Jet Legend T-45 Goshawk

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 17 jan 2015.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ben natuurlijk nog met wat kleine zaken aan de Rebel bezig maar heb ook alvast een projectje opgehaald welke luchtwaardig gemaakt dient te worden.

    Het is de T-45 Goshawk van Jet Legend, dit model is al volledig gebouwd en 'vliegklaar', echter zijn er toch wat zaken welke aangepast dienen te worden en mij is gevraagd dat te doen.

    Het model heeft de volgende specificaties:
    Schaal: 1/6
    Spanwijdte: 1700 mm
    Lengte: 1800 mm
    Turbine: JetCat P80
    Gewicht: +/- 10,5 Kg

    Eerst naar wat foto`s:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Zaken die de aandacht nodig hebben:
    - UAT bevestiging hangt los,
    - brandstof systeem moet nagelopen worden,
    - schijnbaar is er een luchtlekkage, tevens moet de sequencer ingesteld worden,
    - wieldeur bevestiging aan de poot moet aangepast worden, nu zullen ze als rem gaan fungeren :-( ,
    - lucht vul koppelingen worden vervangen door Festo versies,
    - stabiloo aansturing schijnt niet volledig spelingsvrij te zijn,
    - rechterpoot veert niet helemaal goed meer,
    - wieldeur scharnier in de neus los gebroken,
    - en danwat we nogmeer tegen gaan komen :schrik:

    Ik heb de tijd dus we zullen zien wanneer, en hoe, of wat.

    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2023
    Edwin Lievaart vindt dit leuk.
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik heb tussendoor al wel wat gedaan maar nu de Rebel weer volledig inzetbaar is maar eens een stap maken met deze T-45 Goshawk.

    Heb bijna alles eruit gehaald wat maar een beetje in de weg zit:
    [​IMG]

    Ook de hoogteroer aansturing maar eens verwijderd daar ik op het RC Universe draadje toch wat problemen hiermee tegen kwam:
    [​IMG]

    Op zich ziet het er aardig uit, maar als je even wat ongelijkmatig krachten erop uit oefen krijg je dit:


    Op de ene kogelkoppeling zit wat speling, maar ook verbuigt de servohouder wat.
    Eens kijken wat ik hiermee ga doen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
    Edwin Lievaart vindt dit leuk.
  3. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Er zit zo te zien ruimte om 2 aparte servo's te gebruiken en dat is zoals je weet geen overbodige luxe, komen zat krachten op, zo zou ik het doen :yes:
    En uiteraard een brug plaatje tussen de servo schetplaten monteren om de houder stijf te maken.
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Yep, dat zal het ook vast wel worden, met nieuwe kogelkoppen zodat er echt geen speling meer is.
     
  5. Dickie

    Dickie Guest

    goed bezig.:)


    .
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo de 2 JR servo`s zijn geplaatst, ga ook de ball links vervangen door alu versies. Trok zo uit 1 het draad, zal dus wel aan mij liggen maar da`s wel een reden dat ik niet zo hou van plastic ball links op deze modellen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
    Edwin Lievaart vindt dit leuk.
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    weer eens een slag gemaakt met de Goshawk.
    Eergister het luchtsysteem eens getest en het werkt, maar daar heb je ook alles mee gezegd, lekkage hier, lekkage daar. Daar worden we niet vrolijk van.

    Veel lekkage komt door het soort toegepaste slang, deze is wat dikker en zachter dan de Festo slangen, daardoor gaan ze makkelijker iets scheef zitten op de nippels met lekken van dien.
    Vrees dus dat alles eruit gaat en voor Festo 3mm wordt vervangen.

    Hier de voorste plaat welke in de neus zit, aan deze plaat zitten 4 cilinders voor de wieldeuren gemonteerd, echter moeten hier ook de LiPo`s op voor het mooie.
    En dat gaat zo niet werken met de luchtslangen over de plaat:
    [​IMG]


    En weer gemonteerd in de kist:
    [​IMG]

    Het landingsgestel is ook weer gemonteerd, nu nog even de cilinders weer aan de deuren koppelen:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    En om ergenissen te voorkomen alle luchtslangen maar vervangen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu nog aansluiten op de elektronische klep en instellen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  9. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Zag hem voorbij komen ja :)

    Ik weet nu ook weer waarom ik zelf een electrisch landingsgestel heb :mad:

    Gear up is het systeem wel lekvrij, nu nog bij gear down.
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Even verder met de hoogteroer aansturing, die kan nu weer ingebouwd worden:
    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  12. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Berto.
    Dat ziet er een stuk degelijker en betrouwbaarder uit
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Het voelt ook een stuk beter aan.
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    En weer gemonteerd:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Sow, da`s al weer veelste lang geleden.

    Maar heb niet helemaal stil gezeten, bedrading zit, pijp zit, stabilo`s eens gemonteerd en nu weer gedemonteer dvoor het gemak.
    Stukje bij beetje gaan we naar een vliegklare Goshawk toe :)

    Lastigste zal nog even zijn de kleine luchtlekkage en de sequencer instellen maar dat zal ook wel los lopen.
    Binnenkort ook de motor weer monteren.
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Geloof dat het forum wel weer wat betrouwbaarder draait dus alle foto links ook weer aangepast.
     
  17. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Top. Ziet er weer beter uit ja. Lijkt alleen nog een foto te missen?
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ja toch, mhhh, die foto niet meer kunnen traceren?!?!?

    Nu rustig bezig de Rebel weer van foto`s aan het voorzien.

    Grt,
    Berto.
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo vandaag verder gegaan met het luchtsysteem en ben daar nu tevreden over.
    Zowel in als uit wordt de druk voldoende vast gehouden.


    Ook de motor weer gemonteerd:
    [​IMG]
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Tank weer op z`n plek.
    Nieuwe locatie gevonden voor de UAT en de pomp.

    Alle slangen nog even vervangen en dan is dat ook weer vrijwel gereed:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina