Jet Legend T-45 Goshawk

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 17 jan 2015.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Binnenkort eens kijken of deze T-45 Goschawk wil vliegen.
    Enige wat ik nog moet doen is de turbine inregelen en de wielremmen.
    Verder is alles afgesteld.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het volgende project staat ook klaar, een Piper Pawnee van Hangar 9:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2016
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo, remmen en turbine zijn ook geprogrameerd.
    Uitslagen zijn gedubbel checked.
    ZWP klopt.

    Huidige gewicht met volle UAT en een beetje brandstof in de tank is 11,2Kg. vliegklaar dus een kilo of 13Kg wat me niet heel erg tegen valt.

    Loop wel weer te kloten met die lucht remmen (zelfde als de buum) bij mij doen ze het prima echter zit erhier of daar een lek waardoor de druk binnen 3 min van 6 naar 4 bar valt en dan doen ze niets meer.

    Daarentegen werken de gear opde bok prima op lucht. 15min gear in, 15min gear out zonder luchtverlies.

    Zondag misschien het geheel eens proefdraaien en taxiën.

    Grt,
    Berto.
     
  3. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    743
    Hoi Berto ziet er goed uit die Goshawk, heb bij de Sting A1 Jet brakes maar moet nog ffff uitvogelen hoe je die het beste kan instellen .
    Met 3 standen schakelaar zou je proportioneel kunnen maar misschien kan dat handiger??? Want heb dat ffff neer gelegd.Mischien hen je een tip wat praktisch is we vliegen op gras.
    Succes met de maiden Gr Hans
     
  4. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Ik spreek miss voor mn beurt, maar ik heb hem op mn stick zitten. Wanneer ik down druk gaat hij remmen. Voordeel hiervan is dat je tevens de neus aan de grond drukt en ook nog aerodynamisch remt doordat je hoogteroer omhoog staat.
    Ook hoef je na de landing niet te zoeken naar je remschakelaar en heb je alle vingers aan de sticks en dus nogsteeds volledige controle over je kist.

    Vwb propotioneel remmen; De vraag is natuurlijk: gebruik je een electronische klep of een mechanische, aangestuurd door een servo?
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Hier dus idem.

    Heb de rem zo meegemixt dat deze pas bij een procent of 20 down drukken gaat remmen (en dan ook alleen maar als m`n gear down is).
    Heb dat op al m`n jets zo gehad en vind ik het meest lekkerste.
     
  6. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    743
    OK dat is een goed idee , heb een electronische ---Jettronic bremse ventil
    Moet dan via zender gemixt en dan de mixer activeren met gear-down
    Goed plan heren tanks! Die kan volg mij dan proportioneel maar dan moet de gebrauch anwiezung nogmals goed doorlezen
     
    Berto vindt dit leuk.
  7. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Klopt! Mixen met gear down!
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Remmen met stick down heb ik een hekel aan. Heb daar veel mee fout zien gaan. Flinke stuiters... Ik houd altijd up in de landing en wil daar los van kunnen remmen. Aparte schakelaar dus. Schakelaar veer terug.
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Dan is de handeling verkeerd, stuiters komen door een te hoge landingssnelheid en te snel hoog los te laten dat is vooral op beton funest, maar ook wij houden up tijdens de landing en een deel van de rol maar zodra de 3 wielen goed aan de grond staan kan je down geven om te remmen.
    Is geen must maar soms wel leuk, vandaar dat mijn Rebel nu ook slicks heeft met 5mm minder diameter dan toen ze nieuw waren :confused:

    Maar ook hier geld weer je moet doen wat je zelf prettig vind ;)
     
  10. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Ik prog m ook zo dat hij niet direct gaat remmen bij iets down geven. Ik laat hem pas bij twee streepjes down geven aangrijpen
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Remmen zijn juist nodig als de landingssnelheid te hoog is :) (tenzij je op verhard vliegt) Doorstarten is niet altijd een optie.
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Mijn mening is dat als je landingssnelheid te hoog is je vroegtijdig de beslissing moet maken en een doorstart moet doen. En dan dus de volgende ronde langzamer binnen brengen waardoor je niet hoeft te overwegen om door te starten.

    Als je moet doorstarten terwijl de kist al half staat ben je al te laat.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Doorstart is bij een flameout lastig :) Gebeurd niet vaak maar dan ben ik blij dat ik vol kan remmen zonder down.

    Blijft zo persoonlijk die rem en jullie theorie klopt uiteraard maar het voelt verkeerd voor mij.
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Flame out is natuurlijk weer een uitzondering, maar de flame out zelf zijn ook uitzonderingen als het goed is;)

    Heb trouwens wel even getaxied met de T-45, motor etc. werkt maar moet even de remlucht verlies nakijken.
    Misschien volgende week woensdag eens laten vliegen.
     
  15. Dickie

    Dickie Guest

    deze kwam vanmiddag over 1:1



    f35 7-6-2016.jpg
     
    FStrating vindt dit leuk.
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde

    en eindelijk een keer in het zwerkrondgehangen.
     
    PH-MEL, henky, warbird en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina