Hallo medeforummers.
Na de succesvolle restauratie van de Futura SE op naar het volgende project. Ik heb een oude Jet Ranger 3 in mijn bezit gekregen met een vario mechaniek. De kop is deels van rode kunsstof. Er lopen allerlei stangetjes naar voren, maar daar zitten geen servo's meer. Het lijkt of er vier passen in de houder. Is er voor een dergelijk mechaniek nog een handleiding te krijgen, of is er iemand die nog wat weet van deze heli's. De staart rotor lijkt aangedreven te worden door een , volgens mij 2mm, staaldraad.
Ik zal morgen een aantal foto's plaatsen in de hoop dat een en ander wellicht voor iemand bekend voorkomt.
Aan welke servo's moet ik denken om te plaatsen? Ik bedoel dan hoeveel koppel en hoe snel? persoonlijk vind ik het leuk om e.e.a. zo authentiek mogelijk te houden. Een kleine concessie als een goede gyro en servo op de staart zodat mijn zoon ermee kan vliegen vind ik aanvaardbaar.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groeten,
Eric Schumacher
Na de succesvolle restauratie van de Futura SE op naar het volgende project. Ik heb een oude Jet Ranger 3 in mijn bezit gekregen met een vario mechaniek. De kop is deels van rode kunsstof. Er lopen allerlei stangetjes naar voren, maar daar zitten geen servo's meer. Het lijkt of er vier passen in de houder. Is er voor een dergelijk mechaniek nog een handleiding te krijgen, of is er iemand die nog wat weet van deze heli's. De staart rotor lijkt aangedreven te worden door een , volgens mij 2mm, staaldraad.
Ik zal morgen een aantal foto's plaatsen in de hoop dat een en ander wellicht voor iemand bekend voorkomt.
Aan welke servo's moet ik denken om te plaatsen? Ik bedoel dan hoeveel koppel en hoe snel? persoonlijk vind ik het leuk om e.e.a. zo authentiek mogelijk te houden. Een kleine concessie als een goede gyro en servo op de staart zodat mijn zoon ermee kan vliegen vind ik aanvaardbaar.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groeten,
Eric Schumacher