee tegen kwam:
T-45%20(021).JPG


Op zich ziet het er aardig uit, maar als je even wat ongelijkmatig krachten erop uit oefen krijg je dit:

Op de ene kogelkoppeling zit wat speling, maar ook verbuigt de servohouder wat.
Eens kijken wat ik hiermee ga doen.
 
Laatst bewerkt:
Er zit zo te zien ruimte om 2 aparte servo's te gebruiken en dat is zoals je weet geen overbodige luxe, komen zat krachten op, zo zou ik het doen :yes:
En uiteraard een brug plaatje tussen de servo schetplaten monteren om de houder stijf te maken.
 
Yep, dat zal het ook vast wel worden, met nieuwe kogelkoppen zodat er echt geen speling meer is.
 
Zo de 2 JR servo`s zijn geplaatst, ga ook de ball links vervangen door alu versies. Trok zo uit 1 het draad, zal dus wel aan mij liggen maar da`s wel een reden dat ik niet zo hou van plastic ball links op deze modellen.

T-45%20(022).JPG


T-45%20(023).JPG
 
Laatst bewerkt:
weer eens een slag gemaakt met de Goshawk.
Eergister het luchtsysteem eens getest en het werkt, maar daar heb je ook alles mee gezegd, lekkage hier, lekkage daar. Daar worden we niet vrolijk van.

Veel lekkage komt door het soort toegepaste slang, deze is wat dikker en zachter dan de Festo slangen, daardoor gaan ze makkelijker iets scheef zitten op de nippels met lekken van dien.
Vrees dus dat alles eruit gaat en voor Festo 3mm wordt vervangen.

Hier de voorste plaat welke in de neus zit, aan deze plaat zitten 4 cilinders voor de wieldeuren gemonteerd, echter moeten hier ook de LiPo`s op voor het mooie.
En dat gaat zo niet werken met de luchtslangen over de plaat:
T-45%20(024).JPG



En weer gemonteerd in de kist:
T-45%20(026).JPG


Het landingsgestel is ook weer gemonteerd, nu nog even de cilinders weer aan de deuren koppelen:
T-45%20(027).JPG
 
Laatst bewerkt:
En om ergenissen te voorkomen alle luchtslangen maar vervangen:
T-45%20(029).JPG


T-45%20(030).JPG


T-45%20(031).JPG


Nu nog aansluiten op de elektronische klep en instellen.
 
Laatst bewerkt:
Zag hem voorbij komen ja :)

Ik weet nu ook weer waarom ik zelf een electrisch landingsgestel heb :mad:

Gear up is het systeem wel lekvrij, nu nog bij gear down.
 
Even verder met de hoogteroer aansturing, die kan nu weer ingebouwd worden:
T-45%20(032).JPG


 
Laatst bewerkt:
Sow, da`s al weer veelste lang geleden.

Maar heb niet helemaal stil gezeten, bedrading zit, pijp zit, stabilo`s eens gemonteerd en nu weer gedemonteer dvoor het gemak.
Stukje bij beetje gaan we naar een vliegklare Goshawk toe :-)

Lastigste zal nog even zijn de kleine luchtlekkage en de sequencer instellen maar dat zal ook wel los lopen.
Binnenkort ook de motor weer monteren.
 
Geloof dat het forum wel weer wat betrouwbaarder draait dus alle foto links ook weer aangepast.
 
Ja toch, mhhh, die foto niet meer kunnen traceren?!?!?

Nu rustig bezig de Rebel weer van foto`s aan het voorzien.

Grt,
Berto.
 
Zo vandaag verder gegaan met het luchtsysteem en ben daar nu tevreden over.
Zowel in als uit wordt de druk voldoende vast gehouden.


Ook de motor weer gemonteerd:
T-45%20(034).JPG
 
Tank weer op z`n plek.
Nieuwe locatie gevonden voor de UAT en de pomp.

Alle slangen nog even vervangen en dan is dat ook weer vrijwel gereed:
T-45%20(035).JPG
 
Back
Top